1

Temat: remont 520 exc (silnik)

Założyłem ten temat bo pewnie będę miał pare pytań do osób które już to przerabiały.

Pierwsze z nich to który korbowód będzie lepszy
1.[url]http://allegro.pl/hot-rods-korbowod-ktm-exc-250-450-520-525-4t-i2539216814.html[/url]
2.[url]http://allegro.pl/hot-rods-korbowod-ktm-sx-520-525-i2588043900.html[/url]

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

2 Ostatnio edytowany przez sobekkk (2012-08-25 22:28:09)

Odp: remont 520 exc (silnik)

1: nr katalogowy HR 8666
2: nr katalogowy HR 8666

sadze ze ten HR 8666 hehe

3

Odp: remont 520 exc (silnik)

chyba nie skumałeś o co chodzi

1 ma tulejkę na swożeń tłokowy a 2 łożysko igiełkowe i pytam co lepsze

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

4 Ostatnio edytowany przez Alex (2012-08-25 23:20:34)

Odp: remont 520 exc (silnik)

Łożysko na pewno trudniej zatrze i mniej się grzeje, o ile to ma jakiekolwiek znaczenie. : P

P.S. Nazwa tematu powinna brzmieć "którą korbe do 520" albo coś w tym stylu.

5

Odp: remont 520 exc (silnik)

77kanzas napisał/a:

chyba nie skumałeś o co chodzi

1 ma tulejkę na swożeń tłokowy a 2 łożysko igiełkowe i pytam co lepsze

co takiego ?? z opisu to wziąłeś ?? w aukcji jest napisane:

( ZDJĘCIE POGLĄDOWE)

6

Odp: remont 520 exc (silnik)

to chyba Ty nie skumales... to sa doklanie TE SAME KORBY !!
zreszta zadzwon do sprzedajacych i zapytaj

ps ta z drugiego linku w/g zdjecia ma uzywany sworzen ...

7

Odp: remont 520 exc (silnik)

Hehe, w sumie jeszcze się nie spotkałem z takim czymś żeby można było sobie wybierać jakie się chce łożysko w korbie. :P

8 Ostatnio edytowany przez 77kanzas (2012-08-26 01:27:18)

Odp: remont 520 exc (silnik)

w pierwszym linku jest faktycznie napisane zdjęcie poglądowe, a w drugim zdjęcie produktu i jest łożysko.
Moja korba ma tulejkę więc pytam czy łożysko lepsze czy nie


tabul tu masz innego producenta i też jest łożysko igiełkowe [url]http://allegro.pl/nowy-korbowod-prox-korba-ktm-polaris-450-520-525-i2587313935.html[/url]

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

9

Odp: remont 520 exc (silnik)

Spraw wygląda tak :
W 2T stosuje sie gorne lozysko korby na waleczkach zewzgledu na slabe smarowanie.
W 4T smarowanie powinno byc lepsze dlategouzywa sie tam tulejki slizgowej. W praktyce slizg sie pryciera bo ciezko nasmarowac lozysko ukryte w tloku. Oleju dostanej sie tam tyle co rozbryznie wal korbowy (smarowanie rozbryzgowe) ew jesli ktos ma dsze natrskujaca olej na denko tloka od spodu smarowanie bedzie lepsze.
Ja bym bral na lozysk tocznym przy czym taka korba bedzie ciezsza zwlaszcza w miejscu gdzie dzialaja najwieksze sily bezwladnosci.
Szukales moze na zagranicznych forach jaka korbe polecaja do kata?

Jol

10

Odp: remont 520 exc (silnik)

77kanzas napisał/a:

tabul tu masz innego producenta i też jest łożysko igiełkowe [url]http://allegro.pl/nowy-korbowod-prox-korba-ktm-polaris-450-520-525-i2587313935.html[/url]

To też jest zdjęcie poglądowe, bo to korba od 2t - tak sama jak ta "z łożyskiem" do 520.
Nie zdziw się jeśli po zamówieniu przyjdzie normalny korbowód z tulejką w główce, o taki o: [url]http://www.hotrodsproducts.com/ProductInfo.aspx?item_id=1027[/url]  ;)

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

11

Odp: remont 520 exc (silnik)

