Temat: Watpliwość - Wałek rozrządu wydechu WR 450 F
Doczytałem się niejednoznacznych informacji na temat wałków rozrządu w modelach WR 450 F z lat 2001-2002, 2003, 2004+.
W czym tkwi dylemat?
Jest sposób zmiany charakterystyki silnika na ostrzejszą (wieksza moc od średnich wzwyż) poprzez przestawienie wałka rozrządu w WR z 13 na 12 ogniw łańcucha między wałkiem ssącym. Ale, tu jest haczyk. Mianowicie, modele 2001-2002 - wszystko w porządku, polecane i testowane przez nieznanych mi użytkowników. Jednak, w modelu 2003 nie da się tej modyfikacji przeprowadzić, ze względu na ułożenie odśrodkowego auto dekompresatora na tym właśnie wałku wydechowym. Po przestawieniu ów wałka silnik praktycznie nie do odpalenia, w efekcie po odpaleniu jako tako chodzi, ale nie tak, jak powinien.
Z kolei nie uzyskałem nigdzie informacji, na temat modeli 2004 wzwyż. Posiadam WR 450F z 2004 i mam dylemat, czy aby zmienić charakterystyke musze rzucić pare stówek na wałek z YZtki, czy można poprostu zmienić kąt otwarcia zaworów wydechowych.
Czy jest ktoś, kto mógłby poświadczyć lub chociaż nakierować w jaki sposób można zdiagnozować tego typu możliwość modyfikacji?
Dodam jeszcze, że nie interesują mnie posty typu "kup wałek dla świetego spokoju", bo wybaczcie, nie mam stałego dochodu, a silnikami bawiłem się od dziecka. Piszę na forum, aby ewentualnie niepotrzebnie dwa razy nie rozbierać silnika.
Dodam tylko, że obecne modyfikacje to mapa z YZ (szary kabel), wydech LV X3, przerobiona pompka przyspieszenia, wywalony snorkel. Na dniach zajme się dogłębniej gaźnikiem, później regulacja zaworów, najlepiej razem z przestawieniem wałka na wydechu.
Czekam na opinie/informacje, pozdrawiam.