1

Temat: crashpady

witam,
wiem, ze tematow podobnych jest kilka, ale mam konkretne pytanie. chcialbym nagwintowac oski od wewnatrz pod sruby do przykrecenia sliderow. mam drz 400, wiec sr. osi to ok 20mm. wew. sr. osi w drz to ok 10mm. dlatego chcialbym nagwintowac os pod srube o sr 12mm. moje pytanie brzmi: czy nagwintowanie, a wiec zwiekszenie wew. sr. oski istotnie zmniejszy jej wytrzymalosc/rzutuje na wytrzymalosc osi? czy fakt, ze w srodku bedzie wkrecona sruba dobrej jakosci, nie nie wzmocni calej konstrukci (czyli, ze calosc bedzie miala w przyblizeniu wytrzymalosc nagwintowanej oski + sruby)?
wiem, ze mozna wstawic w srodek nagwintowany pret, ale prety dostepne w castoramie sa kiepskie jakosciowo/slabe. w srubach moge przebierac w roznych twardosciach. dodoatkowo w drz w oski mieszcza sie prety stosunkowo malej srednicy, dlatego pomysl z gwintowaniem i srubami. ktos ma to tak rozwiazane? doradzi? odradzi?
dzieki. pzdr

drz400e/sm

2

Odp: crashpady

Jak dla mnie to będzie git. Tylko daj długą śrubę aby ci gwintu nie zerwało przy glebie.

A próbował ktoś mocować krasze na taki sam system jaki jest przy handguardach w kierownicy.
Czyli tuleje które się rozszerzają lu ścinają podczas skręcania wewnętrzną śrubą?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: crashpady

bbuh napisał/a:

wiem, ze mozna wstawic w srodek nagwintowany pret, ale prety dostepne w castoramie sa kiepskie jakosciowo/slabe. w srubach moge przebierac w roznych twardosciach. dodoatkowo w drz w oski mieszcza sie prety stosunkowo malej srednicy, dlatego pomysl z gwintowaniem i srubami. ktos ma to tak rozwiazane? doradzi? odradzi?

No nie wiem czy pręt 10tka to mala średnica.
Faktycznie te z kastoramy są z gównolitu, kup nierdzewny pręt, nagwintuj i będzie dobrze.

DRZ400SM, KTM 990 ADV

4

Odp: crashpady

a ja myślę ze pręt gwintowany fi 8 w klasie 8.8 spokojnie da radę do kupienia np tu:
[url]http://dromet.pl/pl/produkt/prety-gwintowane/prety-gwintowane-ocynkowane-kl-8-8-zso8-8[/url]
nie jestem pewny czy fi 10 wejdzie a po zimowym sezonie na brudasach może być lekki problem z demontażem
gwintowanie to wg mnie slaby pomysł - kłopotliwy bo ośka raczej hartowana jest ( choć zapewne powierzchniowo)
pozbywamy się też oryginalnego zabezpieczenia antykorozyjnego i dodatkowo niepotrzebnie modyfikujemy oryginalny element moto np. po wymianie ośki znów zabawa...
sam mam pręt fi 8 i to pewnie w klasie 5.8 i po kilku testach ślizgowych nie ma potrzeby zmiany :)
ale co kto lubi :)

DRZ400SM + WR250F + PW80

5

Odp: crashpady

10tka wchodzi bo mam u siebie, u znajomego trzeb było lekko rozwiercić tylną ośkę z jednej strony, bo tam jest chyba 9,8mm

DRZ400SM, KTM 990 ADV

6

Odp: crashpady

rbsn99 napisał/a:

10tka wchodzi bo mam u siebie, u znajomego trzeb było lekko rozwiercić tylną ośkę z jednej strony, bo tam jest chyba 9,8mm

tzn. masz u siebie z tylu pret o sr. 10mm i wszedl po rozwierceniu tylko koncowek osi? nie musiales rozwiercac jej na calej dlugosci?

drz400e/sm

7

Odp: crashpady

Pręt 8 też by dał radę bez psucia motóra.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

8

Odp: crashpady

gierwi napisał/a:

Pręt 8 też by dał radę bez psucia motóra.

+1

DRZ400SM + WR250F + PW80

9 Ostatnio edytowany przez rbsn99 (2012-11-14 22:21:54)

Odp: crashpady

bbuh napisał/a:

tzn. masz u siebie z tylu pret o sr. 10mm i wszedl po rozwierceniu tylko koncowek osi? nie musiales rozwiercac jej na calej dlugosci?

Tak.
Gierwi, nie widzę w tym żadnego psucia. Jak koła SM zakładasz i toczysz dystanse to też psujesz motór?

DRZ400SM, KTM 990 ADV

10

Odp: crashpady

Dystanse to nowa część, a skoro mniejsza średnica da radę to rzeźbienie jest nieuzasadnione moim zdaniem. Ale ja po prostu jestem leniwy z natury, a co za tym idzie jestem zwolennikiem prostszych rozwiązań.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11

Odp: crashpady

Hacker co do sliderow/crashpadow na handbarach to wystarczy kupic dluzsza srube pasujaca do tych elementow ktore w kierze sie rozszerzają i na to slidera, cos jak to:

http://www.pureperformancecycles.com/getattachment/1906152a-8374-4c6d-b637-bd2d426215ba/R-G-Bar-End-Sliders-for-Handguards--11--XT1200Z

polecam kolka od rolek, albo deskorolki.

12

Odp: crashpady

bbuh ja u siebie mam gwintowaną ośkę i jest git fi 12

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

13

Odp: crashpady

Aleksander.mx mi nie chodziło o krasze na kiere tylko aby ten sam system mocowania zastosować przy ośkach.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

14

Odp: crashpady

A no spoko, na szybko czytalem caly temat i cos mi sie popierdzielilo, to ktos inny moze skorzysta

15

Odp: crashpady

gierwi napisał/a:

Ale ja po prostu jestem leniwy z natury, a co za tym idzie jestem zwolennikiem prostszych rozwiązań.

Ja lubię rzeźbić a pręt 8 wydal mi się zbyt filigranowy, zresztą miałem 10tke pod ręką ;) Jedyny plus to taki, że krzywą 8ke po dzwonku będzie łatwiej wyjąć niż 10tkę.

DRZ400SM, KTM 990 ADV