1 Ostatnio edytowany przez Qbol (2012-11-17 23:48:00)

Temat: Power Blade [Keihin FCR]

Witam. Przeglądałem dziś niemieckie forum KTM-LC4.NET i natknąłem się na taki właśnie temat dotyczący poprawy osiągów. Poprawa reakcji silnika na dodanie gazu oraz niższe o 0,5 l spalanie przy stałej prędkości obrotowej to zalety które udało mi się wyczytać. Z tego co widzę to jest to często stosowany patent. Działa pewnie podobnie do różnego rodzaju zwariowywaczy powietrza z tym ,że tutaj mieszanka nie jest wprowadzana w ruch wirowy a raczej stabilizowana. Może ktoś z Was wie coś więcej na ten temat?

http://p1.bikepics.com/2012/11/17/bikepics-2480243-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2012/11/17/bikepics-2480242-full.jpg

KTM SMC 660

2 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2012-11-18 00:09:02)

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

Chodzi ci o  Power Wing Boysena ?

Temat:
[url]http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic.php?t=6669[/url]

Pamiętam swego czasu że w starej Yamaszce DT 80 LC2 było coś takiego jak GasBox nad króćcem ssącym a powodował to lepsze mieszanie dawki palowowo powietrznej . No i coś żadko spotykanego podgrzewany gaźnik który także miał poprawiać osiągi .

Ale myślę że oba te wynalazki nie dawały aż tak pożądanego efektu ale ten Power Wing może coś tam da . Choć wydaje mi się że  lepiej będzie to działać w przypadku dwusuwów gdzie dawka idzie bezposrednio do komory spalania przez męmbrany . A w 4T i tak jest rozpylona przez zawory więc jaki to ma sens hmm ?

Oczywiście to tylko moje luźnie przemyślenia

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

3 Ostatnio edytowany przez Qbol (2012-11-18 00:17:12)

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

Tak chodzi właśnie o to  - X-Wing . Na ebay-u jest trochę tego. Może ktoś to zastosował w swoim moto.

[url]http://www.ebay.com/sch/sis.html?_nkw=BOYESEN+POWER+X+WING+SUZUKI+RM250+2001+2008+&_itemId=360066314050[/url]

Opinia gościa w temacie z Twojego linku brzmi zachęcająco ale dotyczy 2T. Ciekawe jak sprawdziłaby się w 4 -takcie.

KTM SMC 660

4

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

[url]http://allegro.pl/listing.php/search?string=Splitstream&us_id=12884800&country=1[/url] sa na allegro

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

5

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

Hmm kusi mnie jak znajde w pracy trochę czasu i odpowiednie materiały to sobie takie coś Tigiem pospawie do DRZ

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

6

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

Ciekaw jestem rezultatów, czy będą odczuwalne.

KTM SMC 660

7

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

Mocy pewnie nie przybędzie ale będzie lepsza reakcja na ruch manetki

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

8

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

Oto fragment mojego poradnika na forum o Simsonach, ktory napisalem x lat temu:

Antonio napisał/a:

[url=http://img197.imageshack.us/i/img20110405150102.jpg/]http://img197.imageshack.us/img197/5580/img20110405150102.th.jpg[/url]

Sam X wing bez gaznika wyglada tak:

[url=http://img846.imageshack.us/i/img20110405151949.jpg/]http://img846.imageshack.us/img846/9085/img20110405151949.th.jpg[/url]

[url=http://img96.imageshack.us/i/img20110405152011.jpg/]http://img96.imageshack.us/img96/1319/img20110405152011.th.jpg[/url]

Teraz wkladamy nasz X wing, przeciagamy drucik, chwytamy go kombinerkami czy innymi szczypcami, oraz skrecamy, tak aby drut sciagnal nam lotke trzymajaca X wing do wlotu filtra. Robimy tak po obu stronach.

Skrecony wyglada mniej wiecej tak:

[url=http://img146.imageshack.us/i/img20110405154724.jpg/]http://img146.imageshack.us/img146/783/img20110405154724.th.jpg[/url]

[url=http://img233.imageshack.us/i/img20110405154936.jpg/]http://img233.imageshack.us/img233/1039/img20110405154936.th.jpg[/url]

Sam sprawdzilem dzialanie tego patentu. Faktycznie, w 2t efekt byl zauwazalny juz po pierwszym przegazowaniu na biegu z samego dolu. Dostalem tez liczne informacje, ktore mozecie sprawdzic na forum o simsonach, ze patent dziala.