W oryginale korby jest tulejka przy tłoku i ja bym tego nie zmieniał.
Jak jest kasa najlepiej wkładać oryginalne części, ale niestety cena np. korby jest zabójcza!
Ja włożyłem korbę hotrodsa, tłok wossnera i wszystkie łożyska i uszczelnienia silnika najlepsze jakie udało mi sie namierzyć - wszystko hula już od 2tysi bez zastrzeżeń.
Gdybyś chciał symbole łożysk i uszczelnień oraz namiary to mogę podać.
Jak będziesz remont robił samodzielnie, przygotuj się na wyjęcie łożysk wałka wyrównoważającego ze ślepych otworów karterów - specjalny ściągacz, ściągacz do magneta i kilka innych drobiazgów jak np. sprawdzenie ew. wyregulowanie luzu osiowego wału.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

12

Odp: remont 520 exc (silnik)

SFMario napisał/a:

...ew jesli ktos ma dsze natrskujaca olej na denko tloka od spodu smarowanie bedzie lepsze...

exc 520 ma taką dyszę :-)

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

13 Ostatnio edytowany przez 77kanzas (2012-08-26 17:36:42)

Odp: remont 520 exc (silnik)

remont będę starał sam ogarnąć ściągacz już zakupiłem silnik rozebrany zostało wyjąć łożyska,luz osiowy regulujemy tymi podkładkami pod łożyskiem?Podobno regulujemy tylko od strony magneta?

jak masz takie symbole to podaj będzie już coś,a nie wiesz czy łożysko na wał to tylko oryginał czy jest jakiś zamiennik?

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

14 Ostatnio edytowany przez ciernik (2012-08-26 18:54:02)

Odp: remont 520 exc (silnik)

77kanzas napisał/a:

remont będę starał sam ogarnąć ściągacz już zakupiłem silnik rozebrany zostało wyjąć łożyska,luz osiowy regulujemy tymi podkładkami pod łożyskiem?Podobno regulujemy tylko od strony magneta?

jak masz takie symbole to podaj będzie już coś,a nie wiesz czy łożysko na wał to tylko oryginał czy jest jakiś zamiennik?

Regulacja luzu osiowego wału - tak, to podkładka pod łożyskiem od strony magneta - mój sposób -  zeszlifować trochę stary pierścień łożyska od środka aby lużno wchodził na wał i wtedy przymierzyć podkładkę aby uzyskać odpowiedni luz (0,1-0,2mm) aby nie zdejmować za każdym razem nowego pierścienia łożyska wału. Ja, stary pierścień (bez ściągacza) musiałem zniszczyć aby go ściągnąć - naciąć szlifierką i ściągnąć zwykłym ściągaczem.

Symbole łożysk i przy okazji ceny w jakich kupiłem:
NJ206 ET2XCS46/C3 NTN 2szt 122,20 PLN - wał
NJ205ET2XC3 NTN 1szt 78,77 PLN  - wałek zdawczy
6203.LLU.C3 NTN 2 10,86 PLN 
16004 C3 NTN 2 18,32 PLN  - wałek wyrównoważający
6205.LLU.C3 NTN 1 21,35 PLN

Ps. Łożysko na wał o symbolu jw. często sprzedają na ebayu do exc, z zapewnień od fachowca od łożsk w hurtowni jest lepsze od tego które mu przyniosłem wyjęte przed remontem a wychodziło min.15tyśkm :-)
Łożyska dostaniesz od ręki np. albeco.com.pl
Jeszcze jedna sprawa jaka mi przychodzi do głowy - nie tłucz łożysk na siłę. Łożyska do zamrażarki a obudowę do piekarnika i na 150stC - i dopiero montaż :-) Przy wyciąganiu różnica temperatur też zasadniczo pomaga.

edit.
Jeszcze mi się coś przypomniało w sprawie tłoka - poprzednio miałem Elco - oryginalny, montowany do exc fabrycznie - tłok wychodził u mnie 5tyś km a nie wiem ile poprzednik (prawdopodobnie więcej niż ja); tłok nie zniszczył nicasilu (ciągle mieści się w selekcji A). Wymieniłem teraz na wossnera i mam mieszane uczucia - na razie nic się nie dzieje, ale jakieś takie delikatne pierścienie, zwiększony stopień sprężania, który w praktyce nic nie zmienia. Poprostu, dziś kupiłbym oryginalny tłok Elco - nie jest aż tak bardzo droższy.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

15

Odp: remont 520 exc (silnik)

dzięki jak bym z czymś miał problem to się odezwę

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO