1

Temat: Napinacz rozrządu EXC - mechaniczny czy hydrauliczny?

Dobiega czas oryginalnego napinacza hydraulicznego w moim exc.
Z tego co czytam na forach, największy problem był z nimi w roczniku 08. Ja mam rocznik 09 i teoretycznie powinienem mieć ten poprawiony. Na razi przepracowane ma 80 mth. I teraz pytanie: czy pchać się w hydrauliczny napinacz raz jeszcze? Czy Kupić sobie manualny? czy ktoś z was miał z tym styczność i coś wspólnego. Co ile taki mechaniczny się podciąga, jak mocno się go napina itp? Czy jest to gra warta świeczki, czy nie i lepiej kupić hydrauliczny?

Dodam, że objawy nasiliły mi się po wymianie oleju. Wymieniłem z oleju castrol 10w50 na IPONE-KATANA OFFROAD
http://www.sprzetmotocyklowy.pl/images/IPONE-KATANA-OFFROAD-10W50-4L.jpg

coś takiego

Parametry ma te same, ale ponoć gatunkowo lepszy, rozlewany rzekomo tam gdzie motul. No i cena odpowiednio wyższa niż za castrola.

2

Odp: Napinacz rozrządu EXC - mechaniczny czy hydrauliczny?

Może napisz o jakich objawach mówisz?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Napinacz rozrządu EXC - mechaniczny czy hydrauliczny?

charakterystyczne cykanie zaraz po odpaleniu zimnego motoru na wolnych obrotach. Jak się trochę rozgrzeje i olej dostanie ciśnienia to wraz z wyższymi obrotami objaw lekko ustępuje, ale przy pracy na wolnych obrotach jednak słychać klekotanie jak się ujmie gazu. Wcześniej było słychać cykanie tylko w momencie rozruchu - po 2- 3 sekundach było już cicho niezależnie od przedziału obrotów.

4

Odp: Napinacz rozrządu EXC - mechaniczny czy hydrauliczny?

Kolego mam 150 mth i siedzi u mnie oryginalny.

5

Odp: Napinacz rozrządu EXC - mechaniczny czy hydrauliczny?

kolego ja mam ktm exc-r z 08 i miałem ten problem że chałasował na wolnych obrotach,zrobiłem sobie sam manualny napinacz,poszedłem do tokarza żeby mi zrobił na wzór orginalnego i zwykłą śrube z nierdzewki a łepek zaokrągliłem na tokarce.Chodzi ten patent u mnie juz 50 mh i wszystko ok.A co do napięcia to odpalesz maszyne i słuchasz jak przestaje chałasowac to jest ok,i oto cała filozofia.Pozdrawiam

6

Odp: Napinacz rozrządu EXC - mechaniczny czy hydrauliczny?

Tak, kolego "damson" a jak silnik ostygnie, czyli jak odpalasz go na zimno to łańcuch wtedy jest sztywny jak struna!!!                  [ pomyslałeś o tym - fizyka!!! ] i piłuje wszystko co sie da w silniku! czyli łożyska, zembatki na wałkach i na wale, ślizgi łancucha i sam łancuch dostaje po du..
Nie chciał bym od takiego goscia jak ty kupic motocykla!!! LUDZIE kto was uczył takich Patentów!!! Nigdy bym nie wstawił takiego g...a do swojego motocykla, a wy róbcie sobie co chcecie, tylko pózniej prosze tych motocykli nie wystawiac tu na forum do sprzedania jako pewnych, serwisowanych, zadbanych i godnych polecenia!

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

7

Odp: Napinacz rozrządu EXC - mechaniczny czy hydrauliczny?

Takie "patenty" już dawno stosowane są w japońskich motocyklach.
Manual Cam Chain Tensioner to normalny akcesoryjny napinacz sprzedawany do DRZ, CRF, GSXR, CBR itp i nie ma w tym nic złego.
Nawet zwykłe napinacze bazujące na sprężynie napinają cały czas łańcuszek rozrządu.
Więc już tak nie dramatyzuj, że jakieś wióry lecą w silniku bo łańcuszek rozrządu jest napięty.

