1

Temat: Prawidłowy naciąg łańcucha

Witam podciąłem delikatnie łańcuch w moim SMC o pół obrotu śruby naciągowej. Proszę mnie poprawić jak się mylę ale wg serwisówki jest podane że  moto gdy swobodnie stoi bez obciążenia to odległość łańcucha od spodu wahacza 30mm za końcem ślizgu łańcucha powinna być 5 mm  i tak tez mam ale gdy usiądę na moto to łańcuch nie ma żadnego luzu i jest napięty czy tak ma być w czasie jazdy?

690 SMC --> SOLD

2

Odp: Prawidłowy naciąg łańcucha

Zbadaj luz w kilku miejscach i ustaw naciąg w najciaśniejszym.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

3

Odp: Prawidłowy naciąg łańcucha

Mam lamerskie pytanie, ale kurcze już nie wiem - po przejechaniu ponad 1kkm pomyślałem, że warto by zbadać naciąg zwłaszcza że nawet po kupnie go jakoś nie kontrolowałem bo był w serwisie i robili to ponoć. Wstępnie skumałem, że łańcuch ma 5mm odstawać od wahacza, a de fakto od ślizgacza bo to punkt najbardziej wystający i o niego nie dotykać. Tak wyregulowałem, łańcuch lata góra dół tak na oko około 3 cm więc tak jak standardowo w moto, nie dotyka ślizgacza więc jestem kontent. Ale patrze na imidża w manualu

http://s12.postimg.org/8nkkc25nh/ktm_chain.jpg

i to mi sugeruje, że opiera się o ślizgacz i 5mm odstaje od wahacza, ale mam wrażenie że wtedy ten łańcuch będzie zwisał jak psu jaja bo chyba nawet przed naciągiem tak nie miałem choć w taki sposób nie sprawdzałem. Żeby być precyzyjnym jeszcze dodam, że nie przykładam jakoś dużo siły podczas sprawdzania naciągu.
Zrobiłem źle tak?

Suzuki Bandit 600 -> SMC 690

4

Odp: Prawidłowy naciąg łańcucha

No to się podłączę do tematu. Głupie pytanie... możecie się śmiać. Jak "luz" łańcucha w serwisówce wynosi 6-7cm, to ma to być ogólny luz góra-dół, czyli około 3-3,5cm na dół i tyle samo do góry?

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"

5

Odp: Prawidłowy naciąg łańcucha

wojtekmz napisał/a:

No to się podłączę do tematu. Głupie pytanie... możecie się śmiać. Jak "luz" łańcucha w serwisówce wynosi 6-7cm, to ma to być ogólny luz góra-dół, czyli około 3-3,5cm na dół i tyle samo do góry?

Nie ukrywam, ze masz racje z tym glupim pytaniem :)
Wyobraz sobie 6-7 cm luzu od góry i 6-7 cm od dołu, czyli okolo 13 cm w sumie. Nawet na wsiach tak nie ustawiaja łańcucha :)

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

6

Odp: Prawidłowy naciąg łańcucha

Jak zdaliście prawko? :D

żarty żartami, łańcuch jest bardzo ważny. :)

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

7

Odp: Prawidłowy naciąg łańcucha

Crazy napisał/a:

Nie ukrywam, ze masz racje z tym glupim pytaniem :)

No przyznam, zabrakło mi w tym momencie wyobraźni ;]

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"

8

Odp: Prawidłowy naciąg łańcucha

Na jedno głupie pytanie odpowiedzieliście, a na moje ;]

Suzuki Bandit 600 -> SMC 690

9

Odp: Prawidłowy naciąg łańcucha

Cholera, rano zobacze jak jest u mnie.

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

10

Odp: Prawidłowy naciąg łańcucha

Ja ustawiam tak, że dobijam motor pasami na maksa i wtedy łańcuch ma mieć minimalny luz. Wtedy jak odpuszczam pasy to naciąg sam się ustala prawidłowy, a ma być właśnie taki, że przy maksymalnym dobiciu tyłu łańcuch nie może być "naszpanowany"

11 Ostatnio edytowany przez kompan do picia (2013-05-10 22:14:09)

Odp: Prawidłowy naciąg łańcucha

zioleczko prawdziwa prawda, na tym filmiku koleś fajnie o tym opowiada >>  [url]http://www.youtube.com/watch?v=HIh-bl6WFCs[/url]
Według gościa potrzebujesz "grubej dupy" do pomocy :D
No i ważna sprawa to to żeby zębatki były w osi.