1

Temat: KTM LC4 640 - rozbieranie silnika

Cześć :)

Jestem tu nowy, nowy dla mnie też jest motocykl 4t bo kiedyś śmigałem 125 EXC i chciałbym poradzić się znawców tematu. Już piszę w czym rzecz.
LC4 zakupiłem pod koniec września tego roku. 2006r, nalot wg licznika 21kkm. Teraz zima, wiec postanowiłem rozebrać moto i przygotować je jak najlepiej się da do kolejnych sezonów. Wszystko wyjęte, silnik stoi na garażowym stole. I teraz moje pytanie. Czy warto rozpoławiać silnik, przejrzeć wszystko po kolei czy może lepiej nie kombinować i ewentualnie zdjąć cylinder, sprawdzić stan tłoka, głowicy, korby itd.?
Moto po zakupie dostało nowy olej motul 7100 10W50 tak jak zaleca producent. Potem zrobiłem z 2 kkm, wstawiłem moto do garażu. Przez ten okres zauważyłem następujące usterki:

- czasami nie działał rozrusznik ( rozwiązane, okazało się, że przewód w kostce pod siedzonkiem się naderwał, aż w końcu urwał)
- spękany wąż odmy
- objechane śruby spustowe oleju
- moto wcina olej, całkiem sporo
- do wymiany napęd
- do wymiany klocki przód i tył, z przodu też by się przydało chyba zmienić uszczelnienia tłoków (hamulce strasznie piszczą gdy hamuje do świateł i już dotaczam się z małą prędkością)
- czasami pierwszy bieg nie chce wskoczyć, muszę odpuścić troszkę klamkę sprzęgła i wtedy wchodzi tak jak trzeba
- poci się uszczelnienie dźwigni zmiany biegów
- poci się uszczelka pod cylindrem, tak całkiem całkiem
- poci się uszczelka dzieląca silnik na pół, na dole, pod moto - nie tak drastycznie, że olej kapie ale jednak coś tam leci
- dziwny dźwięk gdy moto gaśnie, huk, uderzenie, strzał?! nie wiem jak to opisać
- więcej grzechów nie pamiętam...

Ogólnie moto świetnie się sprawuje, super się jeździ, choć muszę zwiększyć przełożenie bo 16/42 jest dla mnie zbyt "autostradowe", wole żeby był zrywny. Jako, że lubię mieć wszystko tip-top to myślałem nad wymiana tych wszystkich uszczelek, węży, rozwalonych śrubek tyle, że zacząłem szperać po internecie, oglądać filmy z remontów 4t i nie wiem, czy tylko sobie nie zaszkodzę tym rozpoławianiem silnika.

Podpowiedzcie proszę, co warto sprawdzić w tym moto, co się psuje, co jest bolączką. Z góry dziękuję za wszelkie opinie i pomoc :D

KTM 125 Exc jako enduro, teraz KTM LC4 640 SM