736

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

No właśnie tak się zastanawiałem czy regulator może sterować obciążeniem.
I chyba ty to potwierdzasz. Czyli jak włączę światła i wcisnę stop to wszystko będzie się świecić tylko słabiej? Natomiast alternator po dupie nie dostanie?

Patrzyłem na stronie KTM-a i jeden taki regulator kosztuje dwa razy tyle co zwykły.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

737 Ostatnio edytowany przez sobekkk (2012-12-26 13:40:45)

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

EDIT

Regolator w tym wypadku jest w zasadzie dodatkowym obciazeniem i sam zmienia swoja wartosc - wiec tak.

Alternator nie zauwazy roznicy czy ty jedziesz na swiatlach i hamujesz czy nie - obciazenie bedzie to samo.

Pewnie jest tak zaprojektowany ze obciazanie go na max nic mu nie zrobi. (chyba ze wkrecisz go na 25k;]

738

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Hacker a może byś wsadził całą lampe led na tył? Np. [url]http://moto.allegro.pl/lampa-tyl-led-naked-kawasaki-aprilia-suzuki-yamaha-i2826981249.html[/url] albo do tej lampy co masz wsadziłbyś takie paski [url]http://moto.allegro.pl/swiatla-listwy-paski-dzienne-2x24-led-4-kolory-i2880836437.html[/url]
Miałem raz takie paski w Aprili rs 125 i wszystko ładnie świeciło i z przeglądem nie było problemów.

739

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

sobekkk napisał/a:

wg tego schematu to alternator po wlaczeniu swiatel lub nacisnieciu stopu jest caly czas maksymalnie obciazony. (wg mnie to idiotyczne rozwiazanie - choc pewnie jest tu zastosowany w/w myk ;))

zastosowane regolatory zwieraja do masy "tyle ile potrzeba" zeby napiecie spadlo do tych 12-14V
czyli jak niemasz nic wloczone to nie dzialaja wogole,
jak wlaczysz zarowke 5 W to 35 do masy
jak dasz 35W zarowke to 5 do masy

idac tym tropem to mozesz tam wsadzic 1kw halogen - nic sie nie spali ale swiecil nie bedzie
zreszta zarowki teraz pewnie tez nie swieca pelna moca...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3b/Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg/300px-Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg

proszę powiedz skąd wziąłeś takie mądrości?? zresztą nie ważne ale nie dziel się tym z innymi.

co do tematu 40 W to zapewne moc znamionowa a nie maksymalna.

regulator napięcia jak sama nazwa wskazuje jest odpowiedzialny za za napięcie czyli w tm przypadku 12V a nie za moc lub prąd pobierany przez odbiorniki.

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

740

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

wiec na jakiej zasadzie dziala jesli jest wpiety do masy i obwodu swiatel ? schemat na poprzedniej stronie.

741

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

nie mam pojęcia co to za element i nie chce mi się ślęczeć nad mało czytelnym schematem.
gdybym robił coś takiego sam dla siebie poszukałbym stabilizatora napięcia przemiennego z czym pewnie byłby kłopot bo nie jest już obecnie zbyt często stosowany.
innym prostym wyjściem jest zastosowanie mostka Gretza oraz odpowiedniego LM'a (stabilizator napięcia). są to elementy półprzewodnikowe i nie mam mowy o żadnym zwieraniu czegokolwiek do masy no chyba że mówimy o awarii takiego elementu. działanie złącz n-p czy też p-n opiera się na zjawisku tunelowania a nie "zwierania ile potrzeba do masy"

btw. hacker jeśli szukasz pomocy natury elektrotechnicznej to polecam portal elektroda tam ludzie zabierający głos w dyskusji mają pojecie o czym piszą.

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

742

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

[url]http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280%3BCIA-.htm[/url]  Tutaj jest wytłumaczone jak działa regulator dość prosto , kolega sobek powyżej ze swoimi teoriami się trochę mylił :D

Układy zapłonowe, regulatory napięcia, instalacje elektryczne, diagnostyka
motocdi.com

743

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Dawid ... a czytales to ?


