ad.2 gdyby impulsy były jednostajne to silnik pracowałby ze stałymi obrotami. więc impulsy się zmieniają wraz z obrotami silnika
ad.3 patrz wyżej
- czyli licznik motogodzin odbiera zmienną ilość impulsów, pokazuje obroty i na podstawie wgranego programu, logarytmu - może obliczyć ilość motogodzin a nie tylko rzeczywisty czas pracy silnika ?
ad.4 przykład: na forum wiele osób ma DRZ. Jednemu pali 3litry na 100km, drugiemu 8 litrów na 100km. Czy oboje mogą zakładać, że 10 litrów to 1,5tmh? Spalanie uzależnione jest od ustawień gaźnika więc ciężko chyba mówić tu o jakiejś miarodajności.
spalanie zależy rónież od tego w jaki sposób się jeździ, co przekłada się na zużywanie silnika.jazda na za niskich, czy na za wysokich, czy optymalnych obrotach wpływa na ilość spalanej benzyny. Jazda na za niskich obrotach powoduje większe spalanie, większe zużycie m.in. korby niż jazda w zakresie obrotów optymalnych,gdzie ze względu na moment obrotowy silnik pracuje w optymalnym zakresie obrotów - wówczas pali mniej benzyny.
Jazda na wysokich obrotach powoduje również szybsze spalanie benzyny, za czym idzie większe zużycie, czyli 'motogodziny' szybciej mijają - czy może się mylę ? i obliczanie ilości motogodzin na litry spalonej benzyny może być miarodajne ?
facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com