Temat: Wałek rozrządu LC4 - jaka alternatywa?
Jako, że moja LC4 znowu jest na stole operacyjnym postanowiłem zrobić jakiś upgrade.
Czy na rynku są jakieś sportowe wałki do LC4 640?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Wałek rozrządu LC4 - jaka alternatywa?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jako, że moja LC4 znowu jest na stole operacyjnym postanowiłem zrobić jakiś upgrade.
Czy na rynku są jakieś sportowe wałki do LC4 640?
Jasne, nawet z katalogu.
O ile dobrze pamiętam to ma oznaczenie MSP3.
660 SMC też ma ostrzejszy wałek, możesz kupić też z wersji dakarowej.
HotCams też ma coś w ofercie do LC4, inne podobne firmy pewnie też.
Tylko to raczej tylko nówki, bo ciężko używkę znaleźć. Czasem na ebay.de jakaś wypłynie, zwykle aukcje stają w okolicach 120-150e.
pzdr, Adam
Możesz wsadzić np wałek od 625/660 SMC albo od 660 Rallye. A z aftermarketów to np Tornado, Hotcams(może być cięźko dostać bo nie mają już w ofercie na stronie) i pewnie jeszcze więcej bo sie bardzo nie wgłębiałem jak doczytałem że 625 smc ma już ten ostrzejszy.
Stock LC4 Cam .365"I&E (obviously stock springs and pistom dome)
Performance LC4 Cam #951170 .380"I&E ("drop in")
LC4 Racing Cam .401"I/.393"E (needs springs)
Megacycle #702-25 .415"I/405"E (needs springs and piston dome work)
Megacycle #702-45 .450"I&E (needs springs and piston dome work)
Megacycle #702-x4 .375"I&E (needs springs and piston dome work)
Webcam #61-001 .385"I&E (unknown setup needs)
Tornado G1 .382"I&E ("drop in") ***
Tornado G2 .427"I/.399"E (needs springs)
Tornado G3 .409"I/.370"E (needs springs)
Z tego co czytałem nie wszystkie mają auto deco.
Nie jestem pewien jak z dostępnością w Polsce tych wałków.
u mnie w gre wchodziłby wałek nie wymagający zmiany sprężyn zaworowych. czyli pewnie od 625/660
625 SXC (nie wiem jak inne) ma taki sam wałek jak 640 - akurat będę na takim silnik montował i porównałem sobie.
Odnosze wrażenie, ze Ty w garażu masz kilka stert - na jednej silniki, na jednej gaźniki i na jeszcze innej plastiki :))))
Czy jest gdzieś w necie ten katalog z częściami Power Parts? Ja znalazłem tylko ten z oryginalnymi
Bo Power Parts to są części KTMa, tylko z wyższej półki - tak to sobie nazwali. IMO mają tam niezły bałagan/słabo to posegregowane. Zerknij tutaj: [url]http://www.ktmcyclehutt.com/ktm_catalogs.html[/url]
Co do stert - fakt, coś w tym jest. Jeszcze niedawno miałem 7 sprawnych gaźników do LC4, 4 kpl. kół, 2 silniki w częściach, etc... Zazwyczaj jak coś mi padnie to idę do piwnicy, wybieram i tego samego dnia śmigam ;)
Wałek w końcu pójdzie oryginalny bo akurat mieli taki na półce. Drogie kurde te zabawki do KTM :/
Adam, specu mam jeszcze jedno pytanie. Pekła mi pokrywa zaworów po strzale z dźwigienki, mam drugą od innej głowicy - mozna to założyć? Koleś z KTM mówił ze lepiej pospawać starą. Coś mi się wydaje, że pospawanie starej pokrywy pokrzywi ją...
Niby każda pokrywa jest obrabiana ściśle z głowicą, ale przymierzyłem pokrywę to wszystko pasuje idealnie. Nie będe przecież zmieniał głowicy :]
Hej,
gdzieś na necie widziałem relację, gdzie chłopakom na granicy z ukrainą też strzeliła rolka dźwignienki - rozebrali moto na parkingu, po 2 dniach mieli części z ASO i poskładali wklejając odstrzelony fragment za pomocą kleju dwuskładnikowego - jeśli u Ciebie jest możliwość (równo odłupało fragment) to możesz ją rozważyć.
Tak na prawdę jedyne ryzyko przy tym wszystkim to mocowanie wałka rozrządu - głowica z pokrywką ma razem toczone gniazda, żeby miały odp. wysokość. Jeśli masz taką możliwość pomierz głębokość podtoczeń pod łożyska w obu głowicach i porównaj. Chodzi o to, aby na czapce "nie od kompletu" łożyska nie były ściskane (blokowanie ich) lub nie były luźne.
