wieść gminna niesie, że ktm potrafi wychodzić 170-180mth, ale jak wybuchnie to koszt odbudowy jest jeszcze większy. W najlepszym wypadku załatwisz dodatkowo cylinder, a w najgorszym jeszcze głowicę.
Jak nie chcesz ładować fury kasy, to zmień zawory sprężyny i łańcuch. Tłok polata kolejne 60mth. Pierwsze objawy jakie powinny się pojawić przy "kończącym się" tłoku to apetyt na olej i niebieski dym z wydechu. Może on też pęknąć. Wtedy motocykl mocno osłabnie i koniecznie trzeba go rozbierać, żeby nie poszedł wspomniany wcześniej cylinder (koszt nowego w detalu to 2500pln).
Rzadko się zdarza, żeby korba wyszła bokiem, chociaż na zeszłorocznym dakarze w maszynie Przygońskiego pojawiła się dziura w karterach, właśnie w rejonie, gdzie powinna wyskoczyć korba:).
Jest kilka opcji:
1.zawory, łańcuch, uszczelki= 1700
2.tłok, korba, zawory, łańcuch, uszczelki= ok 3000-3500
3.tłok, korba, zawory, łańcuch, cylinder, uszczelki= min. 5000
4.szukaj silnika, lub motocykla
edit:
można kupić zamienniki, ale trzeba wiedzieć które. Ci którzy mają siano nie pakują się w wossnery i mówią, że są z tektury, inni robią na tym przebiegi takie jak na oryginalnym podzespołach, a później sprzedają to, co zostało z zatartego motoru
rmz 250
gas gas txt 250