1

Temat: EXC 500 strzela w wydech ciezko odpala

Mam taki problem, exc 500 2012, niedawno nabyty.
Moto ciężko pali, trzeba trochę się nakręcić i tak po 5-10 sekundach odpali. Bezpośrednio po odpaleniu gdy dodam gwałtownie gazu potrafi zgasnac. Podczas hamowania silnikiem, zazwyczaj przy wysokich obrotach, strzela w tlumik, nie jak z karabinu, raczej strzał czy dwa po paru sekundach od zamkniecia przepustnicy. Świeca zmieniona (stara była czarnawa), nowy filtr powietrza, TPS ustawiony wg serwisowki na 0.6V (było 0.58V). Rura wydechowa za kolenkiem z wgniotkiem na głębokość ok. 1cm.
Jeszcze tylko zostały mi zawory do sprawdzenia, ale mi to wygląda jakby dostawał za dużo paliwa. Jestem trochę zielony w kwestii wtrysku. Jakieś sugestie ?

2

Odp: EXC 500 strzela w wydech ciezko odpala

Wtrysk pewnie leje. Do wrzucenia w ultradźwięki albo do wymiany. Ewentualnie pompa paliwa ale wtedy świeca byłaby jasna :)

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

3

Odp: EXC 500 strzela w wydech ciezko odpala

Odświeżam temat. TPS ustawiony na 0.63, ciśnienie paliwa sprawdzone. Zawory ponownie ustawione. Moto po zamknięciu przepustnicy na wysokich obrotach po chwili jebnie z tłumika jedyny pierdlnięciem jak z achtunga. Ludzie podskakują na chodnikach jak hamuje silnikiem. Jakieś pomysły ?

4

Odp: EXC 500 strzela w wydech ciezko odpala

Panie sprawdz Pan wytrysk :D kolega miał to samo tylko ze w 690

5

Odp: EXC 500 strzela w wydech ciezko odpala

Sprawdź przewody paliwa wewnątrz baku oraz filtry paliwa(są w magistrali paliwowej, zobacz w serwisowce).
Ja miałem popękane przewody paliwa wewnątrz i miałem podobne objawy.

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

6

Odp: EXC 500 strzela w wydech ciezko odpala

ewentualnie rozetnij przewód paliwowy, wsadź trójnik i zmierz sobie ciśnienie paliwa.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

7

Odp: EXC 500 strzela w wydech ciezko odpala

Rozwiązaniem była nieszczelność na wydechu przy głowicy (rura wchodzi w drugą rurę) silikon wysokotemperaturowy załatwił sprawę