1

Temat: Remont silnika

Witam!! chcialbym sie dowiedziec po czym widac, ze tłok, czy korbal są do wymiany? moto to husky te 610. Czy  w tym moto jest nicasil? Czy na tłoku jest napisane ktora to selekcja? zmierzyc nie bardzo mam czym, suwmiarka za malo dokladna;/
Pzdrawiam!!

2

Odp: Remont silnika

W warsztacie wszystko Ci pomierzą i powiedzą.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

3

Odp: Remont silnika

samemu nie da rady ? Bo nie mam zadnego zaufanego, zeby nie było ze, kozystajac z mojej niewiedzy kaza mi wymieniac (oczywiscie u nich). Najlepiej jakby ktos mi podał luz jaki ma byc. No jezeli nikt nic nie napisze to oczywiscie w ostatecznosci dam do warsztatu.

4

Odp: Remont silnika

Chłopaku daj do warsztatu, jak widać wiedzy nie masz na tyle zeby to samemu ogarnąć a pamiętaj ze ''oszczędny dwa razy kupuje''

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

5

Odp: Remont silnika

No nie wierze, ze kazdy z was daje do warsztatu ;)

6 Ostatnio edytowany przez figiel (2011-07-12 08:55:08)

Odp: Remont silnika

dobra serwisówka gdzie masz wszystkie wymiary, rozbierasz silnik i wszystko mierzysz, a jak nie masz to tylko warsztat no chyba że ci dadzą potrzebne dane ale wątpię

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

7

Odp: Remont silnika

A ja nie wierzę, że ktoś z nas sam przełożyłby korbę.
Nawet w warsztacie nie mają takiego sprzętu.
Jeżeli masz klucz dynamometryczny i ściągacz do magneta, to możesz sam rozebrać silnik.
Zdejmujesz tłok i cylinder, a potem oddajesz na pomiary to firmy zajmującej się regenerowaniem głowic i tulejowaniem cylindrów.
Korbę możesz sprawdzić sam bez rozpoławiania dołu, ale warto przy okazji zajrzeć do skrzyni.
Jeżeli korba będzie wywalona, to musisz wał z nową korbą oddać do tej samej firmy celem przełożenia.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

8

Odp: Remont silnika

kakarotto napisał/a:

No nie wierze, ze kazdy z was daje do warsztatu ;)

Nie nie każdy, ale jeśli ktoś zadaje takie pytania jak Ty w pierwszym poście to lepiej niech odda do warsztatu. No offence ale tak będzie dla Ciebie lepiej.

Pozdrawiam

9 Ostatnio edytowany przez juraas (2013-02-01 09:15:37)

Odp: Remont silnika

Ja mam takie pytanko ,nie będę zakładał nowego tematu a ten i tak już dawno nieczynny więc skorzystam. Na co trzeba zwrócić uwagę w skrzyni ,tzn gdybym kiedyś rozpolawiał silnik to jakie tryby czy też inne zeczy trzeba pooglądać aby ustalić ,czy jest to coś do wymiany czy też nadaje się do dalszej jazdy? . Jak to jest z loźyskami w skrzyni ,kiedy je wymieniamy,  jak uslyszymy któreś podczas pracy silnika?. Proszę o odp lub odesłać mnie do jakiejś lektury.. pozdr

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

10

Odp: Remont silnika

obejrzeć czy wybieraki nie sa zbytnio wytarte, czy ich pręty nie sa krzywe, czy gniazda w które wchodzą pręty nie sa wyrobione
http://imageshack.us/a/img15/2231/wybierakpret.jpg



czy kanały na wałku pamieci nie sa wyrobione, oraz gniazda w karterach w których on się obraca
http://imageshack.us/a/img547/162/waekpamieci.jpg



czy koła zebate ktore są łożyskowane dobrze się obracają, nie maja za duzych luzów (ciezkie do sprawdzenia nie mając punku odniesienia;p ) oraz czy skrzynia jest kompletna, czy sa wszystkie podkładki, o ktorych niektorzy wcześniej mogli zapomniec przy skladaniu.
http://imageshack.us/a/img217/6837/tulejkaskrzynka.jpg



warto też sprawdzić stan pierscieni zabezpieczających oraz ich podkladek czy nie sa wygiete (u mnie były)
http://imageshack.us/a/img72/6107/pierscienf.jpg


Te i wiele innych czynników moze powodować złą prace skrzyni. Brak powrotu wajchy zmiany biegow na swoje miejsce moze być spowodowane tak trywialna rzeczą jak spręzynka mechanizmu;) Co do łożysk to, jezeli słychac, ze glośno chodza to juz kandyduja do wymiany, polecam wymienic je przy rozpolowieniu silnika, napewno nie zaszkodzi, a samodzielna ich ocena bez doświadczenia nie jest łatwa.
Koła zębate sa na tyle twarde, ze zazwyczaj pękają, zadne wygiecie im raczej nie grozi;p wiec mozna je poogladać pod tym kątem.

11

Odp: Remont silnika

Załatw sobie serwisówkę, tam masz zwykle podane graniczne wartości zużycia.
Tylko nic Ci to nie da bez narzędzi pomiarowych, więc najprościej oddać do warsztatu na same pomary.
Cylinder czy tłok mierzyli mi zawsze albo za darmo albo max 10zł, a ostatnio wziąłem
pół silnika do labu na polibudzie i sam sobie pomierzyłem.

12

Odp: Remont silnika

A gdzie taką serwisówke mogę załatwić? jedynie w salonie gilery  ?

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

13

Odp: Remont silnika

luknij tez na pieski wybieraka ,czy nie są zaokrąglone

i can do this .. here, hold my beer

14

Odp: Remont silnika

"pieski wybieraka" ???? bez jaj

hybryda

15

Odp: Remont silnika

i sprawdź jeszcze szczury szarpaka ;)

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX