1 Ostatnio edytowany przez rafal223 (2012-06-29 11:51:56)

Temat: STUNT na SM vs. PIES

Potrafi ktoś odpowiedzieć dlaczego z 80% ludzi na moto do stuntu bierze cieżkiego ściga i właśnie go przerabia ?..

Przecież wiekszość SM'ów jest o wiele lżejsza, ciągnie od samego dołu i jest łatwa w prowadzeniu, a ścig? ... Moment dostępny przy wyższych obrotach, duża waga..

Fakt, ze mogą wystąpić problemy ze smarowaniem w SM'ie, ale przeciez w wiekszości ścigaczy też trzeba miske przerabiać?

Więc co przemawia za tym, że z 80% stunterów lata na psach?

Tematu takowego nie znalazłem na forum.

Będzie 690 niebawem

2

Odp: STUNT na SM vs. PIES

Od podstaw zaczynając:
-gotowego stunt psa dostaniesz w dużym przedziale cenowym, ale z reguły nie przekraczają ceny 8-9 tyś
-materiał pod psa typu CBR f1,f2 jakieś stare R6, czy inne kawasaki dostaniesz za 3-4 koła i wsadzisz drugie tyle i na gotowo.

W sm sam koszt kupna pacjenta pod przeróbke na stunt jest dużo wyższy. Przeróbki może kosztują mniej, ale trzeba wyłożyć troche siana żeby to jeździło.

Na szlifierkach może niektórzy czują się lepiej, bo zawsze możesz sie podeprzeć nogą, a na SM niektórym (np mi) troche wzrostu brakuje żeby pewnie stanąć na dwóch nogach dotykając podłoza.

READY TO >> TERROR

3

Odp: STUNT na SM vs. PIES

W michę wstawiasz przegrodę i smok drugą stroną wsadzasz i jest oks i można gumować

Jeżeli  chodzi ci o to że moment obrotowy w scigu jest puźno to zmień zębatke na 60 zębów i masz od samego dołu moc jak w v-ce :)

HONDA CAMINO DX<-MAM/YAMAHA TDR 50<-MAM/YAMAHA DT 125X <------- SPRZEDAM/SUZUKI DR-Z 400SM CZARNA OWCA

4

Odp: STUNT na SM vs. PIES

pewnie za takim wyborem przemawia moc rzędówek + długie obroty/biegi, byle 600 ma 100 koni, do tego zębatka typu pizza i idzie na koło od zera

5

Odp: STUNT na SM vs. PIES

Gotowego stunt psa np jakąś starą cbr-e kupisz za jakieś 3k, za tą cenę to do sm zaczynają się ale fajne kółka ;)

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

6

Odp: STUNT na SM vs. PIES

No i o tym właśnie mówię:)

READY TO >> TERROR

7

Odp: STUNT na SM vs. PIES

kwkm napisał/a:

Gotowego stunt psa np jakąś starą cbr-e kupisz za jakieś 3k, za tą cenę to do sm zaczynają się ale fajne kółka ;)

ta teoria pada w momencie kiedy spojrzysz na profesjonalistów z praktycznie nieograniczonym budżetem, wszyscy jeżdżą na motocyklach "drogowych" więc raczej nie chodzi o koszty.

takie pytanie to raczej na stuntpoland zadawaj bo tu raczej będą się wypowiadać ludzie średnio znający się na temacie a zabierający głos jako eksperci, tam pewnie znajdzie się kilka osób mających pojęcie i może ktoś powie coś konkretnego.

