1 Ostatnio edytowany przez Oti (2021-02-13 13:21:44)

Temat: 2021 KTM 450 SMR tuning

Jako że na forum niewiele się dzieje wrzucam linki do ostatnio opublikowanych filmów na YT. Sporo ciekawych info, np. nie wiedziałem, że hamowanie na dyno moto na slickach zabiera parę koni (w porównaniu do opon drogowych). No i samo oglądanie z bliska najnowszego SMR daje dużo radości;)

https://www.youtube.com/watch?v=I2IGoVaZf7w
https://www.youtube.com/watch?v=WV1VWqsoKmM

RC 390 (tor), EXC 450
Ex: CB 750 / CRF 250R / XT 660R / VERSYS 650 / GSX-R 1000

2

Odp: 2021 KTM 450 SMR tuning

Jak się mylę niech ktoś poprawi, bo skoro na slickach ma mieć mniej koni to dlaczego? opory toczenia przecież hamownia wylicza

Ktm125sx<Ktm300gs<YamahaXt600sm<Husqvarna 610sm<Dorsoduro 750

3

Odp: 2021 KTM 450 SMR tuning

zimny slick moze slizga sie na bierzni ? Wiem ze kiedys patrzylem dyno-run cr500 na sm , i tam musieli doslownie papierem sciernym potraktowac zalozonego slicka zeby sie kolo nie slizgalo

DRZ 400 SM ---> Husqvarna SM 610 ---> KTM EXC 530

4 Ostatnio edytowany przez Seeeebaa (2021-02-14 23:51:17)

Odp: 2021 KTM 450 SMR tuning

Poślizg w trakcie pomiaru pokaże wynik jakiś z kosmosu.

Slicki zabierają moc ale na kole, silnik powinien wyjść tak samo, bo hamownia oblicza straty.

PS. W USA podają z reguły moce na kole, a w Europie na silniku

Husqvarna TE 450 Supermoto
Husqvarna TE 510 Supermoto

5

Odp: 2021 KTM 450 SMR tuning

z tymi stratami to tak nie do końca. Jak jest robiony pomiar mocy, to przy przyśpieszaniu jest dość mocny nacisk na oś, która wywołuje dociśnięcie kapcia, wzrost temperatury, opór bla bla bla. Przy puszczeniu i liczeniu spadku, ten opór na gumie jest duuuużo mniejszy :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450