1

Temat: Proszę o krótki opis 610 SM

Witam.
Mam zamiar się przesiąść z rzędowej 600tki na SM. Mam kilka typów i między innymi Husqvarna SM 610 supermoto
W necie są tylko testy ale niema nic o obsłudze. Jak by ktoś miał chwilę to proszę o informacje:
- Jak często olej? I ile go tam wchodzi?
- Zawory ?
- Wady mechaniczne tego modelu?
- spalanie to już mniej ważne, ale przyda się.
- dostępność części

Dzięki z góry

2

Odp: Proszę o krótki opis 610 SM

Jestem posiadaczem sm610 i wbrew opinią części nie są wcale trudno dostępne. Cena tez jest w miarę możliwe. Konstrukcja wytrzymała w końcu produkowana jednostka od '98 do dnia dzisiejszego oczywiście wersja z pompą. Jest jakaś tam mała pięta achillesowa taka jak sprężynka zmiany biegów. Tani koszt. Wersja z pompą oleju nie bierze tyle oleju co inne wersje. Olej co 6tys. ja wymieniam 2 razy w sezonie.  I jest git. Jeśli chodzi o spalanie to bez szaleństw 6-7l.

yamaha DT -> suzuki GS -> HUSQVARNA SM610S  + SUZUKI GSX750F

3

Odp: Proszę o krótki opis 610 SM

chodzi mi o model z 2006r. Jest to model z pompą? :D hehe
husqvarna wydaje mi się bardzo egzotyczna i po nudnej Yamaszce wydaje się strzałem w dzisiątkę.

4

Odp: Proszę o krótki opis 610 SM

przymierzam się na ww motocykl, i na szafie nabite 27.000 km. Z pewnych źródeł wiem że motocykl nie przechodził wymiany tłoka lub korby.  Ktoś może mi podpowiedzieć jakie przebiegi robią te motocykle nim wymagają zajrzenia do środka silnika?
Jakie koszta mogą towarzyszyć przy wymienie korby?
Za każde info z góry dziękuję.
Pzdr

5 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2012-11-05 21:21:35)

Odp: Proszę o krótki opis 610 SM

HUSQVARNA 610 SM 2000 r.

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=40d8f7d44983e0f3]http://images41.fotosik.pl/1826/40d8f7d44983e0f3m.jpg[/url]

Pozwolę sobie na małą recenzje ponieważ trzymię tego potworka w garażu i jest to motor od mojej kobiety ale do rzeczy .

Motocykl mocny i pięknie ciągnie od dołu jak przystało na tą pojemność w mieście elegancko się prowadzi na starcie nie ma problemu nawet z najbardziej upartym ścigaczem a jak się taki pojawi to na pewno nas łatwo nie odstawi prędkość V/Max ok 170 do 180 km/h więc jak na Sm to całkiem sporo.
Huska ma także rewelacyjny przedni cztero tłoczkowy zacisk z Brembo i oryginalnie bardzo ładnie wyglądające anodyzowane mocowanie przedniej tarczy czyli wielki plus za dbałość i funkcjonalność no i już raz przez ten hamulec leciałem na pysk .

Silnik może nie łapię tak szybko i pięknie jak DRZ ale jak już zaskoczy to czuć tą moc i tu pojawiają się pewne niewygody do których można oczywiście przywyknąć motocykl drzy i mrowi w dupsko ale idzie się  przywyknąć  większym minusem jak dla mnie jest sama pozycja jeźdzca tak jak by lekko pochylonego do przodu w łukowatym siedzeniu  przez co po dłuższej jeździe bolą łapy . Po prostu to nie jest płaskie jak żelazko siedzenie  w DRZ czy w WR . Ma to także inne swoje ujemne strony w podrywaniu motocykla na jedno koło gdyż mam wrażenie że cała jego masa a głównie silnik jest pochylony w przód i Huska prędzej ruszy z impetem do przodu niż ochoczo i fikuśnie wskoczy na koło .Jest to spowodowane także masą tego motocykla bo waży on na sucho 148 kg więc nie mało !

A czemu tyle waży i co może tyle ważyć ?  Myślę że pomijając sam silnik to rama która nie wiem po jakiego grzyba wykonana jest z grubych rur jak z centralnego ogrzewania z czasów PRL u . Z pozostałymi elementami jest już lepiej plastikowy bak lekkie osłony czyli wszystkie pierdoły by zbić masę . Zegary i kontrolki czytelne i dobrze rozmieszczone aczkolwiek ja jestem zwolennikiem liczników cyfrowych których huska nie ma.

