16 Ostatnio edytowany przez HEMP (2012-10-07 21:22:41)

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

JERY napisał/a:

Pierscieni nie ustawisz tak jak byly. Jedyna metoda jaka mi przychodzi do glowy to pomiar owalizacji na cylindrze i pierscieniach. Tyle ze musial bys do tego wyjac pierscienie a to nie zawsze im dobrze robi. Jesli nie masz mozliwosci tego zmierzyc  to czym sie przejmowac. Jesli masz dwa pierscienie to daj zamki na przeciw siebie i tyle. I tak tego problemu nie przeskoczysz to po sobie tym spokojny sen odbierac.

Ewntualnie mozesz poszukac sladow od pierwszego pierscienia na tloku. Moze gdzies zostal widoczny slad po zamku. Drugi daj na przeciw i tyle.


sorki Jery ale nic nie kumam ...

jak to daj zamki na przeciw siebie ...  to  w  tym tłoku niema kołków? ...

.... bo  nie widziałem takiego tłoka jeszcze by pierścienie zakładać pod "widzi  mi  się"  ... to na przeciw siebie,albo nie ...

...  i własnie tu  nie kumam  pytania od  fenix185  -  "pierścienie sie przemieściły"  stary ZERO problemu w tłoku masz "kołki" wiec pierscien zawsze bedzie w tym samym miejscu . 

no chyba ze tam niema kołków .. i gadam głupoty

i can do this .. here, hold my beer

17

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

HEMP napisał/a:
JERY napisał/a:

Pierscieni nie ustawisz tak jak byly. Jedyna metoda jaka mi przychodzi do glowy to pomiar owalizacji na cylindrze i pierscieniach. Tyle ze musial bys do tego wyjac pierscienie a to nie zawsze im dobrze robi. Jesli nie masz mozliwosci tego zmierzyc  to czym sie przejmowac. Jesli masz dwa pierscienie to daj zamki na przeciw siebie i tyle. I tak tego problemu nie przeskoczysz to po sobie tym spokojny sen odbierac.

Ewntualnie mozesz poszukac sladow od pierwszego pierscienia na tloku. Moze gdzies zostal widoczny slad po zamku. Drugi daj na przeciw i tyle.


sorki Jery ale nic nie kumam ...

jak to daj zamki na przeciw siebie ...  to  w  tym tłoku niema kołków? ...

.... bo  nie widziałem takiego tłoka jeszcze by pierścienie zakładać pod "widzi  mi  się"  ... to na przeciw siebie,albo nie ...

...  i własnie tu  nie kumam  pytania od  fenix185  -  "pierścienie sie przemieściły"  stary ZERO problemu w tłoku masz "kołki" wiec pierscien zawsze bedzie w tym samym miejscu . 

no chyba ze tam niema kołków .. i gadam głupoty

Hemp to samo pomyślałem... Trochę dziwne pytanie, chyba że tam nie ma "kołków"...

18

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

zamki są w silnikach 2T w 4T nie ma zamków na  pierścienie a najlepiej ustawić tak jak Jery powiedział na przeciw siebie

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

19

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Thx JERY. No właśnie nie za bardzo mam czym pomierzyć więc pójdzie po starych śladach zobaczymy pewnie będzie dobrze ale na wszelki wypadek na koniec zmierzę ciśnienie.

20

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

..i kolejny raz po fince jakies pierdolety napisałem ...

koniec :) juz nie siadam do forum z drinem :)

i can do this .. here, hold my beer

21

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

hehe zdarza się HEMP   :)
Ale potwierdzam brak kołków i jakichkolwiek miejsc na tak owe kołki zamków.

