1

Temat: excr wymiana uszczelnienia silnik/skrzynia

maszyna była wystawiona niedawno do sprzedania, jednak przy wymianie oliwy okazało się, że motocykl podbiera olej ze skrzyni i pompuje go do silnika. KAT więcej stoi niż jeździ, a olej wymieniałem co wyjazd na tor, dlatego ciężko było zauważyć jakikolwiek ubytek. O częstych wymianach świadczy stan zabrudzenia sitek, a raczej jego brak
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C29%5Cbikepics-2509257-800.jpg

Mógłbym sprzedać ją bez dotykania ręką, ale to nie jest mój styl. Poza tym przez tydzień może dwa, myślałem że zostanie u mnie na kolejny sezon. Dobra dość tego pitolenia i do roboty.

Tak wygląda prawy bok motocykla, po zdjęciu dekla pompy wody. Wersja dla kobiet... PRAWA to jest ta ręka którą piszesz, albo jesz zupę o ile nie jesteś leworęczna:).
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C29%5Cbikepics-2509255-800.jpg

Kosz sprzęgłowy gotowy do ściągnięcia. Śruba mocująca zabezpieczona jest podkładką, którą trzeba zaklepać, tak żeby nie odkręciła się po pierwszym przegazowaniu. Nie jestem z zawodu mechanikiem, ale tutaj przestroga dla amatorów większych niż ja.
Bywają przypadki, że nie odkręcicie tego bez pneumata. Taki klucz, który jest napędzany sprężonym powietrzem i ma jebnięcie udarowe. Na szczęście mieszkam w garażu i takie ustrojstwo miałem pod ręką
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C29%5Cbikepics-2509261-800.jpg

Mamy już wszystko w miarę dobrze widoczne. Jak widać na zdjęciu elementy silnika są jak nowe.
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C29%5Cbikepics-2509245-800.jpg

Teraz oczy są skupione na dwóch czarnych kołach zębatych, bo właśnie tam znajduję się nasz uszczelniacz, który w tych modelach ktma potrafił najzwyczajniej w świecie dać dupy. Zdejmujemy napęd pompy olejowej. Jest to bardzo ważny etap. Jeśli zgubicie zabezpieczenia kół zębatych, to ich po prostu nie macie i trzeba czekać aż serwis je przyśle. Są też metalowe wałeczki, które sprawiają, że koła się kręcą, a taka ich rola w tym marnym życiu
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C29%5Cbikepics-2509249-800.jpg

Jeszcze tylko dwie śrubki na imbus. W niektórych częściach polski mówi się na to "klucz ampulowy". Jeden chu*, ale np. w warszawie nikt nigdy nie wiedział o jakie imbusy mi chodzi:).
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C29%5Cbikepics-2509250-800.jpg

Nie wiem, czy to istotne, ale tak wygląda pompa, po zdemontowaniu uszczelniacza
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C29%5Cbikepics-2509253-800.jpg

Teraz, żeby ktoś nie strzelił, że robię to po taniości na sprzedaż. Uszczelniacz oryginał ktm kupiony w aunerze bielsko-biała
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C29%5Cbikepics-2509247-800.jpg

Cały sezon zmagałem się z uszczelnianiem mojej wiekowej krosówki i wszystkie uszczelki wycinałem sam. Mimo to skończyło się na zakupie nowego dekla iskrownika i problem przestał istnieć. edit: Mało istotne w tym wątku:).
Dlatego tym razem postanowiłem, że nie ma lipy i specjalnie dla przyszłego nabywcy zakładam oryginał.
Zdjęcie zrobiłem tylko po to, żeby pokazać, ile kosztuje JEDNA uszczelka w KTMie
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C29%5Cbikepics-2509248-800.jpg

Wszystko założone i wracamy do punktu wyjścia. Mam ogromną nadzieję, że przyczyna problemu została wyeliminowana.
Ze względu na 122dB płynące z wydechu i klej do śrub, który powinien schnąć przynajmniej godzinę, motocykl zostanie odpalony dopiero jutro. Jako ostatnie wklejam zdjęcie, które pojawiło się już w tym krótkim opisie. Dlaczego?
Ano dlatego, że seryjna pompa wody, to również plastikowy element. Zostanie on zastąpiony akcesoryjną pompą. Ma ona ostrzejsze łopatki i jest zrobiona z alu, czy innego stopu metali kolorowych. Jeśli nie będzie to dostępne w PL, to kupię zwykłe plastikowe śmigło. Jedyna rzecz, której cena nie przekracza 10pln.
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C29%5Cbikepics-2509255-800.jpg

Nie jestem zwolennikiem robienia takich relacji, ale może komuś to się przyda.
Jeśli wszystko będzie grało, to motocykl ponownie zostanie wystawiony do sprzedaży, bo następca już czeka:)

rmz 250
gas gas txt 250

2

Odp: excr wymiana uszczelnienia silnik/skrzynia

jak bozia da, a partia pozwoli, to niedługo pojawi się równie krótka relacja z delikatnego remontu i bardzo taniego przygotowania krosówki do sm. Na razie tak to wygląda
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C29%5Cbikepics-2509304-800.jpg

sorry za burdel w garażu, ale mam za dużo pracy, żeby nad tym zapanować

rmz 250
gas gas txt 250

3 Ostatnio edytowany przez metys (2013-01-30 13:03:49)

Odp: excr wymiana uszczelnienia silnik/skrzynia

mały update. Z aluminiowej pompy już się wyleczyłem. Jest dostępna od ręki w ktm olsztyn, ale kosztuje 350, czy 370pln. Może kiedyś sobie taką sprawię, ale na razie wolę 10 razy wymienić plastikowe śmigło, co i tak wyjdzie taniej

rmz 250
gas gas txt 250

4

Odp: excr wymiana uszczelnienia silnik/skrzynia

Jak robisz remont sprawdź czy twój exc-r nie było objęty biuletynem serwisowym KTM.
Zalecano tam wymianę paru istotnych elementów silnika.

pozdrawiam, samson
www.farmapomyslow.pl