1 Ostatnio edytowany przez sajfer (2012-11-06 17:34:53)

Temat: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

Od razu mówię, że temat jest w miarę luźny, tzn nadchodzi zima, a ja sobie rozkminiam..

Mam DRZ SM, jestem zadowolony, mocy mi wystarcza, jedyne co mi troszkę przeszkadza, że DRZ jest dość ciężka.
Zastanawiałem się czy nie wymienić jej na coś lżejszego :)

Do głowy przyszły mi takie sprzęty: CRF250X, CRF450X, WR450.
DRZ sucha waży 136kg, czyli gotowa do jazdy około 145kg? to w porównaniu do sprzętów powyżej mógłbym mieć 20-30kg lżejszy motocykl (CRF250X - 115kg gotowa do jazdy).

Na czym mi zależy - rejestracja, lampy kierunki itp, elektryczny starter, niska waga (wg danych crf250x - 115kg mokra, cfr450x - 122kg mokra, wr450f - 123kg mokra znalazłem), no i oczywiście w miarę łatwa możliwość zrobienia na SM :)
+ nie chciałbym żeby charakterystyka moto próbowała mnie zabić przy odkręceniu gazu..
+ chciałbym żeby to jednak była dość popularna marka, gas gas, huski i husabergi odpadają. ktm sam nie wiem, nie jestem przekonany.

Na czym mi NIE zależy - na mocy, zupełnie wystarczy mi przedział 40-50 koni (niby 250X ma 30 koni, ale jest o wiele lżejsza), DRZ na asfalcie ogarniam, ale w terenie kiepsko. WR teoretycznie ma 60km, ale czytałem że fabrycznie wychodzi zdławione 45 i w serwisie można było to "rozkręcić" na 60.
Koszty serwisu raczej mnie nie martwią, w tym roku zrobiłem około 3tyś km i w większości były to treningi lub ustawki. Biorąc pod uwagę nawet zmiany oleju co 400-600km (jak pisał dukeSebo o swojej crf R) to 5-6 zmian oleju i 2 w skrzyni na sezon, bez tragedii. A z tego co wiem to crf X nie jest tak wysilona i pewnie styknie wymiana co 1000km?

Koszty motocykla, zasadniczo chciałbym się wyrobić w +/- 15k za moto i zestawy cross/sm. Zakładam optymistycznie że moja DRZ jest warta z kołami sm i cross 13k :)

Zastanawiam się (i tutaj bardzo liczę na waszą dobrą radę) czy w ogóle zmiana DRZ SM na coś z powyższych ma sens, czy lepiej pojeździć jeszcze rok/dwa na DRZ i zmieniać na coś zdecydowanie bardziej wyczynowego (CRF450R, odblokowana WR450F, czy też coś zupełnie innego?)

wzium?

2

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

Z tą mocą w WR to grubo przesadziłeś.
Ogólnie nie kieruj się tymi suchymi katalogowymi danymi jakie są podawane w katalogach itd.

Co do Twojego problemu.
Oba rozwiązania są dobre.
Jeżeli to nie brak mocy ma być powodem zmiany motocykla to albo go sobie zostaw jeszcze jeden sezon albo wymień na WR 450.
WR ma mocy w sam raz po przesiadce z DRZ. Nie za dużo i nie za mało.
Bardzo fajnie ją oddaje.
Ma wszystko to co wymieniłeś i jest przyjazna dla użytkownika.
Jedyna wada (z tego co słyszę od Laski3001) to te tytanowe zawory które kosztują 2,5tys.
Więc remont góry silnika jest dość kosztowny.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2012-11-06 17:58:42)

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

sajfer napisał/a:

ciałbym żeby to jednak była dość popularna marka, gas gas, huski i husabergi odpadają. ktm sam nie wiem, nie jestem przekonany.

1 No to zadaj sobie pytanie co ci jeszcze zostało w tym wyborze z znanych mark .
2 WR ma 48 konia a 60  to już chyba mocno podrasowana i wyżyłowana
3 A czy warto zmieniać DRZ na wyczynowy motocykl hmm to zależy do czego tor wyścigi zawody bezapelacyjnie TAK ! A do pyrkana po wsi i lansowaniu się na gumach w mieście szkoda wyczyna jego motogodzin i twojej kasy . Jak dla mnie to tak jak by jeździć po ulicach samochodem Nascar lub motocyklem żużlowym  .

A co powiesz na tuningu DRZ ty ? Zmiana gaźnika , wałków lub przy większej gotówce całej głowcy na 440 cc firmy Athena ? W tedy  robi się z DRZ fajny potrwór .