Wracając do silnika plusem wielkim na pewno jest 6 stopniowa skrzynia biegów z dobrze rozłożoną transmisją , biegi wchodzą lekko i bez problemów czasami jedynie występuje problem z wbiciem luzu na postoju. Sama obsługa silnika i dostęp do zaworów jest dla mnie tragiczny o ile dobrać się do pokrywy zaworów ssących nie jest tak uciążliwe to do wydechowych trzeba rozebrać masę pierdół , spuścić  płyn z chłodzenia oraz pozbyć się rurek po prostu koszmar . Jedynie świeca jest umiejscowiona wygodnie z prawej strony przez co nie trzeba ściągąć baku jak w DRZ by się do niej dostać.

Spalanie to ok  5-7 litrów  olej wymieniam raz na sezon tak jak w DRZ czyli ok 5000 km.

Mój werdykt  motocykl jest godny polecenia i myślę że jest to dobra konkurencja dla KTM LC4 taka alternatywa i egzotyka którą polecam  i myślę że nie ma się co bać o awaryjność i części to jest pancerne i żywotne moto :)

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

6

Odp: Proszę o krótki opis 610 SM

Tez mialem 610 ale 2000r ogolnie moto te same wiec: 
-masa moto około 150kg na asfalcie nie jest takie straszne(lc4 tez tyle wazą) na koło z gazu na 3 idzie
-Problem z wbiciem luzu to normalka w kazdej husce wiec nie zwracaj na to uwagi
-Spalanie u mnie bylo w granicach 8-10l
-Czesci w wiekszoci od bezposredniego importera wiec dlugi czas oczekiwania
- 27tys nalatane hmm...  jak nie ma histori czy bylo cos robione lub zagladane to zajrzalbym do srodka odrazu, chociaz sa to silniki zywotne o ile bylo dbane.

525 EXC

7

Odp: Proszę o krótki opis 610 SM

Witam odświeżam temat :)  zastanawiam się ostatnio nad zakupem Te 610 z pompą oleju  i mam kilka pytań.

1. Czym się różni Te 610 od Sm 610 tylko kołami czy czymś jeszcze ?
2. Jak to jest z tą pompą oleju od kiedy silniki były z nią produkowane ? wyczytałem że ponoć od 98 ale chce się upewnić.
3. Jak poznać ze moto ma tą pompę oleju?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

8

Odp: Proszę o krótki opis 610 SM

Najprościej tak bo Te610 z pompą oleju ma łańcuch z lewej strony a jak jest z prawej to jest bez ;)

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

9

Odp: Proszę o krótki opis 610 SM

tAK JAK MOWISZ SILNIKI Z POMPĄ  od 98roku, ale rownolegle byly robione bez pompy wiec sa huski np z 2004roku bez pompy. . To czy ma pompe poznasz najszybciej po tym co mowi kolega wyzej. lub po tym ze z prawej strony silnika sa takie dwa dekielki http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTqt0iFJLCa9EkdtcZwIaSW-99Rgf-AMQmXs_myVSjsN989vtNV (pompa oleju i filtr oleju)

525 EXC

10 Ostatnio edytowany przez kakarotto (2013-01-31 07:19:08)

Odp: Proszę o krótki opis 610 SM

Ja mam łańcuch po prawej, a i pompa się znajdzie, co prawda prowadzi tylko na dół wału a filtr sie składa z metalowych siatek, ale pompa jest. Całkowicie bez pompy to roczniki <98 (nie wiem czy wszystkie).

11

Odp: Proszę o krótki opis 610 SM

kakarotto napisał/a:

Ja mam łańcuch po prawej, a i pompa się znajdzie, co prawda prowadzi tylko na dół wału a filtr sie składa z metalowych siatek, ale pompa jest. Całkowicie bez pompy to roczniki <98 (nie wiem czy wszystkie).

wrzuc fote wojego silnika

525 EXC

12

Odp: Proszę o krótki opis 610 SM

Ludzie jestem strasznie podjarany tym motocyklem i mam pare pyt :
1.co ile serwis
2.ile km wyczyma silnik
3.czy wersja z pomą jest lepsza ?
4.czy jest to motocykl godny polecenia
5.który rocznik najlepszy w granicach od 98 do 04 
dzięki za pomoc :)

13

Odp: Proszę o krótki opis 610 SM

Jeszcze co do wersji z pompą oleju to wrzucam foty. Co prawda rozebrany silnik ale wsadzilem wałek wyjścia (zdawczy) więc widać po której stronie jest łańcuch. Zaraz pod miejscem na cylinder w karterze widać otwór w ktory wchodzi przewód od pompy (pompki bardziej ;p)
http://imageshack.us/a/img41/885/51187302.jpg

A tu widać ową pompkę, pod zaworkiem zwrotnym z napisem MIKUNI.
http://imageshack.us/a/img687/3821/63416585.jpg