Napisze swoimi slowami o co chodzi.

Gdy przepustnica nie jest otwarta do konca, tylko w jakims stopniu, czy to 1/4 czy 1/2, powietrze w gornej czesci gardzieli odbija sie od przepustnicy tworzac cisnienie hamujace przeplyw powietrza. Zamiast przeplywu laminarnego tworzy sie przeplyw turbulentny, ktory jest niezwykle szkodliwy, podczas gwaltownego uniesienia przepustnicy. Cala masa scisnietego powietrza za przepustnica wplynie nam do dolotu zubazajac nam mieszanke, co w efekcie daje nam "mula" u dolu.

Gdy mamy przedzielona gardziel w poziomie, gdy otworzymy przepustnice do polowy, powietrze przeplywa tylko i wylacznie przez czesc gardzieli, laminarnie. Nie ma niepotrzebnych zawirowan, przy dodaniu gazu do oporu dopiero wplywa powietrze do calej gardzieli. Efekt mozna spotegowac dajac np 2 poziome skrzydelka, na roznej wysokosci.

Gdybysmy chcieli sie pobawic dyszami, albo np chcielibysmy zmienic charakterystyke, powiedzmy zalewa nam moto na niskich, mozemy ustawic skrzydelko pod katem, aby wyregulowac ilosc powietrza na konkretnym polozeniu przepustnicy. Bardzo szerokie pole do popisu.

Co jeszcze, sprawdzalem tez skrecone lotki w ksztalcie swidra. Poprawia delikatnie moc na wysokich, ale niweluje nam zysk z samej poziomej lotki, wiec efekt "co lepsze" pozostawiam wam.

W kazdym razie, polecam! Do mojej WR 450F bede to robil na 100%, material: stal kwasoodporna grubosci 1mm. Zdam relacje dopiero pewnie w przyszlym sezonie, ale juz wiem, ze bedzie lepiej.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

9

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

a jaka roznica tego patentu miedzy 2T a 4T

10

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

Zasada dzialania jest ta sama, wiec roznica bedzie nieznaczna. Jak sprawdze to dam znac.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

11

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

Wstawiam wycinek oryginalnego artykułu KTM -a na temat tuningu. Jeśli ten wykres nie jest fikcją to myślę, że warto :D.

http://p1.bikepics.com/2012/11/20/bikepics-2481431-800.jpg

KTM SMC 660

12 Ostatnio edytowany przez Qbol (2012-11-20 21:33:35)

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

Wykres po prawej dotyczy skrócenia czasu wtrysku pompki przyspieszającej z 2s do 1,2s . Widać wyraźną poprawę w dolnych partiach obrotów.

KTM SMC 660

13 Ostatnio edytowany przez sobekkk (2012-11-21 16:13:54)

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

a ma ktos ksztalt jaki nalezy wyciac - bo kupowac blaszke za 99 euro to mi sie nie widzi - a gaznik mam akurat na biorku :D

14

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

To jakie będzie miała wymiary wpływa na jej działanie. Tutaj masz link z różnymi typami. Są także orientacyjne wymiary.

[url]http://www.frankmxparts.com/63mm-Power-Now-power-blade-37-39-41-Keihin-FCR-mx-carburetor[/url]

KTM SMC 660

15

Odp: Power Blade [Keihin FCR]

http://antonio.original-war.net/Prywatne/aaa/gaznik/gaznik%20lotki.png

To jest mniej wiecej zarys idei dzialania tego w gazniku do 2t. Jednakze zastanawia mnie cos jeszcze...

Producent gaznika radzil sobie z tym korzystajac z montazu pompki przyspieszenia. Wiadomo  juz, ze lotki/skrzydelka dzialaja, jednak zasada dzialania w 4T jest chyba nieznacznie inna.

PS. Pytanie do moderatora/administratora, czy mozna ten temat wyciagnac z dzialu KTM, gdyz dotyczy rowniez innych motocykli?

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]