1

Temat: Watpliwość - Wałek rozrządu wydechu WR 450 F

Doczytałem się niejednoznacznych informacji na temat wałków rozrządu w modelach WR 450 F z lat 2001-2002, 2003, 2004+.

W czym tkwi dylemat?

Jest sposób zmiany charakterystyki silnika na ostrzejszą (wieksza moc od średnich wzwyż) poprzez przestawienie wałka rozrządu w WR z 13 na 12 ogniw łańcucha między wałkiem ssącym. Ale, tu jest haczyk. Mianowicie, modele 2001-2002 - wszystko w porządku, polecane i testowane przez nieznanych mi użytkowników. Jednak, w modelu 2003 nie da się tej modyfikacji przeprowadzić, ze względu na ułożenie odśrodkowego auto dekompresatora na tym właśnie wałku wydechowym. Po przestawieniu ów wałka silnik praktycznie nie do odpalenia, w efekcie po odpaleniu jako tako chodzi, ale nie tak, jak powinien.
Z kolei nie uzyskałem nigdzie informacji, na temat modeli 2004 wzwyż. Posiadam WR 450F z 2004 i mam dylemat, czy aby zmienić charakterystyke musze rzucić pare stówek na wałek z YZtki, czy można poprostu zmienić kąt otwarcia zaworów wydechowych.

Czy jest ktoś, kto mógłby poświadczyć lub chociaż nakierować w jaki sposób można zdiagnozować tego typu możliwość modyfikacji?

Dodam jeszcze, że nie interesują mnie posty typu "kup wałek dla świetego spokoju", bo wybaczcie, nie mam stałego dochodu, a silnikami bawiłem się od dziecka. Piszę na forum, aby ewentualnie niepotrzebnie dwa razy nie rozbierać silnika.

Dodam tylko, że obecne modyfikacje to mapa z YZ (szary kabel), wydech LV X3, przerobiona pompka przyspieszenia, wywalony snorkel. Na dniach zajme się dogłębniej gaźnikiem, później regulacja zaworów, najlepiej razem z przestawieniem wałka na wydechu.

Czekam na opinie/informacje, pozdrawiam.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

2

Odp: Watpliwość - Wałek rozrządu wydechu WR 450 F

AntonioPL napisał/a:

Z kolei nie uzyskałem nigdzie informacji, na temat modeli 2004 wzwyż. Posiadam WR 450F z 2004 i mam dylemat, czy aby zmienić charakterystyke musze rzucić pare stówek na wałek z YZtki, czy można poprostu zmienić kąt otwarcia zaworów wydechowych.

Cześć, tu masz esencję: The stock '05 cam can be modified to YZ timing. But NOT by simply rotating the whole camshaft! The sprocket must be pressed off of the cam and the cam re-timed before pressing the sprocket back on. Not many hobbyist mechanic types have the skill to do this properly; which is why you will see the majority voting for YZ or Hot Cams replacement camshafts......It is a whole lot easier to replace a cam than to do the mod on a stock autodecomp cam. Good Luck!
[url]http://www.thumpertalk.com/topic/299781-05-wr450-cam-mod-and-hard-to-start/[/url]

3

Odp: Watpliwość - Wałek rozrządu wydechu WR 450 F

"Cannot do this mod on the 03 and newer WR's. In order to get YZ timing, you'll have to get a YZ exhaust cam. "

Doczytalem tam w kolejnym poscie.

Dzieki, szukalem po 2004, nie w 2005 a tu prosze, tez napisali.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]