Do KTM widzę też już takie oferują
http://www.djhcyclesport.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/j/djh1200-or_2.jpg
http://2479a52abb8084f6f9fe-a26bcd381df50daddd16be398d37c636.r18.cf1.rackcdn.com/catalog/product/cache/1/image/250x250/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/r/rrp041_-_1.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Napinacz rozrządu EXC - mechaniczny czy hydrauliczny?

Ja taki założyłem w exc 530 - [url]http://www.dirttricks.com/timing_chain_tensioner.htm[/url]

Pol hydrauliczny pol mechaniczny, jak juz olej go wypchnie to nie wraca bo trzyma go zapadka.

Duzo cichsze starty ale tez myślałem nad tym czy nie rozciąga łańcucha... chociaz mnóstwo ludzi założyła to w USA i UK i nie slyszalem o zerwaniu łańcuszka z tego powodu wiec może i dobry patent.

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

9 Ostatnio edytowany przez MartinezKtm525 (2012-12-29 17:53:43)

Odp: Napinacz rozrządu EXC - mechaniczny czy hydrauliczny?

hacker33 napisał/a:

Takie "patenty" już dawno stosowane są w japońskich motocyklach.
Manual Cam Chain Tensioner to normalny akcesoryjny napinacz sprzedawany do DRZ, CRF, GSXR, CBR itp i nie ma w tym nic złego.
Nawet zwykłe napinacze bazujące na sprężynie napinają cały czas łańcuszek rozrządu.
Więc już tak nie dramatyzuj, że jakieś wióry lecą w silniku bo łańcuszek rozrządu jest napięty.

Do KTM widzę też już takie oferują
http://www.djhcyclesport.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/j/djh1200-or_2.jpg
http://2479a52abb8084f6f9fe-a26bcd381df50daddd16be398d37c636.r18.cf1.rackcdn.com/catalog/product/cache/1/image/250x250/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/r/rrp041_-_1.jpg

Tak mówisz bo jezdzisz 2T, pogadamy jak zmienisz kiedys na 4T i jestem ciekaw czy byś takie g...o założył do swojej ulubionej maszyny!? Teraz cie problem rozrzadu nie dotyczy, to mozesz sobie tak pisac... Ja ci moge powiedziec zebys sobie np. zablokował zawór wydechowy w jednej pozycji, najlepiej zamknietej [ jesli go masz] bo przeciez po co ma sie otwierac!? , przeciez silnik bedzie działał, odpalał, jezdził, czyz sie myle?! Ja uważam w przeciwienstwie do ciebie hacker ze rozrząd powinien pracowac tak jak silnik, a nie byc na sztywno!!! Ale kazdy oczywiscie ma prawo wyboru i robienia tego co uwaza za słuszne :)

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

10

Odp: Napinacz rozrządu EXC - mechaniczny czy hydrauliczny?

Miałem DRZ 4T i miałem taki napinacz.
Niestety ale w większości więcej krzywdy robi seryjny napinacz niż taki manualny.
Po drugie nie rozumiem dlaczego według Ciebie manualny napinacz jest zły?
Jesteś pierwszą osobą która ma takie zdanie.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11

Odp: Napinacz rozrządu EXC - mechaniczny czy hydrauliczny?

Kolego "MartinezKtm525" jak byś troche poczytał to byś zobaczył że orginalne wcale nie są takie dobre, i dlatego zmienia sie ma mamualne aby łańcuszek nie przeskoczył na rozrządzie, manualna napinacze są juz stosowane od dawna i nie ma z nimi żadnego problemu.A jeśli chodzi o naciąg to już inna sprawa jedem dojebie tak że nie można wałem zakrecić to i ślnik sie posypie, we wszystkim trzeba miec trochę pojęcia i doświadczenia a łańcuszek napinać z wyczuciem i wtedy jest wszystko ok.