31

Odp: supermoto na bazie nowej 450

Oti napisał/a:

Siema
Rozważam od dłuższego czasu zakup nowej 450-tki i przeróbki na supermoto. Ok 50% użytkowania to będą tory kartingowe. Zależy mi (niestety) na homologacji, czyli na placu boju zostają: Husqvarna FE 450, KTM EXC 450, SWM 500 i Honda CRF 450L. Oczywiście wiem, że na tor najlepiej przerabiać crossa ale wtedy kupiłbym SMR 450.
SWM jest najtańszy i nie trzeba go przerabiać bo jest od razu w wersji SM. Niestety mam wątpliwości co do jakości (między innymi po lekturze forum).
Honda kusi długimi interwałami serwisowymi (chociaż często trzeba wymieniać sam olej). Oczywiście motor trzeba odblokować - nie wiem co z badaniami technicznymi po 3 latach? Do tego od roku widzę na olx i otomoto dziwne zjawisko - pojawiają się co jakiś czas maksymalnie roczne egzemplarze z polskiego salonu z niewielkimi przebiegami, tak jakby posiadacze sprzedawali prawie nowe motory z powodu - rozczarowania?
Dodatkowo Honda i SWM są zdecydowanie cięższe i słabsze.
KTM i Huska to oczywiście częstsze remonty i kosmiczna cena (zważywszy dodatkowy hajs na samą przeróbkę na SM).
Teraz pytania dotyczące jazdy po torze (SM):
1. czy charakterystyka przełożeń w enduro jest rzeczywiście problemem? Można się ratować zmianą zębatek, czy to da radę?
2. czy kontrola trakcji do enduro/cross cokolwiek da na torze?
3. chciałbym możliwie łagodną reakcję na gaz, żeby nie walczyć z motocyklem, jaką opcję z ww polecacie? (rozważam też EXC 500)
4. czy rożnica PDS vs kiwak ma jakieś znaczenie na torze? Nie jestem pewien czy dobrze nazwałem drugą opcję ale chodzi mi o różnicę w tylnym zawieszeniu pomiędzy Huską a KTM.
5. czy na fabrycznym heblu i przednim zawiasie polatam na początek po torze? Toruję na KTM RC390 więc jakieś doświadczenie jest.
pozdrawiam
O.

Masz jeszcze betę :)

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

32

Odp: supermoto na bazie nowej 450

tak btw, są motocykle z pompą paliwa i na gaźniku :)

Także pompa nie zawsze jest wyznacznikiem wtrysku :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

33

Odp: supermoto na bazie nowej 450

Dzięki za wszystkie sugestie, jeszcze jedno pytanie:
Czy do EXC 450 2020 da się po przerobieniu hebla pod felgę supermoto z przodu zakładać z powrotem felgę enduro?
Albo inaczej: jak przerobić hebel z przodu, żeby używać dwóch kompletów felg: supermoto i stockowych enduro plug and play? O ile to w ogóle możliwe.

RC 390 (tor), EXC 450
Ex: CB 750 / CRF 250R / XT 660R / VERSYS 650 / GSX-R 1000

34

Odp: supermoto na bazie nowej 450

Oti napisał/a:

... jak przerobić hebel z przodu, żeby używać dwóch kompletów felg: supermoto i stockowych enduro plug and play? O ile to w ogóle możliwe.

Rozumiem, że hamulec chcesz zostawić seryjny tak? A w kołach SM chcesz zastosować dużą tarczę hamulcową? No to generalnie nie ma problemu. Wystarczy wykonać sobie adapter do zacisku aby pasował na większą tarczę hamulcową.

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

35

Odp: supermoto na bazie nowej 450

daniken napisał/a:
Oti napisał/a:

... jak przerobić hebel z przodu, żeby używać dwóch kompletów felg: supermoto i stockowych enduro plug and play? O ile to w ogóle możliwe.

Rozumiem, że hamulec chcesz zostawić seryjny tak? A w kołach SM chcesz zastosować dużą tarczę hamulcową? No to generalnie nie ma problemu. Wystarczy wykonać sobie adapter do zacisku aby pasował na większą tarczę hamulcową.