Wiem, że to niezgodnie ze sztuką, ale IMO spawanie jest bardziej ryzykowne (właśnie przez wspomniane przez Ciebie krzywienie) niż użycie innej czapki. Jeśli pęknięcie sięga do powierzchni przylegania czapki to od razu można odpuścić temat.
Btw. jeśli dźwigienka wydechowa z tej czapki jeszcze do czegoś by się nadawała to ew. byłbym zainteresowany zakupem (bo rozumiem, że masz drugą z której bierzesz kpl. dźwigienek?)
Co do cen - do japonii drożej, tylko nie trzeba tego aż tyle... Jak byłem w Mattighofen i przejeżdżałem obok składu części (wieeelkie hale) to tak chodziło mi po głowie, że fajnie byłoby tam się wybrać na wycieczkę ;)
Niestety mam drugą pustą czapkę (bo musiałem kiedyś zmienić głowicę :] ) Dziś obejrzałem starą czapkę i nie nadaje się do użycia, znalazlem małe pęknięcie w łożu ośki dźwigienki, więc nie będę ryzykował. Przy próbnym montażu wałek obraca się bez oporu więc chyba zaryzykuję tę drugą czapkę i tyle.
A co do składu części - ja to bym chciał, żeby mnie tam przez pomyłkę zamkneli na noc :D
[url]http://www.gw-racing-parts.de/index2.php?view=tuning&HID=21&type=LC4&von=2000&bis=2008&lan=en[/url]
[url]http://www.tornado-racing-moto.pl/index.php?option=com_content&view=article&catid=26&id=53&Itemid=32[/url]
alternatywa jest tylko kasy trzeba :)
to bedzie next step gdy juz dojde do ladu z gaznikiem :)
Panowie mój wałek też się poddał i mam teraz zagwozdkę - wychodzi na to, że 660 miała do wyboru 58336110044 lub 58636010044 - pierwszy jest również dedykowany dla mojego moto drugi w pewnych rocznikach dedykowany do 660 i 640 - który w takim razie będzie tym ostrzejszym?
625 smc jeśli się nie mylę nie ma autodeko dlatego cena niższa - ale czy adventure też nie miał autodeko? a jeśli się mylę z tym autodeko to mogę zastosować u siebie wałek z 625 ?
58336110044 CAMSHAFT CPL. 249/1 LC4-E 177.90 177.90 $– duke II 640 2001 r
58636010044 CAMSHAFT CPL. SM 586V39 03 176.75 176.75 $ – 660 2004r.
58636010044 CAMSHAFT CPL. SM 586V39 03 176.75 176.75 $- 660 2005 r.
58436010044 CAMSHAFT CPL. LC4 148.74 148.74 $ - 625 smc 2004 r.
58436010044 CAMSHAFT CPL. LC4 148.74 148.74 $ - 640 adventure 2003 r.
58336110044 CAMSHAFT CPL. 249/1 LC4-E 177.90 177.90 $ 58636010044 CAMSHAFT CPL. SM 586V39 03 176.75 176.75 $– oba 660 smc 2005 r.
58636010044 CAMSHAFT CPL. SM 586V39 03 176.75 176.75 $ - 640 supermoto 2005 r.
58336110044 CAMSHAFT CPL. 249/1 LC4-E 177.90 177.90 $ - 640 supermoto 2001 r.
Panowie muszę jeszcze polatać trochę w tym sezonie więc - pomocy !:P
potrzebuję również dżwigienki/mostka zaworów wydechowych i znowu ten sam problem:
mogę kupić w dobrym stanie za niewielkie pieniądze od 660 z oznaczeniem : 58536061044
a do mnie katalog pokazuje o oznaczeniu: 58336061044
czyżby zwykła zmiana rocznikowa (jedna cyferka różnicy)?
PS. wałek idzie oryginał czyli pierwszy z listy nowy, ale ten mostek to już przegięcie cenowe ;/ może ktoś ma na zbyciu ?
Z tego co wiem to niezależnie od rocznika część powinna mieć to samo oznaczenie jeśli była by taka sama.
Różnica w oznaczeniu to może być model czyli to że masz 640 a tamto jest od 660 :)
ale 640 w rocznikach pow 2003 (czyli HF) mają takie samo oznaczenie części co 660. z tego co się nasłuchałem i naczytałem to są dwie szkoły jedna twierdzi że części z czarnego silnika i HF są zamienne w znacznej części inni twierdzą, że skoro numery części są inne to i części są zupełnie inne
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Wałek rozrządu LC4 - jaka alternatywa?
Wygenerowano w 0.047 sekund, wykonano 80 zapytań