Btw. Post wyżej WR450 to dobry wybór  lub Suzuki RMX 450

[url]http://www.youtube.com/watch?v=eSA4IciBJeo&playnext=1&list=PL4337515F36753651&feature=results_main[/url]

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

4

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

Kolega nie chce więcej KM tylko mniej KG.
Więc tuning DRZ odpada.

RMX bym nie kupił. Za świeży sprzęt. Jeszcze mało części w obiegu.
Na WR jak się wyglebisz i połamiesz plastiki, pogniesz podnóżki czy coś w tym stylu to części nowe i używane znajdziesz w 5 minut.
W przypadku Suzuki będzie gorzej.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

czesc,
miałem podobny dylemat i dodatkowo wstret do marki KTM.
(a jak napisze ze hejterskie posty Crossa na tym forum miały wpływ to uwierzycie?)

Poczatkowo miała byc własnie WR-ka z tym ze postanowiłem sobie ze moto ma byc młode i nie zmeczone zyciem. Okazało sie ze jedyna jaka jest w PL prawie na sprzedaz to hansklosa. Ktora jest cudnej zajebistosci ale mnie na nia nie stać.
Koles ktory mi miał też taką slicznośc sprzedawac po miesiacu czasu wykrecił sie i oznajmił ze nie sprzedaje.
Nie to nie łaski bez.

I bardzo podobna deliberacja do twojej trwała u mnie z dwa miesiace

finał jest taki ze kupiłem SMC ;) a byłem krok od zakupu 530

to pisałem ja: Reklamacje Reklamacji.
płomień tańczący na kurhanach wrogów.

6

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

o Ktm 450/530/525 myślałeś?

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

7 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2012-11-06 19:06:29)

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

hacker33 napisał/a:

Kolega nie chce więcej KM tylko mniej KG.

No w sumie racja to było tylko takie zapytanie  z ciekawość czy tuning wchodzi w grę
A KTM 525 to także bardzo dobry wybór tylko trzeba znaleźć zadbane moto a z tym bywa różnie

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

8 Ostatnio edytowany przez snowboarder (2012-11-06 19:10:59)

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

Pomysl moze nad DRZ E lub Y, sa lzejsze od wersji SM, mocniejsze a stosunkowo trwale i wytrzymale

Albo ja polecam ktma exc 525, na bemowi jezdzi i w terenie i nic sie nie dzieje a kumple maja 3 sztuki WRek i co chwile sie sypia, glownie elektryka :)


Jak cos.to w weekend mozemy sie spotkac na bialolece i sie brykniesz na kostkach 525 :)

SUZUKI DRZ 400 SM K6 ---> KTM 525 EXC SM

9

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

Też słyszałem dużo dobrego o KTMowskich RFSach, wielu użytkowników twierdzi że to najlepsze silniki w wyczynach.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

10

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

Ja też polecam WR450F. Motocykl ma swoje wady, ale jednak więcej zalet.
Tak jak Haker pisał: lubią w niej klękać zawory - jednak jest to spowodowane jedynie niedoświadczonym serwisem. Po prostu jak ktoś źle skręci mosty wałków rozrządu to siada wtedy najczęściej środkowy zawór ssący (WR ma ich 5, 3ssące i 2 wydechowe, rozrząd DOHC więc wałek ssący ma co robić - popycha 3 szklanki). Jak taka rozróba ma miejsce to trzeba wymienić dużo - głowica, zawory, szklanki, wałek - uuuuuuuu boli. Same zawory są spoko i nie wyklepują się jak w Hondach CRF, więc jak ma się dobry klucz dynamometryczny to nic się nie ma prawa stać. Ja u mnie od 2 sezonów nic nie dotykałem z płytkami - zawory zawsze w normie. Ten typ rozrządu ma swoje plusy - lepsze napełnianie komory mieszanką.
Poza tym motocykl naprawdę spoko - do wszystkiego. Jest rozrusznik, 5 biegów, niska masa, homologacja, zajebiste zawieszenia (latałem EXC więc wiem o czym mówię i moje plecy :-) ). Co Japonia to Japonia - mam teraz KTM (chyba tego najgorszego więc porównanie jednak słabe) o rok młodszego od WR i widzę różnicę.
Szukaj modeli z alu ramą - ja mam kratownicę i wymiana oleju to trochę zabawy, u kolegi wystarczy olej zlać i zalać w międzyczasie zmieniając filtr.
Jest jeden duży minus z którego myślę że zdajesz sobie sprawę, WR lubi być traktowana jak hardenduro - więc częste zmiany tłoka itp. Niewiele ją różni od YZ w kwestii silnika - inny wałek wydechowy, inna mapa zapłonu, którą można uzyskać w WR (greywire), no i inna skrzynia - reszta to elementy zastępcze (prawie, bo na wałku jest jeszcze odprężnik).

