1

Temat: Ktm lc4 660 problem ze sprzęgłem

Witam

Ostatnio podczas dość szybkiej jazdy w upalny dzień (32 stopnie) straciłęm sprzęgło. Zmieniając biegi traciłem stopniowo "twardość klamki" aż nagle po dojechaniu do skrzyżowania klamka nie stawiała oporu. Podczas próby ruszenia motocykl zgasł.

W domu okręciłem pokrywę pompy i o dziwo był tam jakiś olej. Następnie odkręciłem tą pokrywę na dole obok zębatki i zauważyłem że uszczelka lekko się pociła poza tym wszystko na pierwszy rzut oka było ok. Pomyślałem szybka wymiana oleju i heja...

Kupiłem olej magury i org uszczelkę. Cały układ poza pompą wyczyściłem dokładnie i złożyłem. Zacząłem lać olej do pompy od góry i naciskałem klamkę, przy odkręconym odpowietrzniku dopóki nie zaczął z niego lecieć olej. Następnie zakręciłem odpowietrznik i nacisnąłem jeszcze klamkę 4 razy i za 5 razem przytrzymałem ją i lekko odkręciłem odpowietrznik i odrazu go zakręciłem i puściłem klamkę. Klamka zrobiła się twarda jak kamień i oczywiście nie ma sprzęgła...

Proszę o pomoc i rady co mogę zrobić żeby sprzęgło znowu zaczęło działać.

2 Ostatnio edytowany przez LukAs_525 (2018-08-28 01:09:55)

Odp: Ktm lc4 660 problem ze sprzęgłem

Jeżeli pompa jest sucha to napewniej zjebał Ci się wypsprzęglik. Uszczelka tam mogła być wilgotna bo tak ściągałeś, a poza tym raczej tam jest mokto. Na początek to weź rozbierz ten wysprzęglik i zobacz w jakim jest stanie. Jak nie jest za bardzo wyjechana powierzchnia cylinderka to na początek kup nowy o-ring na tłoczek. Odpowietrz potem dobrze strzykawką od dołu i może będzie ok. 

To opcja najbardziej optymistyczna. W najgorszej kupisz nowy wysprzęglik i będzie ok :) Robiłem wysprzęglik kilka razy. W moim exc wystarczyła wymiana o-ringu i jest spokój od ponad 100mth, a w kilku lc4, które robiłem pomogła jedynie wymiana całości.

fulas napisał/a:

Cały układ poza pompą wyczyściłem dokładnie i złożyłem.

Wyciągałeś tłoczek i resztę z wysprzęglika?

Edit.
Możesz to sprawdzić lekko trzymając czymś na stałe ten tłoczek wysprzęglika i wtedy zacisnąć trytytką klamkę żeby wytworzyć jakiekolwiek ciśnienie na dłużej i wtedy widzisz gdzie cieknie :)

Yamaha DT125X
KTM EXC 525

3

Odp: Ktm lc4 660 problem ze sprzęgłem

Sprzęgło Magury napełnia się od dołu strzykawką.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: Ktm lc4 660 problem ze sprzęgłem

czy uszczelkę która jest pod wyprzęgnik powinno się czymś posmarować, np. olejem, czy składać na sucho ?
Pozdrawiam

lc4 660 SMC, SXF 250

5

Odp: Ktm lc4 660 problem ze sprzęgłem

raczej na sucho

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

6

Odp: Ktm lc4 660 problem ze sprzęgłem

hacker33 napisał/a:

raczej na sucho

faktycznie złożyłem na sucho i jest ok. Czy macie jakiś patent/namiar na oring, który jest identyczny z tym w zestawie naprawczym ktm ? Cały zestaw to ponad 100 zł.

lc4 660 SMC, SXF 250