22

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Tak wracając do tematu z doborem uszczelki pod cylinder to znalazłem bardzo ciekawy filmik na YouTube gdzie gość na przykładzie 2t wyjaśnia jak dobrać wysokość cylindra by nie był ani za wysoko ani za nisko, pokazuje niezły trik z cyną by odcisnąć wysokość jak pozostaje między tłokiem a głowicą następnie mierzy cynę jak zwróćcie uwagę skieruje kamerkę na 3 filmiku na książkę i mam tam opisane wszystkie wysokości do innych pojemność myślę że jak ktoś rozumie troszkę angielski to ten filmik bardzo mu pomoże w doborze grubość uszczelki pod cylindrem

[url]http://www.youtube.com/watch?v=i9GAyeNJ1_M[/url]   


to pierwszy filmik kolejne następne na youtube

23

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Tu masz wysokości dla rocznika 2004.
[url]http://www.tmracing.it/public/downloads/2004/Pistheight2004.pdf[/url]

Nie wiem jak jest dla 2003 dlatego nie podawałem tego.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

24

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

Dzięki hacker33 ale już poskładałem według poprzedniej uszczelki pod cylindrem ale przy następnym remoncie na pewno się przydadzą te informacje.
Mam tylko jeszcze jedno pytanie dotyczące napinacza łańcuszka rozrządu mianowicie kręcąc w prawo śrubką luzuje się on i blokuje można wtedy go zdemontować , odkręcając śrubę w lewo z powrotem się napina i tu jest moje pytanie czy wystarczy go zluzować śrubką by sprężynka z powrotem napięła łańcuszek, czy też muszę ją mocniej przekręcić w lewo regulując samemu napięcie łańcuszka rozrządu. Czy wystarczy zluzowanie napinacza i tak będzie prawidłowo ??

25

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

fenix185 napisał/a:

Tak wracając do tematu z doborem uszczelki pod cylinder to znalazłem bardzo ciekawy filmik na YouTube gdzie gość na przykładzie 2t wyjaśnia jak dobrać wysokość cylindra by nie był ani za wysoko ani za nisko, pokazuje niezły trik z cyną by odcisnąć wysokość jak pozostaje między tłokiem a głowicą następnie mierzy cynę jak zwróćcie uwagę skieruje kamerkę na 3 filmiku na książkę i mam tam opisane wszystkie wysokości do innych pojemność myślę że jak ktoś rozumie troszkę angielski to ten filmik bardzo mu pomoże w doborze grubość uszczelki pod cylindrem

[url]http://www.youtube.com/watch?v=i9GAyeNJ1_M[/url]   


to pierwszy filmik kolejne następne na youtube

Niestety z racji tego ,że nie mam w szkole angielskiego ,bo mam inny ,to nic nie kumam. Bylbys tak miły i wytłumaczył mi to ?  Bardzo chciał bym to wiedziec ,bo ileż razy to robiłem ,to zawsze strzelalem ;)

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

26 Ostatnio edytowany przez fenix185 (2013-02-10 21:57:28)

Odp: TM racing smx 4T 450cc Wymiania uszczelki pod cylindrem

juraas

A wiec zamawiając uszczelki przychodzą często 4/5szt uszczelek pod cylindrem o różnych wysokościach (nie myl z uszczelką głowicy) jest to uzależnione od tego czy cylinder jest nominalny czy zebraną górę  ten filmik tłumaczy jak prostym sposobem używając cyny lutowniczej i sów miarki bez specjalistycznego wskażnika zmierzyć odstęp miedzy głowicą a końcowym momentem tłoka by została odpowiednia przestrzeń w której następuje zapłon i odpowiednia kompresja jeśli przestrzeń jest zbyt duża silnik też będzie pracował ale może mieć mniejszą kompresję a co za tym idzie będzie słabszy jak przy odpowiednim dobraniu wysokości uszczelki :)
a jeśli przestrzeń będzie zbyt mała to dojdzie do uszkodzenia tłoka i głowicy a w 4sówach często tłok uderza w zawory powodując po pewnym czasie ułamanie się główki zaworu lub wygięcie się zaworu z co za tym idzie texańską masakrę z głowicą, cylindrem i tłokiem wiec jak nie jesteś pewien to lepiej dać wyższą uszczelkę z tych co posiadasz albo taką samą jak była wcześniej ale tu już na ten temat pisaliśmy bo sam tego nie wiedziałem jaką dobrać wiec dałem taką samą bo nie miałem nic robionego z cylindrem ani ściągawki z książki jakie mają być odpowiednie wymiary tej odległości w moim TM racing ten cwaniak z filmiku miał to ułatwione :)
moim zdaniem aż takiej równicy nie ma lepiej dać wyższą jak za niską ale może się mylę wiec niech mnie ktoś poprawi w tym co napisałem bo nie jestem mechaniorem tylko hobbistą :)