1

Temat: HONDA CRF 450 X – czy warto jest prrzerabiać NA SM????

Witam,

Mam pytanie do posiadaczy lub byłych posiadaczy HONDY CRF 450 X i R
Posiadam CRF 450X (rocznik 2011, wersja HM, gaźnik) używam jej tylko w terenie ale chciałbym też zacząć użwać ją jako SM i w terenie także.
Czy opłaca się wersję X przerabiać na SM (koła, hamulce, zawieszenie) czy może lepiej kupić wersję R i ją przerobić ??
Czy po przerobieniu na SM będzie można szybko wrócić do wersji enduro??
Czy fakt posiadania gaźnika w wersji X nie wyeliminuje jej jako SM ??
A jeśli już jednak się zdecyduję na przerobienie wersji X na SM to co byście polecali:
-jakie hamulce (przód i tył)???
-jakie koła (jaki rozmiar z tyłu)???
-co z zawieszeniem?? Czy wystarczy tylko zmienić ustawienia czy to będzie za mało??
Dodam, że w wersji SM chciałbym ją używać na drogach publicznych i sporadycznie na torze.
Jakie byłyby orientacyjne koszty takiej przeróbki??
Pozdrawiam

2

Odp: HONDA CRF 450 X – czy warto jest prrzerabiać NA SM????

przypomnę się ze swoim tematem, czy ktoś może coś podpowiedzieć ??

3

Odp: HONDA CRF 450 X – czy warto jest prrzerabiać NA SM????

CRFX nie jest zbyt popularny, na podstawie WR którego X poniekąd naśladuje powiem że zapewne skrzynię biegów w porównaniu z R  masz dłuższą/o niebo lepszą na drogę ( porównanie WR450 i YZF450 ), będzie można szybko wrócić do enduro, kwestia zmiany kół i zębatki przedniej, wtrysk sporo ułatwia ale gaźnik skutecznie rozpyla paliwo i niczego nie utrudni,  może mniej precyzyjnie ale tego nie poczujesz, hamulce ...beringer, braking,  magura, brembo, każde 4 tłoki i 320 mm będzie szokująco lepsze niż oryginalny hamulec, do jazdy po mieście w WR wystarczy usztywnić oryginalne zawieszenie, experci czy racerzy mogą mieć inne wskazówki, koszty przeróbki... rozwód, albo szukaj używek ale to może być czasochłonne

4

Odp: HONDA CRF 450 X – czy warto jest prrzerabiać NA SM????

nie lepiej przerobiona kupic? forumowa [url]http://otomoto.pl/honda-crf-450-supermoto-450-r-super-moto-M3421421.html[/url]

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

5

Odp: HONDA CRF 450 X – czy warto jest prrzerabiać NA SM????

dzięki za odpowiedzi,
vlo - kolejne moto w garażu to już będzie za dużo, a swojej 450X (którą mam od nowości) nie zamierzam się pozbywać i kupować sprzętu o 8 lat starszego.
Chyba zainwestuję trochę w koła i hamulce i powinienem być zadowolony :)
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam

6

Odp: HONDA CRF 450 X – czy warto jest prrzerabiać NA SM????

Jeśli faktycznie masz od nowości swojego X, to popieram pomysł zakupu kół hamulców i innych pierdółek potrzebnych do przerobienia na SM. Ja osobiście mam wersję R, która jest mniej żywotna od X. Jeśli masz zamiar pokonywać małe trasy albo i nawet trochę większe a nie tylko jeździć po mieście to śmiało inwestuj w koła do swojego X ! Zaletą supermoto zrobionego na podstawie fabrycznego enduro jest jest jego żywotność. A mocy i tak nie powinno zabraknąć