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

8

Odp: STUNT na SM vs. PIES

Ciekawe jak przy takim użytkowaniu wychodzą koszty eksploatacji - "normalnie", przy podobnych przebiegach, sm wychodzi drożej więc może i to ma wpływ

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

9 Ostatnio edytowany przez mrowka (2012-06-29 17:19:45)

Odp: STUNT na SM vs. PIES

... uczyłem się kiedyś stunt-u na ktm 520 exc, mój "mentor" którego podpatrywałem również miał exc a przedtem latał na ścigach, kiedyś zadałem mu takie pytanie dlaczego wybrał ktm ? odpowiedział że poprzednio remont silnika w gsx-r po sezonie kosztował go 5000 pln, a w kacie około 2500 pln. poza tym zawieszenie jest o wiele mocniejsze i w razie gleby mniejsze szkody mimo wszystko. no a jeżeli chodzi o ścigi to użytkownicy powiedzą Ci "ścig to ścig"  mega moc a wkręcanie na obroty daje dużo frajdy - ja potwierdzam z doświadczenia własnego. no

10 Ostatnio edytowany przez maciey (2012-06-29 19:22:13)

Odp: STUNT na SM vs. PIES

W regulaminie stunt GP - min. 550ccm pojemności i min.2 cylindry.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

11

Odp: STUNT na SM vs. PIES

Rozmawiałem na pokazach w Olsztynie z gościami z wheelieholix dlaczego nie sm. W odpowiedzi usłyszałem, że za długie, że w zawodach właśnie oni wspomnieli w sumie o pojemości 600ccm minmium, ale z tego co widze to jednak 550, a powiedzieli że 600ccm w sm to ciezkie do opanowania. To wszystko co odpowiedzieli, ale w sm chyba nie zrobi się takiego fajnego orurowania. No i z tego, co wspominali o kosztach to koszty z sm są porównywalne, chociaż mieli naprawdę wypasione triumphy, 3 cylindrowe i z tego co mówili to tylko 100km.
Btw. Macie jakieś pomysły, jak zrobić tylny stelaż w sm? Bo, jak się pociągnie od tego aluminiowego to chyba raz dwa się go pognie?

12

Odp: STUNT na SM vs. PIES

mrowka napisał/a:

... uczyłem się kiedyś stunt-u na ktm 520 exc, mój "mentor" którego podpatrywałem również miał exc a przedtem latał na ścigach, kiedyś zadałem mu takie pytanie dlaczego wybrał ktm ? odpowiedział że poprzednio remont silnika w gsx-r po sezonie kosztował go 5000 pln, a w kacie około 2500 pln. poza tym zawieszenie jest o wiele mocniejsze i w razie gleby mniejsze szkody mimo wszystko. no a jeżeli chodzi o ścigi to użytkownicy powiedzą Ci "ścig to ścig"  mega moc a wkręcanie na obroty daje dużo frajdy - ja potwierdzam z doświadczenia własnego. no

trochę mnie dziwi taka wypowiedź, bo też co nieco rozmawiałem i lubię ten sport, ale kto robi remonty w rzędówkach ?? Wszyscy z którymi rozmawiałem zmieniają silniki, ewentualnie z dwóch robią jeden, ale nikt nie kupuje nowych wałów i tłoków bo się nie opłaca, jak można używkę w dobrym stanie kupić;) łatwo wymienić w stunt psie silnik, który nieco więcej wytrzyma w takich warunkach niż singiel w sm;)

13

Odp: STUNT na SM vs. PIES

Co za roznica. Jak ktos umie to na wszystkim pojedzie. Czy to komar czy rr1000.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

14

Odp: STUNT na SM vs. PIES

Dzięki za wypowiedzi, nieco rozjaśniliście mi o co w tym chodzi ;) . Głównie pieniądze ;d

Będzie 690 niebawem

15

Odp: STUNT na SM vs. PIES

No i według większości osób tak jak ktoś napisał "ścig to ścig", tak się przyjęło, do tego przepisy na zawodach oraz to, że na szlifierce wygląda to bardziej spektakularnie. Z moich znajomych mało kto ma pojęcie o SM jednak dla każdego ścigacz to prawdziwy moto a te 50km na papierku które masz w SM nie robi wrażenia a jak masz 150KM to już inna gadka. Jak ktoś się zapytał jaki V-max mają motocykle supermoto to po usłyszeniu odpowiedzi powiedział, że to gówno jak się do 200 nawet nie rozpędza.

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be