Tak, na początek tak zrobię, w Powerparts są nawet akcesoryjne tarcze i taki adapter też. Czy zmiana na większą tarczę (przy seryjnej pompie) rozwiąże problem gotowania się hebla na torze?

RC 390 (tor), EXC 450
Ex: CB 750 / CRF 250R / XT 660R / VERSYS 650 / GSX-R 1000

36

Odp: supermoto na bazie nowej 450

coś pomoże , ale i tak się będzie szybko przegrzewał. Można kupić zacisk 4 tłoczkowy z adapterem do oryginalnych lag , np. motomaster i do tego jakąś pompe dobrać 12-14mm radialna najlepiej

DRZ 400 SM ---> Husqvarna SM 610 ---> KTM EXC 530

37

Odp: supermoto na bazie nowej 450

Ja bym założył lepszy zacisk i większą tarczę do kół enduro jak chcesz przekładać. Ale nie będziesz tego robił bo nie znam nikogo kto by tak robił częściej niż raz w roku ( a każdy myśli, ze będzie się chciało mu przekładać:D)

38

Odp: supermoto na bazie nowej 450

Kup tego Motomastera z pompą i orzewodem i przekładaj kompletny hebel razem z kołami jak już chcesz przekładać. Może nie najtańsza opcja, ale nie styrasz drogocennego hamulca w krzakach, a i tak siła hamowania zestawu SM nie będzie Ci potrzebna.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

39

Odp: supermoto na bazie nowej 450

Obdzwoniłem dealerów. Albo EXC 450 MY 2020 albo Huska 450 FE MY 2021. Huska droższa o niecałe 2 tys. Co wybrać?

RC 390 (tor), EXC 450
Ex: CB 750 / CRF 250R / XT 660R / VERSYS 650 / GSX-R 1000

40

Odp: supermoto na bazie nowej 450

Ale wiesz, że będziesz tam miał mięciutkie zawieszenie które będzie przeszkadzać na torze? A jak utwardzisz to będzie przeszkadzać w terenie. Od crossa jeszcze spoko ale od enduro to jest tapczan.

41

Odp: supermoto na bazie nowej 450

To co bardziej się podoba :)

Aprilia dorsoduro 750 - była
Husqa fe 501

42

Odp: supermoto na bazie nowej 450

karol128 napisał/a:

Ale wiesz, że będziesz tam miał mięciutkie zawieszenie które będzie przeszkadzać na torze? A jak utwardzisz to będzie przeszkadzać w terenie. Od crossa jeszcze spoko ale od enduro to jest tapczan.

Trochę nie mam wyboru, chcę homologację. Prosta wymiana sprężyn coś da?

RC 390 (tor), EXC 450
Ex: CB 750 / CRF 250R / XT 660R / VERSYS 650 / GSX-R 1000

43 Ostatnio edytowany przez Oti (2021-02-05 09:12:42)

Odp: supermoto na bazie nowej 450

A może ktoś wie czy do tej Huski FE 450 wejdzie z tyłu koło 5 cali? Bo dogrzebałem się teraz na forum jakiegoś wątku, że maks 4.25.

RC 390 (tor), EXC 450
Ex: CB 750 / CRF 250R / XT 660R / VERSYS 650 / GSX-R 1000

44

Odp: supermoto na bazie nowej 450

Oti napisał/a:

Trochę nie mam wyboru, chcę homologację. Prosta wymiana sprężyn coś da?

Jak chcesz homologację to uderzaj w crossówki z homologacją. Tak jak koledzy wczesniej pisali. Suzuki RMZ czy Kawasaki KXF. O ile jeszcze na crossowym hamulcu i większej tarczy na torze polatasz (sam tak jezdziłem) to endurowe zawieszenie na torze to jest porażka. I niewiele z tym zrobisz. Za to na crossowym zawiasie można już całkiem sensownie pojezdzić bez żadnych tuningów.

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

45

Odp: supermoto na bazie nowej 450

Kupiłem EXC 450 2020. Dzięki wszystkim za pomoc, na pewno będę jeszcze męczył forum wieloma pytaniami. Pozdro!

RC 390 (tor), EXC 450
Ex: CB 750 / CRF 250R / XT 660R / VERSYS 650 / GSX-R 1000