Temat: excr wymiana uszczelnienia silnik/skrzynia
maszyna była wystawiona niedawno do sprzedania, jednak przy wymianie oliwy okazało się, że motocykl podbiera olej ze skrzyni i pompuje go do silnika. KAT więcej stoi niż jeździ, a olej wymieniałem co wyjazd na tor, dlatego ciężko było zauważyć jakikolwiek ubytek. O częstych wymianach świadczy stan zabrudzenia sitek, a raczej jego brak
Mógłbym sprzedać ją bez dotykania ręką, ale to nie jest mój styl. Poza tym przez tydzień może dwa, myślałem że zostanie u mnie na kolejny sezon. Dobra dość tego pitolenia i do roboty.
Tak wygląda prawy bok motocykla, po zdjęciu dekla pompy wody. Wersja dla kobiet... PRAWA to jest ta ręka którą piszesz, albo jesz zupę o ile nie jesteś leworęczna:).
Kosz sprzęgłowy gotowy do ściągnięcia. Śruba mocująca zabezpieczona jest podkładką, którą trzeba zaklepać, tak żeby nie odkręciła się po pierwszym przegazowaniu. Nie jestem z zawodu mechanikiem, ale tutaj przestroga dla amatorów większych niż ja.
Bywają przypadki, że nie odkręcicie tego bez pneumata. Taki klucz, który jest napędzany sprężonym powietrzem i ma jebnięcie udarowe. Na szczęście mieszkam w garażu i takie ustrojstwo miałem pod ręką
Mamy już wszystko w miarę dobrze widoczne. Jak widać na zdjęciu elementy silnika są jak nowe.
Teraz oczy są skupione na dwóch czarnych kołach zębatych, bo właśnie tam znajduję się nasz uszczelniacz, który w tych modelach ktma potrafił najzwyczajniej w świecie dać dupy. Zdejmujemy napęd pompy olejowej. Jest to bardzo ważny etap. Jeśli zgubicie zabezpieczenia kół zębatych, to ich po prostu nie macie i trzeba czekać aż serwis je przyśle. Są też metalowe wałeczki, które sprawiają, że koła się kręcą, a taka ich rola w tym marnym życiu
Jeszcze tylko dwie śrubki na imbus. W niektórych częściach polski mówi się na to "klucz ampulowy". Jeden chu*, ale np. w warszawie nikt nigdy nie wiedział o jakie imbusy mi chodzi:).
Nie wiem, czy to istotne, ale tak wygląda pompa, po zdemontowaniu uszczelniacza