1

Temat: Jak wygląda sprawa z blokowaniem KTMa?

Na przyszły sezon bardzo chcę kupić supermoto, ale ogranicza mnie moja kategoria prawa jazdy czyli A2. Bardzo podobaja mi się KTMy, maży mi się 450 exc przerobiona na super. Moje pytanie brzmi czy ktoś z was miał lub ma ten model KTMa zblokowany na A2? Gadałem z gościem który robi takie przeróbki, powiedział mi że technicznie wykonalne, tylko uważa że 450tka ma zbyt dużo mocy i prawnie nie łapie się na A2 (chcę mieć wszystko legalnie). Przy masie ok 113kg moc musi wynosić 22kW, więc w stanie oryginalnym nie może mieć więcej niż dwukrotność , co daje 59KM. Dosyć ciężko znaleźć informację o mocy tej bestii, ale wydaje mi się że nie ma więcej niż te 59KM? Mówią że ważne co wbite w dowód. Może ktoś wie ile mocy ma wersja homologowana tego motocykla?

2

Odp: Jak wygląda sprawa z blokowaniem KTMa?

Nie może przekraczać dwukrotności mocy na kategorie a nie stosunku mocy do masy wiec mógłby mieć nawet prawie 100km. Stosunek musi być maksymalnie 0.2 kW/kg. Przy masie jaka podałeś musisz go zblokować do conajmniej 22kW czyli niecałe 30koni. Wykonalne przy blokadzie przepustnicy (przejdzie przegląd prędzej niż zmienna mapa od dealera - wiem ze ciężko uwierzyć ale diagnosta chce mieć namacalnie co zobaczyć i co sfotografować) przerabiałem temat ze swoim 690 smc. Zablokowałem go po mapie do tego wykres z hamowni z vinem, moimi danymi i numerem reje. Do tego faktura na blokadę i nie udało mi się ze względu na ułomność diagnostów :) byłem na 10 stacjach okręgowych bo tylko takie mogą zrobić dodatkowy przegląd z czymś takim i mi się nie udało. W Anglii gdzie przebywam wyglada to tak ze blokujesz i wozisz przy sobie zaświadczenie o blokadzie w razie kontroli i tyle.. powodzenia chętnie posiedzę temat :)

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

3

Odp: Jak wygląda sprawa z blokowaniem KTMa?

Najczęściej EXC jest homologowane na 9-11kW. W EXC 530 miałem 9kW w dowodzie, co dawało jakiś śmieszny stosunek mocy do masy. Wystarczy patrzeć co jest w dowodzie.

PBM

4

Odp: Jak wygląda sprawa z blokowaniem KTMa?

kubik977 napisał/a:

(...)namacalnie co zobaczyć i co sfotografować(...)

fotki w Polsce? chyba nie bardzo

RMX 450Z

5

Odp: Jak wygląda sprawa z blokowaniem KTMa?

Tak jak pisze DumDum - duża większość ktmów i husabergów ma w dowodzie śmieszne moce 5-10kW.
Nie trzeba blokować, trzeba tylko kupić takie z wpisem w dowodzie.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

6 Ostatnio edytowany przez kubik977 (2018-08-29 09:01:55)

Odp: Jak wygląda sprawa z blokowaniem KTMa?

Ayahuasca napisał/a:
kubik977 napisał/a:

(...)namacalnie co zobaczyć i co sfotografować(...)

fotki w Polsce? chyba nie bardzo

Pisze jak wyglądała sytuacja na okregowkach u mnie, po co mam ściemniać?:)

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

7

Odp: Jak wygląda sprawa z blokowaniem KTMa?

kubik977 napisał/a:
Ayahuasca napisał/a:
kubik977 napisał/a:

(...)namacalnie co zobaczyć i co sfotografować(...)

fotki w Polsce? chyba nie bardzo

Pisze jak wyglądała sytuacja na okregowkach u mnie, po co mam ściemniać?:)

no nie mówię, że ściemniasz :D kiedyś czytałem, że chcieli to wprowadzić, ale nie było potwierdzenia, dlatego aż się zdziwiłem :D

RMX 450Z