1

Temat: Nashman Yamaha WR250X i 100 pytań do.

A wszyscy prosili abyś utworzył swój temat.

nashman_supermoto napisał/a:

Jak w temacie?
Jaką kiere fat bar i jakie risery/przejściówki z 22,2 mm na 28,6 mm?

I jak zdjąć tą manetkę gazu?

Czy w nowej kierze trzeba wiercić jakieś otwory?

Jakie oponki polecacie do zastosowania w WR250X więszkość droga (także chłodne dni) i trochę kartodromu w Radomiu.

Co do rozmiaru to czy warto iść w 120/60 przód i 150/60 tył?
A może 120/70 przód (+ wpuszczenie lag o 10mm) i 150/60 tył?

Zaślepkę AIS robicie sami czy sa jakieś gotowce?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

2

Odp: Nashman Yamaha WR250X i 100 pytań do.

Są tematy o oponach - poczytaj. Yamaha nie ma innych kół niż pozostałe supermoto.
To samo tyczy się kierownic.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3 Ostatnio edytowany przez xtremix (2018-12-09 20:02:29)

Odp: Nashman Yamaha WR250X i 100 pytań do.

O kurka, macie jasnowidzów na tym forum hehehe...

150tke będzie z boku rzeźbił łańcuch, mam tak u siebie (trzeba było dać fabryczną 140tke, może zmienię na wiosnę), opony na asfalty polecam Battlaxy S20 evo, sprawdzają się też bdb na torze, lub nowsze s21. Zaślepkę AIS i eliminator do EXUPa możesz kupić gotowe. Manetkę gazu łatwo zdjąć i wymienić - tu przy okazji polecam rolgaz od r6 albo jakiś inny quick throttle, są nawet progresywne, przy okazji montuj grzane manety - Oxford robi gotowe tylko te gumy jakieś takie... ;)

W nowej kierownicy otwory będziesz wiercił pod przełączniki, przy czym jak dasz za wysokie risery to będziesz musiał przedłużać też linki i przewód hamulcowy. I zainwestuj w handbary + aluminiową osłonę chłodnicy, dobra sprawa. Poza tym wr250x to całkiem fajne i proste moto do przeróbek, można się pobawić. Have fun!

PS: najpierw zmień olej silnikowy z filtrem i zajrzyj do filtra powietrza. Pierwsza podstawowa rzecz do zrobienia po zakupie.

n ex motocykli -> Yamaha WR250X/R - the Swiss army knife of motorcycles ;)

4

Odp: Nashman Yamaha WR250X i 100 pytań do.

xtremix napisał/a:

przy okazji montuj grzane manety - Oxford robi gotowe tylko te gumy jakieś takie... ;)

Grzane manetki to zajebista rzecz, ale te Oxfordy są strasznie grube i twarde.
Polecam te:
[url]https://www.adventure-spec.com/pl/symtec-heated-grip-kit-rocker-switch.html[/url]
Montujesz pod wygodne Tobie gumy. Minimalnie zwiększają średnicę, ale masz wygodne, mięciutkie (jak takie lubisz) gripy. Wiem że nawet do sprzętów typu EXC to ludzie montują. Ja miałem w 950 SM i były wystarczająco ciepłe.
KTM sprzedaje podobne, ale SYMTEC ma różne maty grzewcze na prawą i lewą stronę. Daje to bardzo podobną temperaturę obu stron kiery. U KTM-a maty są takie same dla obu stron i czuć różnicę na niekorzyść lewej ręki, ale mimo wszystko polecam, bo lepsze to niż nic. Miałem takie w 690 SMC.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: Nashman Yamaha WR250X i 100 pytań do.

A da się obejść bez wiercenia kierownicy? Nie chciał bym wiercić żadnych otworów w aluminiowej kierownicy, żeby jej nie osłabiać.

MT-07

6

Odp: Nashman Yamaha WR250X i 100 pytań do.

Jeśli coś potrzebuje otworu montażowego, to raczej ciężko będzie to założyć bez tego otworu. Przecież nie będziesz wiercił w tej kierownicy udarem z wiertłem 20 mm. Producenci normalnie robią otwory montażowe w kierownicach i jakoś to ich nie osłabia na tyle, żeby to było niebezpieczne, więc chyba nie ma czym się przejmować.

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

7

Odp: Nashman Yamaha WR250X i 100 pytań do.

[url]https://advrider.com/f/threads/drilling-hole-s-in-handlebars.469872/[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Nashman Yamaha WR250X i 100 pytań do.

Dzięki Hacker. Postanowiłem pójść za radą usera   The_gr8t_waldo:  i zlikwidować piny w obudowie przełączników zamiast wiercić w nowej alu kierownicy.

Są plusy takiego rozwiązania:

- dzięki temu można ustawić lepiej pod siebie położenie przełączników i je zmieniać,
- możemy uchronić przełączniki przy glebie (bo się wtedy poddadzą i obrócą zamiast pęknąć).

MT-07

9

Odp: Nashman Yamaha WR250X i 100 pytań do.

Jak zeszlifujesz kołki ustalające położenie, to przełączniki będą się obracać pod naciskiem palca albo będą ssać deszczówke itd. Słaby pomysł moim zdaniem, lepiej wszystko dobrze wymierzyć i nawiercić 2 male otworki. A dziur to musiałbyś nawiercić ze 20 żeby kiere osłabić :)

n ex motocykli -> Yamaha WR250X/R - the Swiss army knife of motorcycles ;)