1

Temat: Huska zatarta

Siema!

Mam problem, niedawno zatarłem cylek od huski 125 sm i chce zrobić szlifa.

Co polecacie zrobic, zeby wyszło jak najtaniej, bo nie ukrywam, ze zrobiłem na niej 35 km i juz 3x sie zjebala wiec wloze w nia zaraz 2 tyle co kosztowała.

Co zrobic? Czy musze wstawic tuleje? Ile kosztuje szlif? Czy moge zrobic poprostu szlif i kupic tłok, czy oni mi dadzą tłok o wymaganych rozmiarach?

2

Odp: Huska zatarta

Jeżeli to jest zwykły cylinder z tuleją to kupujesz tłok z następną selekcją (na następny szlif) i oddajesz do zakładu, który się tym zajmuje. Tłok musisz mieć przed szlifowaniem, bo do niego będą dopasowywać tuleje. Kup porządny tłok, oddaj do dobrego zakładu, na takich rzeczach nie ma co oszczędzać.

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"

3

Odp: Huska zatarta

Najtaniej to kup sobie rower :) tez ma dwa kola.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

4

Odp: Huska zatarta

A tak serio to przy naprawie uzyj najlepszych czesci to motocykl bedzie dzialal. Polskie myslenie jest takie zeby najtaniej zrobic i moze sie uda ale przewaznie kosztuje to 2 razy wiecej.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

5

Odp: Huska zatarta

Wiesz ale niestety nie zarabiam, a mamusia tez mi nie da. Bo ja nie z tych. Ile moze to kosztowac łącznie?

6 Ostatnio edytowany przez Maciek525 (2013-02-05 22:12:24)

Odp: Huska zatarta

hero34 napisał/a:

Wiesz ale niestety nie zarabiam, a mamusia tez mi nie da. Bo ja nie z tych. Ile moze to kosztowac łącznie?

W tym przypadku pozostaje chyba sprzedać sprzęt i poczekać... bo nawet tanie moto przy braku finansowania prędzej czy później umrze śmiercią naturalną.

7 Ostatnio edytowany przez wojtekmz (2013-02-05 22:19:28)

Odp: Huska zatarta

Tanie moto to 4t 125, a nie 2t, więc jeżeli nie masz kasy na utrzymanie to trzeba było coś innego kupić. Ile to może kosztować? Znajdź  tłok na allegro, pewnie Ci się nawet nie chciało szukać, bo jakbyś znalazł to byś nie pytał o to, więc znalazłem za Ciebie [url]http://allegro.pl/tlok-wossner-husqvarna-cr-wr-125-sm-sms-97-10-i2972709398.html[/url] A szlif to do +-100zł.

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"

8

Odp: Huska zatarta

Chcialo mi sie szukać bo mi zalezy na moto. 4t nie kupie z wiadomej przyczyn, bo głupi nie jestem. Tłok wiem ile koszyuje, chciałem sie dowiedziec ile szlif i ile ta p.. tuleja. W moto siedze juz od dluzszego czasu ale nigdy nie bralem sie za szlify bo nie musialem wiec nawet sie nimi nie interesowałem, a pomoc chyba nie jest trudno, hym? Po to jest to forum! Jesli ktos czegos nie wie to nie trzeba go od razu krytykowac. Jezdze na roznych moto od 10 roku zycia i jest to moja pasja, tak jak wasza, wiec nie traktujcie mnie jak nie wiem co. Zdesperowany zapytałem ile kosztuje szlif i ile musze wsadzic kasy w moto ktore mam od 2 miesiecy, zapłaciłem za nie 4200 zarabiajac dorywczo, przejechałem 35km, zjebało sie 3 razy i wsadziłem w niego juz 800zł... Wiem ze 2t ma mniejsza zywotność ale to nie znaczy.. ehh.

9

Odp: Huska zatarta

Spoko, nie denerwuj się tak ;] Odpowiedź ode mnie uzyskałeś, chociaż z całego serca żałuje, że Ci pomogłem, albo chociaż chciałem pomóc.

hero34 napisał/a:

4t nie kupie z wiadomej przyczyn, bo głupi nie jestem.

Dziękuje....

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"

10

Odp: Huska zatarta

No i dziekuje Ci za nia. Zle mnie zrozumiałes. Chodzi mi poprostu o to ze dla mnie 125 zrobione w 4t jest marnotractwem pojemności, bo ma za mało mocy. Kiedys chciałem kupic mz125sm i mega to rozwazałem i szczerze Ci powiem, ze załuje ze jej nie wziąlem bo moze ma mało mocy ale jest tansze, zdecydowanie... Moze to samo mowilbym jakbym zrobił odwrotnie, ale musiałbym na obu zrobic duzo km zeby sie przekonac.

11

Odp: Huska zatarta

Nowy tłok wossnera, wytrawić cylinder i będziesz lataU

12

Odp: Huska zatarta

jak masz nicasil to lipa, bo cylinder pewnie trzeba bedzie nowy. Jak masz tuleje zeliwna to sie zacieszaj. Idz najpierw do jakiegos zakładu gdzie szlifuja cylindry, pokaz im to. Zabierz ze soba spisane wczesnie z aukcji wymiary dostepnych tłoków, pomierza Ci i powiedza w ktory wymiar moga z tego zrobic. szlif u mnie w Olsztynie to koszt okolo 100zł. to jest najtańsza opcja. Gdy sie okaże, ze to nicasil to tuleje wbijaj, w mojej 125 2t tuleja w motor techu + tłok wossnera to był koszt ok 700zł i moge pochwalić tuleje, nie odczulem róznicy w jezdzie.

13 Ostatnio edytowany przez Guti (2013-02-06 14:32:17)

Odp: Huska zatarta

Pierwsze co to znajdz przyczyne dlaczego ci sie za kazdym razem motor psuje. Bo tłok sam z siebie sie nie zatrze. moze uzywasz dozownika oleju i jest zatkany? jest milion powodów...

Jesli znajdziesz juz przyczyne, to wtedy zdemontuj cylinder, wez jakis magnes i przyłóż do gładzi cylindra i zobacz czy przyciąga, jesli tak to masz wstawioną tuleje żeliwną, jeśli nie to jest nicasil oryginalny, i albo bedziesz mogl przechonowac cylinder, jesli nie jest uszkodzony, albo znajdziesz inny nowy lub uzywany w dobrym stanie, bądz wstawisz tuleje cylindra....


u mnie w toruniu wstawienie tuleji w Auto-Szlifie  kosztuje okolo 300zl.
Później jakies dobry tłok, i nie ma bata zeby to nie latało....

oczywiscie sprawdz czy nie masz głowicy krzywej, czy wał nie ma luzów... czy uszczelniacze wału są dobre i nie popuszczają...

Generalnie 2T jest meeega prostym silnikiem, lecz od kogos lub na własnych błędach trzeba sie nauczyc jego budowy i zasady działania.

Ja np. załuje ze nie kupiłem sobie znowu 2t..  bo tłok w 2t kosztuje tyle co czasami jeden porządny zawór w 4t.

A wymiane tłoka mozna w 2t dokonać przy dwóch piwkach wieczorem.

HUSQVARNA TE 450.