1

Temat: KTM SMR 450 2008r

Cześć mam najechane 60 mth i myślałem nady wymianą tłoka, łańcuszka, zaworów itp. taki miały remont, po podliczeniu części wyszły kosmiczne sumy. Pytanie czy ten remont jest potrzebny, czy można jeszcze dociągnąć do 100 mth ? Ktoś się orientuje robił wymiene w nowszym SMR, słyszałem że trzeba rozebrać pomerzyć i posprawdzać luzy,

2 Ostatnio edytowany przez metys (2013-01-08 21:05:23)

Odp: KTM SMR 450 2008r

wieść gminna niesie, że ktm potrafi wychodzić 170-180mth, ale jak wybuchnie to koszt odbudowy jest jeszcze większy. W najlepszym wypadku załatwisz dodatkowo cylinder, a w najgorszym jeszcze głowicę.
Jak nie chcesz ładować fury kasy, to zmień zawory sprężyny i łańcuch. Tłok polata kolejne 60mth. Pierwsze objawy jakie powinny się pojawić przy "kończącym się" tłoku to apetyt na olej i niebieski dym z wydechu. Może on też pęknąć. Wtedy motocykl mocno osłabnie i koniecznie trzeba go rozbierać, żeby nie poszedł wspomniany wcześniej cylinder (koszt nowego w detalu to 2500pln).
Rzadko się zdarza, żeby korba wyszła bokiem, chociaż na zeszłorocznym dakarze w maszynie Przygońskiego pojawiła się dziura w karterach, właśnie w rejonie, gdzie powinna wyskoczyć korba:).
Jest kilka opcji:
1.zawory, łańcuch, uszczelki= 1700
2.tłok, korba, zawory, łańcuch, uszczelki= ok 3000-3500
3.tłok, korba, zawory, łańcuch, cylinder, uszczelki= min. 5000
4.szukaj silnika, lub motocykla

edit:
można kupić zamienniki, ale trzeba wiedzieć które. Ci którzy mają siano nie pakują się w wossnery i mówią, że są z tektury, inni robią na tym przebiegi takie jak na oryginalnym podzespołach, a później sprzedają to, co zostało z zatartego motoru

rmz 250
gas gas txt 250

3 Ostatnio edytowany przez raku (2013-01-08 22:08:02)

Odp: KTM SMR 450 2008r

O czym Ty piszesz co chłopa straszysz jakimiś kosmicznymi sumami, ja po 90 godzinach jak zaglądnełem do silnika to jedynie tłok dla świętego spokoju wymieniłem, korba ok, zawory ok, rozrząd to musisz sam sprawdzić na napinaczu.Dla świętego spokoju zawiózł bym do mecha niech zobaczy co w trawie piszczy, żeby później w połowie sezonu nie oddawać, ale do 100 spokojnie bym latał.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

4

Odp: KTM SMR 450 2008r

metys napisał/a:

4.szukaj silnika, lub motocykla

edit:
można kupić zamienniki, ale trzeba wiedzieć które. Ci którzy mają siano nie pakują się w wossnery i mówią, że są z tektury, inni robią na tym przebiegi takie jak na oryginalnym podzespołach, a później sprzedają to, co zostało z zatartego motoru

Silnika, który może być taki sam lub gorszy od tego...
Wossner i Vertex to są jedne z lepszych firm. Montowałem już dziesiątki tych tłoków do silników różnego kalibru i złego słowa o nich nie powiem.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

5

Odp: KTM SMR 450 2008r

Majster128 właśnie mówię, że zdania są podzielone i dużo ludzi na tym jeździ.
Raku nikogo nie straszę, przecież napisałem jakie przebiegi robią te maszyny bez remontu. Sam mam na półce tłok/cylinder i parę gratów po ok. 50mth i są jak nowe.
Osobiście z braku kasy wolałbym zrobić najpierw rozrząd, a później układ korbowo tłokowy. Nawet najlepszy i najświeższy tłok nie jest nic wart jak dostanie zaworem w łeb

rmz 250
gas gas txt 250

6

Odp: KTM SMR 450 2008r

metys napisał/a:

Wtedy motocykl mocno osłabnie i koniecznie trzeba go rozbierać, żeby nie poszedł wspomniany wcześniej cylinder (koszt nowego w detalu to 2500pln)

Nie wiem jak do 450 ale do 530 najlepiej kupić BigBore z PowerParts za jakieś 3500zł, w zestawie jest cylinder, tłok, pierścienie i uszczelki.

Na miejscu Żurala wymieniłbym sam tłok i łożysko na wałku, a resztę tylko posprawdzał i tyle. Tak zaleca serwisówka do EXC, zresztą nawet po 90 godzinach nie ma słowa o wymianie rozrządu.

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

7

Odp: KTM SMR 450 2008r

subek napisał/a:

Nie wiem jak do 450 ale do 530 najlepiej kupić BigBore z PowerParts za jakieś 3500zł, w zestawie jest cylinder, tłok, pierścienie i uszczelki.

Na miejscu Żurala wymieniłbym sam tłok i łożysko na wałku, a resztę tylko posprawdzał i tyle. Tak zaleca serwisówka do EXC, zresztą nawet po 90 godzinach nie ma słowa o wymianie rozrządu.

dać mu chleba!!! Święta prawda. Big bore wychodzi taniej niż wszystkie graty kupione osobno. Do 450 jest taki zestaw za 4500PLN, ale w komplecie jest wał korbowy.
Mam u siebie rozebraną 450sx z 2005 roku. Do wymiany tylko tłok, na który czekam. Reszta w jak najlepszym porządku. Nie ma luzu na korbie, łożyska na wałku i na wale też OK.

rmz 250
gas gas txt 250

8

Odp: KTM SMR 450 2008r

Trzeba posprawdzać wszystkie podzespoły bez dwóch zdań, nie ma co patrzeć na dane z serwisówki tym bardziej z innego modelu!!Kolega nie jeździł tym KTMem na grzyby do lasu tylko darł ładnie w Pucharze..

NovoPerformance.pl

carbon.na.allegro.pl
SM450RR!! #88

9

Odp: KTM SMR 450 2008r

Przecież napisałem żeby posprawdzać wszystko. Wg serwisówki do SMR 2008 należy wymienić dodatkowo sprężynki, zawory i panewki. Ale jeżeli wszystko rozbija się o kasę wymieniłbym sam tłok, a resztę dokładnie sprawdził.

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

10

Odp: KTM SMR 450 2008r

Bart03 napisał/a:

Trzeba posprawdzać wszystkie podzespoły bez dwóch zdań, nie ma co patrzeć na dane z serwisówki tym bardziej z innego modelu!!Kolega nie jeździł tym KTMem na grzyby do lasu tylko darł ładnie w Pucharze..

tak jak pisze Bart, maszyna dobrze darła w pucharze wiec silnikowi łatwo nie było, moim zdaniem tłok do wyjebania, korba i zawory cięzko powiedzieć nie znam się na katach

HUSKA FC 250 / 2018
HUSKA FS 450 / 2018
HUSKA FS 450 / 2021