1

Temat: Zatarty wał i korbowód

Witam. Od jazdy na kole oczywiście. Robiłem odcinki po 1000-1500 metrów. Ale skoro to cross to myślałem że przystosowany do pionów.
Ogólnie koła nauczyłem się w miesiąc może miesiąc i tydzień. Na początku z 1 biegu, potem z podciągnięciem do siebie na drugim, na trzecim strzał. Teraz podnoszę bez strzału na trzecim. A to Yamaha WR 400 40 koni ma :P
Przechodzę do rzeczy.
W czasie jazdy na kole silnik nagle stanął. Przy regularnych wymianach oleju (co 10 mht) zauważałem opiłki jakiegoś metalu na filtrze oleju i jego komorze. Magnez ich nie przyciągał. Coś się rzeźbiło. Nagle silnik stanął. Hol, rozkręcanie, wał na prasę a tam łożyska igiełkowe się zatarły. Rozleciał się koszyk na bardzo drobne części. Nie było smarowania w czasie jazdy, bo cały olej spływał do skrzyni i smok nie miał czego ciągnąć.
Postanowiłem przeprowadzić pewne modyfikacje. Dospawałem zastawki większe, aby cały olej tak szybko nie spływał do skrzyni.... i to w zasadzie wszystko. Smoka nie mam jak za bardzo przerobić. Może coś podpowiecie.
Rozważam możliwość zalanie większej ilości oleju. Nie jak fabryka każe 1.7l ale 3,5 - 4.0 l. Szczerze to wolę zmieniać uszczelniacze po 3-10zł sztuka, niż wał za 1000 zł. Dodatkowo przewód z odmy podczepię pod butelkę, i to co się wyleje do zbiorniczka/butelki praktycznie będę wlewał z powrotem.
Nie mam pomysłów więcej na modyfikacje. Może doradźcie coś zanim zacznę skręcać silnik.
Przy okazji zmieniam także wszystkie łożyska (oryginał KOYO 170zł :/ a potrzebne dwa na wał :/)
Do tego uszczelniacze pod zawory, uszczelki, świecę, rozrząd i co tam się da ;)
Może doradzicie jak zwiększyć moc tego "potwora" ??

Yamaha WR 400 F

2

Odp: Zatarty wał i korbowód

wałki z YZ ?

SMR 505

3

Odp: Zatarty wał i korbowód

Sprawę załatwia moto z suchą miską olejową. Słynna DRZ SM miała takie rozwiązanie. Przelatałem nią 8 tyś km z dużą ilością gum i nic się nie działo.

W nowych KTM są dwie pompy oleju, aby zapewnić optymalne smarowanie silnika podczas pracy " w innym położeniu ". 

4

Odp: Zatarty wał i korbowód

w nowy ktm czyli od którego roku w jakich modelach wiesz?

motoslide.com

5

Odp: Zatarty wał i korbowód

W 690 od 2007 roku. Łatwo poznać bo są także dwa filtry oleju :)

6

Odp: Zatarty wał i korbowód

W LC4 też są dwa filtry oleju :)

SMR 505

7

Odp: Zatarty wał i korbowód

maniek.o
Ja mam suchą miskę.

Yamaha WR 400 F

8

Odp: Zatarty wał i korbowód

exc 530 3 pompy oleju ^^

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

9

Odp: Zatarty wał i korbowód

Temat zszedł na pompy a nadal nie wiem co mogę zrobić aby było smarowanie ( czy to co wymieniłem w pierwszym poście wystarczy ) i poza tym że wałki z YZ można wsadzić to nadal nie wiem jak mu dodać mocy. Nie wiem czy wałki przypadkiem nie są takie same.

Yamaha WR 400 F

10

Odp: Zatarty wał i korbowód

co d owoałków to chyba sa takie same a różnica polega w ich ustawieniu
?

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

11

Odp: Zatarty wał i korbowód

WR zablokowana ... czyli osiolek bez mocy
WR 400/426/450 mozna odblokowac ;D
Fabrycznie blokowana jest na wydechu (ogolnie jesli chcesz jezdzic WR i miec moc zapomnij o fabrycznym pierdziku i zamontuj przelotowy
W przeciwnym wypadku dalsze modyfikacje nie maja jakiegolowiek sensu
Trzeba zmienic fazy rozrządu na walkach fabrycznych lub zastosowac walki od YZ lub HOT CAMS oraz zastosowac troche ciasniejsze luzy zaworowe


Dysza w gazniku rowniez...
Konieczna jest tez zmiana mapy zaplonowej (wbrew pozorom nie jest to bardzo skomplikowane)

z motox.pl

SMR 505

12

Odp: Zatarty wał i korbowód

cesares napisał/a:

nie wiem jak mu dodać mocy

Tu masz stronkę gdzie jest sporo o tym napisane:
http://www.thumperfaq.com/yz_timing.htm#Timing
WR 400 najwięcej mocy traci na wydechu.

#45
P_anowie
Z_abijajacy
M_arzenia

13

Odp: Zatarty wał i korbowód

myślałem że wsztstkie WRki mają suchą miskę, wałki masz takie same jak w YZ tylko wydechowy jest ustawiony o jeden ząb wcześniej - http://motoman393.thumpertalk.com/ , w 450 razem z otwartym wydechem zdejmuje się górną część airboxu dla polepszenia przepływu ale nie wiem czy w 400 jest tak samo, no i legendarny szary przewód z kostki modułu zapłonu który po odłączeniu ma mapę YZ - http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=707637&highlight=grey+wire+mod, dwuprzewodowa wtyczka pod zbiornikiem, jeden przewód czarno-biały, drugi szary - ten odłączasz, przy sprzętach paroletnich prawdopodobnie już ktoś to porobił ale warto sprawdzić