16

Odp: KTM EXC 525 Serwis

dragilla napisał/a:

Tak z ciekawości Panowie - ilu z Was sprawdziło sobie definicję motogodzin?

Ciekawa sprawa i z chęcią ją w wolnej chwili zgłębię - chyba, że ktoś byłby uprzejmy gotowca wyłożyć - w kontekście org. liczników KTM.

Czego jestem jednak pewien na 100% - "mth mth nierówne". Jakby KTM tego nie zliczał, trzeba tu nieco zdrowego rozsądku.

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

17 Ostatnio edytowany przez snowboarder (2012-06-14 13:25:17)

Odp: KTM EXC 525 Serwis

do poprzedniej DRZ kupiłem jakiś tani licznik z obrotomierzem(60zł) i trase do domu pokazało mi około 3 mth czyli zegarowo, KTM pokazał 1,5 przy zbliżonej prędkości przeltowej(bez ostrego ciśnięcia). czyli chyba liczy poprawnie bo zegarowo koło 2,5-3h jechałem

Pamiętam z jednego wyjazdu jak koleś od KTM 125 mówił właśnie o tym jak to jest liczone i że jego oryginalny licznik zlicza to poprawnie, nie wiem na ile różne mogą być liczniki w 125 i 525

SUZUKI DRZ 400 SM K6 ---> KTM 525 EXC SM

18

Odp: KTM EXC 525 Serwis

dukeSebo napisał/a:

Znów szanowne gremium fachowców myli pojęcia i jeśli mówi o "serwisowych zaleceniach" musi też wiedzieć... czym innym jest jazda po cholernie trudnym i ciężkim torze MX (bo o takiej eksploatacji mówi serwisówka) a czym innym jest zwykłe pyrkanie od świateł do świateł po zwykłym i nudnym asfalcie.

Nie zgodze sie z toba seba. Na asfalcie silnik dostaje bardziej po dupie. Na torze MX czasy w ktorych silnik jest na wysokich obrotach sa stosunkowe krotkie. Na ulicy czas w ktorym silnik pracuje na wysokich obratach jest znacznie dluzszy, a jak wiadomo single zabijaja stale, wysokie obroty.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

19

Odp: KTM EXC 525 Serwis

JERY napisał/a:

... a jak wiadomo single zabijaja stale, wysokie obroty.

Czyli patrz MTH :)

Łukasz "Dragilla" Sacha #17

20

Odp: KTM EXC 525 Serwis

mth nie jest równa mth np.prze 1 godzinę niech sobie pyrka na wolnych a jedną na wysokich obrotach czy ilość suwów tłoka jest taka sama? Nie i na pewno zużycie będzie większe w drugim przypadku więc nie można powiedzieć że po 100 mth tłok na pewno do wymiany.

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

21 Ostatnio edytowany przez snowboarder (2012-06-14 16:43:07)

Odp: KTM EXC 525 Serwis

77kanzas napisał/a:

mth nie jest równa mth np.prze 1 godzinę niech sobie pyrka na wolnych a jedną na wysokich obrotach czy ilość suwów tłoka jest taka sama? Nie i na pewno zużycie będzie większe w drugim przypadku więc nie można powiedzieć że po 100 mth tłok na pewno do wymiany.

znaczy może sprecyzujmy i zobrazujmy sposób liczenia: 1 mth pyrkania to niech będzie 4 godziny zegarowe pracy silnika, 1 mth katowania w terenie to może być 30 minut zegarowej jazdy - parametry przykładowo z du*y wzięte oczywiście

ale tak czy siak też mi się wydaje że mth nie jest równa mth bo nie uwzględnia masy innych parametrów w sposobie naliczania.

SUZUKI DRZ 400 SM K6 ---> KTM 525 EXC SM

22

Odp: KTM EXC 525 Serwis

Wielkie dzięki. Za to lubię to forum, że można liczyć na ekspresową i dokładną odpowiedź. Niestety jako osoba nie posiadająca stałego źródła utrzymania nie będę mógł pozwolić sobie na taką maszynkę ale z SM nie zrezygnuje. Muszę zostać z zamiarem kupna LC4. Wielkie dzięki jeszcze raz.

Kupie moto :)

23 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2012-06-14 18:53:39)

Odp: KTM EXC 525 Serwis

JERY napisał/a:
dukeSebo napisał/a:

Znów szanowne gremium fachowców myli pojęcia i jeśli mówi o "serwisowych zaleceniach" musi też wiedzieć... czym innym jest jazda po cholernie trudnym i ciężkim torze MX (bo o takiej eksploatacji mówi serwisówka) a czym innym jest zwykłe pyrkanie od świateł do świateł po zwykłym i nudnym asfalcie.

Nie zgodze sie z toba seba. Na asfalcie silnik dostaje bardziej po dupie. Na torze MX czasy w ktorych silnik jest na wysokich obrotach sa stosunkowe krotkie. Na ulicy czas w ktorym silnik pracuje na wysokich obratach jest znacznie dluzszy, a jak wiadomo single zabijaja stale, wysokie obroty.

Jery, zgodzę się z Tobą jeśli założym,y że swoje sprzęty na prostych odkręcasz do maxa i tak piłujesz na odcinku kilku kilometrów. Ja nigdy, ale to nigdy nie przetrzymuje CRFy na pełnych obrotach dłużej niż kilka/kilkanaście sekund... moja (podkreślam MOJA technika) to ciągłe zmiany prędkości obrotowych silnika.

