Oto fragment mojego poradnika na forum o Simsonach, ktory napisalem x lat temu:
Antonio napisał/a:[url=http://img197.imageshack.us/i/img20110405150102.jpg/][/url]
Sam X wing bez gaznika wyglada tak:
[url=http://img846.imageshack.us/i/img20110405151949.jpg/][/url]
[url=http://img96.imageshack.us/i/img20110405152011.jpg/][/url]
Teraz wkladamy nasz X wing, przeciagamy drucik, chwytamy go kombinerkami czy innymi szczypcami, oraz skrecamy, tak aby drut sciagnal nam lotke trzymajaca X wing do wlotu filtra. Robimy tak po obu stronach.
Skrecony wyglada mniej wiecej tak:
[url=http://img146.imageshack.us/i/img20110405154724.jpg/][/url]
[url=http://img233.imageshack.us/i/img20110405154936.jpg/][/url]
Sam sprawdzilem dzialanie tego patentu. Faktycznie, w 2t efekt byl zauwazalny juz po pierwszym przegazowaniu na biegu z samego dolu. Dostalem tez liczne informacje, ktore mozecie sprawdzic na forum o simsonach, ze patent dziala.
Napisze swoimi slowami o co chodzi.
Gdy przepustnica nie jest otwarta do konca, tylko w jakims stopniu, czy to 1/4 czy 1/2, powietrze w gornej czesci gardzieli odbija sie od przepustnicy tworzac cisnienie hamujace przeplyw powietrza. Zamiast przeplywu laminarnego tworzy sie przeplyw turbulentny, ktory jest niezwykle szkodliwy, podczas gwaltownego uniesienia przepustnicy. Cala masa scisnietego powietrza za przepustnica wplynie nam do dolotu zubazajac nam mieszanke, co w efekcie daje nam "mula" u dolu.
Gdy mamy przedzielona gardziel w poziomie, gdy otworzymy przepustnice do polowy, powietrze przeplywa tylko i wylacznie przez czesc gardzieli, laminarnie. Nie ma niepotrzebnych zawirowan, przy dodaniu gazu do oporu dopiero wplywa powietrze do calej gardzieli. Efekt mozna spotegowac dajac np 2 poziome skrzydelka, na roznej wysokosci.
Gdybysmy chcieli sie pobawic dyszami, albo np chcielibysmy zmienic charakterystyke, powiedzmy zalewa nam moto na niskich, mozemy ustawic skrzydelko pod katem, aby wyregulowac ilosc powietrza na konkretnym polozeniu przepustnicy. Bardzo szerokie pole do popisu.
Co jeszcze, sprawdzalem tez skrecone lotki w ksztalcie swidra. Poprawia delikatnie moc na wysokich, ale niweluje nam zysk z samej poziomej lotki, wiec efekt "co lepsze" pozostawiam wam.
W kazdym razie, polecam! Do mojej WR 450F bede to robil na 100%, material: stal kwasoodporna grubosci 1mm. Zdam relacje dopiero pewnie w przyszlym sezonie, ale juz wiem, ze bedzie lepiej.
Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]