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

11

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

W którejś z WR nie pamietam której 400 lub 425 był problem z skrzynią biegów a ten 5 zawór to jest tak potrzebny jak świni siodło więcej minusów niż plusów po prostu przekąbinowane coś jak piate koło w wozie ...

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

12

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

Kolega nie chce mocniejszego motocykla a wy go chcecie posadzić na 525?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13 Ostatnio edytowany przez snowboarder (2012-11-06 21:55:41)

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

wg mnie 525 mocarny strasznie nie jest, ogromny moment to ma i zapas mocy i bardzo mi odpowiada charakterystyka(to podobno było dramatycznie różne w każdym roczniku). Chyba że mój jest jakiś trefny ale każdy kto sie nim przejedzie jest w szoku jak równo, płynnie i dosyć spokojnie oddaje moc ;)  ostatnio przejechałem się crf450x i miałem wrażenie że to dziki rumak, a moje 525 to dziecinny kucyk - tutaj kluczowe mogły być jeszcze zębatki

SUZUKI DRZ 400 SM K6 ---> KTM 525 EXC SM

14

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

hacker33 napisał/a:

Kolega nie chce mocniejszego motocykla a wy go chcecie posadzić na 525?

Eee tam to tak na przyszłość jak by mu później mocy brakowało ...

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

15 Ostatnio edytowany przez sajfer (2012-11-07 16:58:58)

Odp: Co zamiast DRZ SM? CRF250, CRF450, WR?

O, to mnie zaskoczyliście, bo o WR myślałem głównie teoretycznie, trochę nakierowany filmikami supermoto trolli. Wcześniej WR wydawała mi się bardziej wyczynem niż czymś co może mi zastąpić DRZ.
Nie sądziłem, że WR w takim zestawieniu zbierze najwięcej pozytywnych opinii. Myślałem że CRF będzie główną sugestią :)

hacker33 dobrze mnie zrozumiał, ja bardzo zdecydowanie nie chcę mocnego motocykla, już teraz z tej mocy w terenie w przypadku DRZ nie korzystam, a co dopiero jak będę miał 10-15 koni więcej..

Życiowe doświadczenie nauczyło mnie, że najlepiej nauczyć się wykorzystywać w 100% słabszy sprzęt i dopiero przesiadać się na coś mocniejszego. W słabszych trzeba jeździć płynnie i szanować prędkość, mocniejszym wystarczy że odkręcisz na prostej i wszystkie błędy "naprawione".

Jedyne co mnie boli w DRZ to waga, szczególnie odebrałem to jak wsiadłem na kolegi XR400R, nie jest może mistrzem lekkości, ale te kilkanaście kg czuć od razu, prowadzi się jak dziecięca zabawka w porównaniu do DRZ.

snowboarder - ja w terenie na pewno nie przejadę się obcym sprzętem, boję się że popsuję :)

Ps. o odblokowaniu WR w necie jest sporo informacji, podobno po odblokowaniu ma tyle mocy co YZF, na szybko z jakiegoś forum:

I teraz pytanie co dokladnie moge zrobic zeby WRka zblizyla sie do YZF osiagami.
- Wiem ze mam rolgaz zblokowany i teraz tak naprawde na kazdym biegu moge odkrecic tylko do polowy. czy to jest ten AIS removal ??
- zwiekszenie otworu w airboxie. zabezpieczenie tego pozniej jakos przed kurzem
- odlączenie szarego kabla
- zmiana wydechu, aktualnie mam cos strasznego z wielka banka przy kolanku kolektora i z pewnoscia nie jest to megabomb ;) ( dostalem drugi bez homologacji przy zakupie wiec narazie z braku funduszy pewnie zaloze ten )
- rozumiem ze jak to wszystko zrobie to trzeba bedzie dostroic gaznik do nowych warunków.

I/JG53_Pogo - jeszcze tak a propos wcześniejszej wypowiedzi - ja zawodnikiem na pewno nie jestem i nie będę, ale też nie używam motocykla do codziennej jazdy do pracy czy z pktu A do B. Tak jak napisałem wcześniej - treningi bemowo, na pewno jakieś tory kartingowe, ustawki terrorowe i troszkę latania w terenie, a zimą więcej terenu i jeziora zamarźnięte. Czyli 90% amatorskie upalania/10% środek transportu w mieście.
Jakieś amatorskie zawody supermoto w perspektywie bardziej za 2 lata niż teraz :)


Z tego co widzę po 2007 roku w WR jest alu rama?
Teraz kolejne pytanie, czy jest to w ogóle możliwe znalezienie zadbanej WR po 2007 roku i przerobienie jej na SM w budżecie +/- 15 tysięcy?

wzium?