1

Temat: xt600 i poprawa zawieszenia

Witajcie.
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Yamahy XT 600 z 1999roku.
Śmiga na Exilach, odchudzona i wizualnie też poprawiona ale na tym zsupermotowanie się niestety skończyło.

Motocykl ten nie służy ani do ścigania się, ani do trenowania- ale bulwarówką też nie jest. Po prostu jest to najlepszy środek transportu jaki mogłem wybrać dla moich potrzeb.

Po przejechaniu kilku tysięcy i dotarciu do jesieni postanowiłem zająć się irytującymi rzeczami i tu liczę na waszą pomoc:

-nurkujący przód: strasznie pływa co ponoć w nich jest normalne. Poradźcie czy poza oczywistą zmianą oleju zabrać się za zmianę sprężyn robiąc je od zera w punktach zajmujących się produkcją czy też nie powinienem mieć problemu z zamówieniem twardszych zamienników w jakimś sklepie lub serwisie?

Czy ktoś z was ma doświadczenie z ogranicznikami /dobrze to nazywam?/ które obniżają motocykl lub zmniejszają skok amortyzatorów?

Jaką specyfikę pracy mają wasze widelce przednie w super moto- przypuszczam, że raczej utwardzone są i skok jest zredukowany?

Kolejna sprawa to zębatki- macie doświadczenia ze zmianą zębatki z 39 na 45 itp? jak bardzo jest to odczuwalne i gdzie jest złoty środek do jazdy w mieście?

i korzystając jeszcze z okazji: nie mogę w necie w polsce znaleźć plastików do tego. może macie jakiś linkowy punkt zaczepienia?

pozdrawiam
newbe:)

"Jak dla mnie możesz sobie ich k**** kupić nawet 15 i żadnego nie umieć odpalić"

2

Odp: xt600 i poprawa zawieszenia

Progresywne sprężyny zawieszenia kupisz bez problemu. Zniwelują nurkowanie ale z pływaniem może nie być poprawy.
Możesz się też pokusić o zmianę przedniego zawieszenia na USD z jakiegos supermoto np KTMa ale to juz większe pieniądze i więcej przeróbek, za to rozwiąze problem pływania i nurkowania na zawsze.

Tylny zawias można obniżyć pzrez wymianę dzwigni pośredniej amortyzatora na krótszą.
Co do przedniego zawieszenia to niestety nie wiem jak się je obniża z technicznej strony.Wiem jedynie ze zmniejsza się skok ale do jakiej wartosci to też nie wiem.

yo

3

Odp: xt600 i poprawa zawieszenia

Przód obniża się przez wysunięcie lag z półek :)

Łukasz "Dragilla" Sacha #17

4

Odp: xt600 i poprawa zawieszenia

SFMario dzięki za odpowiedź. wiem więc czego szukać.
nie wiem czy do tego klocka jakim jest 660 jest sens wstawiać widelec z ktm- to chyba byłby przerost formy nad treścią- no chyba ze sie jakas okazja zdarzy.

Dragilla a czy w supermoto lagi są bardzo zmodyfikowane?
widelec ma duży skok ?

"Jak dla mnie możesz sobie ich k**** kupić nawet 15 i żadnego nie umieć odpalić"

5

Odp: xt600 i poprawa zawieszenia

Prosze bardzo :D
Pisze tak bo własnie jestem na  kupnie xr600r-wciąz szukam czegoś z dobrym silnikiem.
Mam już kupiony zawias USD z YZ250F, koła SM i hebel z KTM 640 SM 2004r :)))
Żeby nie bawić sie w temat wiotkiego zawiasu w xr kupiłęm okazyjnie cały zawias USD i bd szczepił jak będzie moto kupione, bez srania sie ze sprezynami itd.
Fabryczny zawias z YZ ma taki zakres regulacji ze napewno da sie dostroic pod nieco ciezsze moto.

Co do skoku zawiasu w SM to dowiedziałęm sie na tym forum tylko od jednej osoby je jest to około 250mm z przodu. Co do modyfikacji to na pewno jest nieco twardszy i ma zmieniona charakterystyke tłumienia-ale to tylko moje domysły.

Np. ten zawias co kupiłem dysponuje 300mm skoku a np w CR/CRF juz 315mm.
Do supermoto chyba za dużo ale na moje zasrane drogi asfaltowe w górach jak znalazł :)

yo

6

Odp: xt600 i poprawa zawieszenia

o stary, bardzo Ci dziękuje- właśnie o takie info mi chodziło.
Bardzo mi pomogłeś. Rozejrzę się za jakimś USD.
Hebel w moim xt to również dramat i też idzie do wymiany.
Jest marniutki więc nawet się nie bawię w wymianę oplotu- zmienię cały zestaw za jednym razem.

Dzięki raz jeszcze i daj znać jak do USD dokupisz motocykl i jak idzie przeróbka;):)

"Jak dla mnie możesz sobie ich k**** kupić nawet 15 i żadnego nie umieć odpalić"