Do tego też warto pamiętać, że tor MX to ciągły syf w filtrze, syf na tłoku, kurz, pył i piasek ;) A na asfalcie tego nie uświadczysz w takich ilościach.
A olej zmieniam co 400/600 km... przy 400 km olej motul zachowuje jeszcze swoją nieprzepracowaną żarówiastą barwę :D

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

24

Odp: KTM EXC 525 Serwis

Ciezki temat z tego co widze... Żałuje ze wyraziłem swoje zdanie, niech sobie kazdy robi jak uwaza, zmienia olej co 5 albo 50 mth, tłok co 60 albo co 300 mth, jego motocykl, jego pieniadze, jego sprawa!!! Ja tez zrobie po swojemu!!! Na forum itak kazdy ma inne zdanie, jak w sejmie Pis swoje a Po swoje i nigdy sie nie dogadaja :)

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

25

Odp: KTM EXC 525 Serwis

Ja proponuję sprawdzić sobie olej organoleptycznie (pomacać) po 6, 10 i 15 mth. Dlatego też zmieniam co max 10h. Z tłokiem i 300mth bym nie przesadzał - co z tego, że wygląda nieźle - stop, z którego jest wykonany może mieć już mikropęknięcia, które tylko czekają. Wybuchu silnika nikomu nie życzę.
SPAWAK, też do SM kupiłem LC4 640, ponieważ mam już jednego hard enduro (Yamaha WR) i wiem ile kosztuje serwis - choć te LC4 też bezawaryjne nie jest, a remont kosztuje podobnie - jedynie dłuższe okresy międzyserwisowe skłoniły mnie do kupna.

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

26 Ostatnio edytowany przez mareklc4 (2012-06-14 22:07:50)

Odp: KTM EXC 525 Serwis

temat na 2 strony a dalej nikt nie wspomnial o najlepszym sposobie przeliczania mth, i taki tez podaje serwisówka. 1 zbiornik paliwa czyli okolo 7l paliwa to jest 1mth jak dajesz w pizde na torze to nawet godziny na nim nie przejezdzisz ale jak pyrkasz po lesie to czasami pół dnia jazdy ale zawsze to jest przepalona ta sama ilosc paliwa, raz szybciej raz wolniej ale ciagle ta sama ilosc i liczona jako 1mth.
Mój kat spala srednio 7l/100km przy lajtowej jezdzie po lesie, czyli mozna przeliczyc 1mth to 100km czyli jak by kat byl w ciagłym ruchu bez przestojów i lajtowo traktowany to wymiana tłoka co 10 000 km :)
Olej u siebie zmieniam najczesciej zanim licznik dobije kolejne 1000km, dzisiaj zmienialem po 1400km iiiiii zielony i nie wiele przebarwiony w porównaniu z nowym, ani jednego opiłka w zadnym z filtrów...
Druga sprawa co do upalania w terenie i w sm to ja mialem wrazenie ze na kolach sm kak sie meczył, dostawal w dupe, po zmianie na kola cross jakby byl w swoim zywiole przy max odkrecaniu, poprostu lubi zmienne obroty.
Filtr powietrza piore i nasaczam po kazdej jezdzie nie wazne czy zrobie 50 czy 300km na wyjezdzie

hybryda

27 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2012-06-15 08:35:19)

Odp: KTM EXC 525 Serwis

Wlasnie wczoraj robilem serwis w swoim sprzecie po 15mth, olej jeszcze kolor jako taki mial ale mysle ze powinienem ze 3mth szybciej go wymienic, opilki o ktore wczesniej sie pytalem bo byly przy poprzedniej wymianie.w tej chwili brak. Regulacje zaworow rowniez przeprowadzilem i tu bardzo mile zaskoczenie, minimalnie do regulacji jeden zawor ssacy(podejrzewam ze go tak pewnie sam wyregulowalem przy wczesniejszej regulacji). A z tymi mth to mysle ze za bardzo to rozkminiacie, ja mam jedno spostrzezenie: jak latam po okolicy to mth leca dosyc wolno, a jak lece pocwiczyc latanie na gumie i jezdze tam i z powrotem to mth leca jak glupie, i to jest dla mnie oczywiste, i nie patrze ile wyjezdze zbiornikow itp. tylko na licznik mth i tego sie trzymam. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

28

Odp: KTM EXC 525 Serwis

Podepnę się do tematu muszę wymienić olej w swoim kacie 525 sm poprzedni właściciel lał Shella 10w40 dobry to olej? Poczytałem po wielu forach i najwięcej osób poleca motula 300V z tym że jest najdroższy.Ale nie wiem jakie oznaczenie wybrać czy 15W50 będzie dobry mógłby mi to ktoś na chłopski rozum wytłumaczyć. I jeszcze jedna sprawa na zapalonym silniku w nijaki sposób nie mogę znaleźć luzu na zgaszonym bez problemu może to wina oleju??? Z góry dzięki za pomoc

29

Odp: KTM EXC 525 Serwis

Już sporo razy po forach widziałem że ludzie właśnie mają problem w ktm'ach ze znalezieniem luzu na zapalonym silniku stojąc w miejscu, u siebie w setce też tak miałem i musiałem jadąc wrzucać na luz lub gasić na biegu bo po zgaszeniu silnika bez problem dało się wyrzucić na luz. Zmieniałem olej w silniku ale nie pamiętam czy to coś zmieniło bo zmieniłem olej przejechałem się żeby sprawdzić po jeździe stan i motor się sprzedał. Niech się posiadacze pomarańczy wypowiedzą.

30

Odp: KTM EXC 525 Serwis

u mnie po wymianie oleju na olej innej marki ciężej wchodzi luz więc trzeba będzie wrócić do poprzedniego droższego motula