W motocyklu enduro występuje 1 fazowa (lekkie motocykle enduro)lub 3 fazowa (większość pozostałych motocykli )prądnica z prostym regulatorem napięcia pracującym w układzie szeregowo-równoległym(szeregowo uklad prostowniczy,równoległe tyrystorowy układ zwierający do masy nadmiar napięcia)


http://img.webme.com/pic/z/zaplon/12.jpg

tyrystor SCR1 pelni wlasnie role tej zwory (oczywiscie nie zwiera nam to w pelni do masy - fachowo jak to sie okresla niewiem -> [url=http://www.elektroda.pl]www.elektroda.pl[/url])

Niema tutaj WEJSCIA i WYJSCIA - jest wpiety rownolegle



Wiekszosc motocykli ma taki regulator:

http://img197.imageshack.us/img197/4359/3fazzowfegnap.jpg

Konce z L to wjescia z alternatora (3 fazy) a MINUS i 13,8V o wyjscie
Im wieksze obcazenie tym wiecej grzeje sie regolator
W tym pierwszym jest na odwrot.

744

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Super temat. Szacun do hacker'a. 3 godziny lektury, a temat niczym dobra opowieść, ciagle kusiło, żeby przeskoczyć do przodu i zobaczyć efekty. :)

745

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

heroineXrace napisał/a:

Hacker a może byś wsadził całą lampe led na tył? Np. [url]http://moto.allegro.pl/lampa-tyl-led-naked-kawasaki-aprilia-suzuki-yamaha-i2826981249.html[/url] albo do tej lampy co masz wsadziłbyś takie paski [url]http://moto.allegro.pl/swiatla-listwy-paski-dzienne-2x24-led-4-kolory-i2880836437.html[/url]
Miałem raz takie paski w Aprili rs 125 i wszystko ładnie świeciło i z przeglądem nie było problemów.

Z tego co wiem to Hacker ma oryginalna lampe tylna KTM'a a ta wlasnie jest na ledach, przynajmniej w moim EXC 2009 tak jest, nie wiem jak ze starszymy.

746

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Aleksander.mx napisał/a:
heroineXrace napisał/a:

Hacker a może byś wsadził całą lampe led na tył? Np. [url]http://moto.allegro.pl/lampa-tyl-led-naked-kawasaki-aprilia-suzuki-yamaha-i2826981249.html[/url] albo do tej lampy co masz wsadziłbyś takie paski [url]http://moto.allegro.pl/swiatla-listwy-paski-dzienne-2x24-led-4-kolory-i2880836437.html[/url]
Miałem raz takie paski w Aprili rs 125 i wszystko ładnie świeciło i z przeglądem nie było problemów.

Z tego co wiem to Hacker ma oryginalna lampe tylna KTM'a a ta wlasnie jest na ledach, przynajmniej w moim EXC 2009 tak jest, nie wiem jak ze starszymy.

W poście na 48stronie Hacker pisał:
"Ze względu na mało moc generowaną przez 2K2 musiałem zmienić wszystkie żarówki na słabsze.
Przód z 35/35W na 25/25W i tył z 21/5W na 18/5W. Co sumą sumarum i tak daje więcej niż 40W."

Z tego można wywnioskować że ma żarówki, albo zmienił ledy na mniejsze, ale to drugie to chyba odpada.

747

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

To moze zarowke ledowa bo takie tez sa, chciaz wydaje mi sie ze KTM nie idzie na latwizne i takich zarowek nie montuje. Mniejsza z tym, za pewne Hacker wie co robi i co pisze tak wiec nie ma sensu dalej klucic sie o lampke:D

748

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Popularny model się z tego robi:

[url]http://www.ktmforum.co.uk/supermoto/159662-my-ktm-380-supermoto-project.html[/url]

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

749

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Ludzie wiedzą co dobre :D

750

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Na Supermotojunkie też kilka 380'siątek jest.

Kawasaki KX250F