1

Temat: Problemy z MZ SM 125

Mam kilka problemów z moją MZ, którymi powoli się zajmuję. Największym z nich jest praca silnika, jak się doda od razu więcej gazu to się dusi, zamiast ładnie się wkręcić na obroty, dodam, że jak ją kupiłem to było wszystko ok. Następnie, najbardziej wkurzający problem, motor lubi sobie zgasnąć po zatrzymaniu. Póki się jedzie wszystko jest dobrze, a jak się zatrzyma na wciśniętym sprzęgle to czasem zgaśnie, strasznie to denerwuje w jeździe po mieście, jak na około pełno silników pracuje to nawet nie słychać, że motor mi zgasł. Często jest też problem z odpaleniem, trzeba sporo nakręcić rozrusznikiem zanim odpali, ja już się przyzwyczaiłem, że trzeba odpalić z lekko przekręconym gazem, ale wiem, że tak nie powinno być i muszę rozwiązać ten problem. Nie mając pomysłów, ani zbyt dużej wiedzy na temat silników, zwiększyłem trochę obroty, żeby było trochę lepiej i jakoś się męczę. Jak do tej pory zastanawiałem się nad wyczyszczeniem całego układu paliwowego, regulacją zaworów, innych pomysłów nie miałem. Będę wdzięczny za pomoc.

PS. Jak zakupiłem motor jakiś czas cieszyłem się idealną pracą silnika, ładne wolne obroty, wkręcanie się itp... a po jakimś czasie zaczęły się problemy. Jest jeszcze sprawa biegów, które czasem nie wchodzą i trzeba poprawiać, problem jest ze zmianą z 1 na 2 i z 5 na 6. Tak samo jak poprzednio, z początku skrzynia działała idealnie.

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"

2

Odp: Problemy z MZ SM 125

Ale tak nagle to się stało ?
Prawdopodobnie zatankowałeś marne paliwo.

3

Odp: Problemy z MZ SM 125

Jak długo masz to moto ? Napewno czyszczenie i regulacja gaźnika a co dalej hmm..
Kiedy wymieniałeś olej ? Jaki to rocznik ? Może w końcu czas zerknąć do skrzyni ?

4 Ostatnio edytowany przez wojtekmz (2012-08-30 20:48:46)

Odp: Problemy z MZ SM 125

Co do paliwa to może raz by się zdarzyło, ale w przeciągu 2-3 miesięcy na różnych stacjach trafiać zawsze na gorsze paliwo? Jak w tym roku skończy się już pogoda do jazdy to tak jak pisałem czyszczenie całego układu paliwowego. Pomierzyłem luz na zaworach i na wydechowych ma być 0.12-0.14 a na obydwu jest 0.17, więc może, a raczej w jakimś stopniu na pewno, to też ma na to wpływ.

PS. Do kolegi dj-mati. Motor mam od kwietnia tego roku, rocznik 2004, olej zmieniany w tym albo poprzednim roku, w każdym bądź razie kupiłem motor z wlanym nowym olejem, zerkania w skrzynię wolałbym uniknąć :D 4t to jednak nie 2t, jest trochę więcej rzeczy do popsucia.

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"

5

Odp: Problemy z MZ SM 125

Możesz iść na skróty chwilowe.Kup środek do czyszczenia układu paliwowego.
Nie jest to duży koszt .

6

Odp: Problemy z MZ SM 125

Sprawdź dokładnie stan gumowego łącznika/krócca gażnika od strony cylindra - czy jak to się tam nazywa...
Czy nie jest popękany, żle założony itp i nie łapie lewego powietrza.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

7

Odp: Problemy z MZ SM 125

sprawdź ssanie.
Miałem to samo i sprężynka mi się nie cofała, a to powodowało, że moto bylo strasznie rozregulowane i totalnie wariowało ;p

MZ 125 sm