1

Temat: Regulacja zaworów

Nie musi byc idealnie w TDC, wystarczy zeby krzywki byly do dolu
Najlatwiej chyba kolem, krec patrzac na rozrzad az sie ustawi

Wgrywam mapki do KTM'ów
tel: 797 237 537

2

Odp: Regulacja zaworów

Sprobuje,pokombinuje, mam nadzieje ze nic nie strzeli:D Powiedzcie jeszcze czy latwo jest wyjac walek rozrzadu, bo wydaje mi sie ze lozyska igielkowe padaja, bo motor cos popiskuje. Oczywiscie, rozpinanie lancuszka jest nieuniknione?

3

Odp: Regulacja zaworów

do wyjęcia wałków konieczne do regulacji zaworów nie ale to pewnie wiesz.

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

4 Ostatnio edytowany przez MudAndTracker (2012-06-11 21:39:25)

Odp: Regulacja zaworów

Żeby zablokować wał w pozycji TDC potrzebne jest jego idealne ustawienie - inaczej nie wkręcisz śruby blokującej.

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

5 Ostatnio edytowany przez MudAndTracker (2012-06-11 21:44:41)

Odp: Regulacja zaworów

Aleksander.mx napisał/a:

Sprobuje,pokombinuje, mam nadzieje ze nic nie strzeli:D Powiedzcie jeszcze czy latwo jest wyjac walek rozrzadu, bo wydaje mi sie ze lozyska igielkowe padaja, bo motor cos popiskuje. Oczywiscie, rozpinanie lancuszka jest nieuniknione?

Nie trzeba rozpinać łańcuszka. Wałek wychodzi w 2 sekundy.

0. ZABLOKOWANE TDC.
1. Wyjąć napinacz
2. Odkręcić śrubę prowadnicy koła rozrządu.
3. Wyciągnąć wałek. Pamiętając jak się mają kropki na kole i obudowie.

4. Włożyć wałek pamiętając o kropkach
5. Zarzucić łańcuch.
6. Wycisnąć napinacz (mam hydrauliczny)
7. Wkręcić napinacz.
8. Wkręcić śrubę z punktu 2 na Loctite 243!!!

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

6

Odp: Regulacja zaworów

Wlasnie to juz rozgryzlem, bo prawdopodobnie mam lozyska zjechane. A napinacz hydrauliczny wystarczy wykrecic, pozniej wkrecic, czy trzeba cos kombinowac?

7

Odp: Regulacja zaworów

Napinacz wykręcić i później wkręcić, tyko go nie ściskaj, żeby olej nie wyleciał. I dośc ważna sprawa, zanim wyjmie się wałek rozrządu warto markerem zaznaczyć które ogniwka przypadały na ząbek ten z kropką od rozrządu. Dodatkowo jak już wyjąłem wałek to na trytytke, (jak zwał) zahaczam łańcuszek do góry i przez ramę opaskę przeplatam. Chodzi o to, żeby łańcuszek nie przeskoczył czasem na tej malutkiej zębatce na wale.

+ kolejny tips -->  wydechowe płytki do wyjmowania całkiem spoko. SSące mają mniej miejsca i tam polecam neodymowym magnesem wyjmować, ja mam taki na patencie coś ala antena radiowa. I Napchać duuuuużo szmat czystych, papieru toaletoweco, cokolwiek, bo jak płytka wpadnie do środka to już może być większy szpadel ;p