1

Temat: Klapniety niezawodny SMC 690.

Siemanko, robilem u siebie regulacje zaworow i wymiana filtrow paliwa. Zlozylem moto odpalilem wszystko cacy ALE
jak odpalałem to przy naciśnięciu przycisku rozrusznika była cisza przez sekunde i trzymajac go dalej nagle zakręcił normalnie i odpalił(???)

Nie przejąłem się zbytnio, bo moto stoi od dwoch miechow na dworze pod pokrowcem i to jeszcze 50 metrow od brzegu morza (płacze po nocach) więc mowie sobie pewnie po prostu się lekko zastał.

Ale nastepnęgo dnia nadszedł czas latania a tu zonk nie pali z przycisku w ogole. Nie ma żadnego cykania klikania pukania od przekaźnika czy bezpiecznika.

Akumulator ma pare miechow dopiero poza tym wskazuje dobre wartośći + podładowałem go przez noc dla pewności.
Wymieniłem wszystkie bezpieczniki
Przekaźnik też nowy
Na kompie żadnych błędów nie ma + czujnik biegów i stopki działa prawidłowo na kompie (licznik odłączony więc nie zobacze kontrolki)
Żadnych odłączonych czy przetartych przewodów nie znalazłem.
Sam przycisk tez sprawdziłem mostkujac jego dwa kable i też zero reakcji.

Mostkujac dwa kable od przekaznika czyli plusowy i do rozrusznika kręci i odpala jak złoto. Mądre głowy na Global 690 pogaszone po tym jak każdy pisał starter relay albo battery.

Pokierowalibyście mnie może gdzie podziałać multimetrem żeby ewentualnie wykazać przyczynę? (z elektryka u mnie coś dzwoni ale nie zawsze w dobrym kościele)

Czy słaba masa mogłaby coś takiego powodować mimo tego, że po spięciu kabli razem pali od razu?


Każda pomoc przydatna, dzięki!

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

2

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

autodeko? rozrusznik byc moze

https://www.instagram.com/mdesign_projects/
                      SMCR 2016 <3

3

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

No nie wiem mysle, że to gdzies na drodze elektryki/przewodow, bo na krotko rozrusznik odpala moto normalnie.
Nizej filmik.

[url]https://www.youtube.com/watch?v=sGjwdxOckBw&feature=youtu.be[/url]

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

4

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

A sory pominąłem to :)

No to sprawdzanie kabli czeka :)

https://www.instagram.com/mdesign_projects/
                      SMCR 2016 <3

5

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

Przycisk rozrusznika mógł dostać soli i nie kontaktuje. Psiknij mu jakimś contact spray'em może.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

6

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

Gdzieś nie zwiera ci na kablach. W przekaźniku rozrusznika znajdź te wtyki które odpowiadają za podanie rozruchu. Albo będzie gdzieś potrzebna masa albo prąd(teraz nie pamiętam) i leć po tym kablu do przełącznika może któraś kostka zaśniedziała skoro na krótko pali. Jak się nie uda to prosty zabieg czyli kładziesz dwa dodatkowe kable do masy/prądu jeden który idzie do przełącznika a z przełącznika do przekaźnika i będzie żył ;)

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

7

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

Dokładnie tu nie rada jest potrzebna tylko schemat elektryczny i jazda od guzika do przekaźnika.
Przy wymianie filtr paliwa może szturchnąłeś jakiś przewód i się rozłączył?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

Ten przycisk ma taki kiepski stycznik. Utleniają się styki, jak nie są używane.
Trzeba raczej go otworzyć, lub zrobić na tyle otwór rewizyjny, żeby zastosować jakiś preparat czyszcząco-konserwujący do połączeń elektrycznych.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

9

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

Wczoraj go otwierałem dostęp jest normalny, bo to tylko dwie śrubki. Nie wiem czy jeszcze dzisiaj ale na pewno jutro podziałam przy nim z miernikiem i zobaczymy co się wynajdzie.

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

10

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

Pisałeś, że zwarłeś jego przewody?
Wypnij przycisk i zmostkuj jakimś skoblem przewody z których wypiąłeś przycisk. Jak zakręci to znasz winnego.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11 Ostatnio edytowany przez kubik977 (2018-10-25 22:07:45)

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

Tak przewody zwarte, wyżej masz filmik z tego w jednym z komentarzy.

Wlasnie tak tez mi kumpel podpowiedzial przed chwilą żeby wypiąć i zmostkować ale też dzięki za sugestie hacker :)
Na razie pewnie nie będę mógł się wypowiedzieć w sprawie postępów, bo zjeżdżam z Anglii do Polski na stałe i na dniach mam ostatnie formalności do pozałatwiania wszystkie więc i moto nie ruszę ale dzięki wszystkim za zainteresowanie! :)

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

12

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

Spoko, rozliczymy się przy okazji ;)

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

13

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

gierwi napisał/a:

Przycisk rozrusznika mógł dostać soli i nie kontaktuje. Psiknij mu jakimś contact spray'em może.

AntonioPL napisał/a:

Trzeba raczej go otworzyć, lub zrobić na tyle otwór rewizyjny, żeby zastosować jakiś preparat czyszcząco-konserwujący do połączeń elektrycznych.

Proszę nie dublować informacji bo mi spada poczucie wartości/przydatności!!!

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

14

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

A z kopki odpala? ;)
Lokalizuj kościół w którym dzwoni o którym powyzej wspominają  Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

15

Odp: Klapniety niezawodny SMC 690.

Kacik zrobiony, winowajcą była kostka od przycisku/przełącznika. Najwyrazniej po prostu jej sie z czasem zasniedzialo, rozlaczylem psiknalem, podlaczylem - IGŁA :)

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!