1

Temat: Off-set w przednim zawieszeniu?

Witam panowie, intryguje mnie taka jedna sprawa,tylko sie nie nabijajcie ze nmie, o co chodzi z tym off-setem w półkach przedniego zawieszenia? Ja u siebie mam napisane 18-20, ale wiem ze jest tez np. 20-22. co to jest wogole ten off-set? Wytłumaczy mi to ktoś tak sensownie?

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

2

Odp: Off-set w przednim zawieszeniu?

jest to kąt przedniego koła. Prościej mówiąc skracasz albo wydłużasz rozstaw osi

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

3 Ostatnio edytowany przez MartinezKtm525 (2012-10-06 07:10:07)

Odp: Off-set w przednim zawieszeniu?

Ok, no ale to gdzie jest dłuzszy a gdzie krótki, jak mam 18-20 to jest długi czy odwrotnie? i jaki powinien sie lepiej sprawdzidz do SM, bo ja mam w tej chwili endurowe zawieszenie i ciekawi mnie co w nim zmienic zeby było jak nalezy...

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

4

Odp: Off-set w przednim zawieszeniu?

Im większy offset tym motocykl jest "dłuższy"
Im mniejszy offset tym motocykl jest "krótszy"
Jak wiadomo krótszy rozstaw osi powoduje ciaśniejsze pokonywanie zakrętów.
Jednakże źle wpływa na jazdę z dużymi prędkościami.

Offset jest to odległość osi główki ramy od osi lag.
http://www.ktm950.info/how/Suspension%20Shop/chassis/chass2_big.gif

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Off-set w przednim zawieszeniu?

U Ciebie offset jest mniejszy, z uwagi na wysunięcie przedniej osi przed widelec (na dole). Ja mam w SMC oś koła w osi teleskopu, więc mam offset większy. Tak jak hacker pisze ma to wpływ na na zwrotność i stabilność. Rozstaw osi ma oczywiście wpływ, jednak większą rolę odgrywa tu TRAIL z hackerowego rysunku. W większości KTM-ów jest możliwość regulacji (w moim jest) przez obrót mimośrodowej osi układu kierowniczego (STEERENG STEM na rysunku), u Ciebie też jest skoro piszesz 18-20. Trzeba wyjąć sztycę z półek i obrócić ją o 180 stopni. Sprawdź najpierw jakie w tej chwili masz ustawienie. Przez zmniejszenie TRAIL-u moto będzie zwrotniejsze ale mniej stabilne.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

6

Odp: Off-set w przednim zawieszeniu?

Hacker, Gierwi...Czytając Wasze obszerne odpowiedzi a co ważniejsze chęć pomocy, wiem dlaczego polubiłem to forum...

WR 400, Intruder VZR 1800
www.digi-cerm.pl
http://www.bikepics.com/members/zolwik-poznan/ 
http://www.youtube.com/user/MOTOADHD#g/u

7 Ostatnio edytowany przez MartinezKtm525 (2012-10-06 11:55:43)

Odp: Off-set w przednim zawieszeniu?

Szacun Chłopaki, juz lepiej sie nie dało:)

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

8

Odp: Off-set w przednim zawieszeniu?

Tak mnie chwalicie, a właśnie przeczytałem to co napisałem i zaczynam mieć wątpliwości co do słuszności mojego posta!?!?!?!?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

9 Ostatnio edytowany przez MartinezKtm525 (2012-10-06 12:11:02)

Odp: Off-set w przednim zawieszeniu?

gierwi napisał/a:

Tak mnie chwalicie, a właśnie przeczytałem to co napisałem i zaczynam mieć wątpliwości co do słuszności mojego posta!?!?!?!?

No co Ty mówisz, mi sie wydaje to logiczne.. Ps. apropo tego co jest u mnie to nic tam nie widze, nie mam żadnych oznaczen, punktów itp, moze musze zdjąc górną półkę i wtedy sie okaze...

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

10 Ostatnio edytowany przez vilku (2012-10-11 17:59:36)

Odp: Off-set w przednim zawieszeniu?

gierwi napisał/a:

U Ciebie offset jest mniejszy, z uwagi na wysunięcie przedniej osi przed widelec (na dole). Ja mam w SMC oś koła w osi teleskopu, więc mam offset większy. Tak jak hacker pisze ma to wpływ na na zwrotność i stabilność. Rozstaw osi ma oczywiście wpływ, jednak większą rolę odgrywa tu TRAIL z hackerowego rysunku. W większości KTM-ów jest możliwość regulacji (w moim jest) przez obrót mimośrodowej osi układu kierowniczego (STEERENG STEM na rysunku), u Ciebie też jest skoro piszesz 18-20. Trzeba wyjąć sztycę z półek i obrócić ją o 180 stopni. Sprawdź najpierw jakie w tej chwili masz ustawienie. Przez zmniejszenie TRAIL-u moto będzie zwrotniejsze ale mniej stabilne.

ja dodam od siebie ze podobny efekt da opuszczenie moto na polkach, to zwiekszy kat glowki, rowniez zmiejszy trail czyli zwiekszy zwrotnosc a zmniejszy stabilnosc przy wiekszych predkosciach :)

Wgrywam mapki do KTM'ów
tel: 797 237 537

11

Odp: Off-set w przednim zawieszeniu?

Zgadzam sie vilku, (nawet wpuszczenie zawiecha o 1-2 mm daje sie odczuć, ja bynajmniej widze różnice) ale chciałem wiedziec jak to jest z tym off-setem>Dzięki wszystkim.

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

12

Odp: Off-set w przednim zawieszeniu?

Większość użytkowników SMC wypuszcza lagi o 10 - 15 mm. Myślę że 15 to za dużo, ale 10 spróbuję kiedyś.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

13

Odp: Off-set w przednim zawieszeniu?

Właśnie byłem w garażyku i sprawdziłem ile ja wypuściłem lagi(czyli opuściłem na półkach) 6mm, dało się odczuc