1

Temat: SMC 690 SAS i sonda lambda.

Ojł.
Jako że grzebak to moja druga natura i właśnie mam rozebrane moto do regulacji zaworów naszła mnie myśl o wywaleniu SASu skoro i tak jest wyłączony przy wgranej mapie EVOłan. Czy ktoś to robił i zaślepiał otwór w głowicy i wywalał tez zbiorniczek po prawej w ramie i elektrozawór z lewej?
Zastanawiam się czy zaślepić go całkowicie (SAS i odpowietrzenie głowicy) płytką czy tylko SAS korkiem a odpowietrzenie głowicy połączyć trójnikiem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej i zostawić jak z fabryki podłączone do airboxu.

Druga sprawa-sonda lambda-skoro jest także wyłączona przy mapie EVOłan, może ją po prostu wywalić i zaślepić powstały otwór?

Z tego co czytałem nie powinna się świecić lampka FI, jeżeli sonda jak i SAS zostały wyłączone w TuneEcu.

2

Odp: SMC 690 SAS i sonda lambda.

Mam wyłączone SAS i lambdę w kompie.

Jeśli chodzi o zaślepkę lambdy to wszystko chodzi elegancko. Dodatkowo zaślepka zajmuje trochę mniej miejsca w kolektorze (zwiększa przelot).

Natomiast jeśli chodzi o SAS o wywaliłem na razie sam elektrozawór, zaślepiając odpowietrzenie głowicy pozostałym przewodem od elektrozaworu. W weekend zamierzam zaślepić odpowietrzenie głowicy płytką, przy okazji regulacji zaworów. Wywalę wszystkie połączenia, zaślepię airbox i odpowietrzenie skrzyni korbowej zakończę osobnym filterkiem.

kamilos.net

3

Odp: SMC 690 SAS i sonda lambda.

Dzieki za odpowiedz.
Sonde zaslepiałes korkiem do miski olejowej M14x1,25?

Do do odmy głowicy to rozmawiałem z moim kolegą który jest badzo dobrym i oarniętym mechanikiem motocyklowym i odradzał ten zabieg.
SAS jak najbardziej do usuniecia ale odpowietrzenia kazał zostawić w spokoju. A że mu ufam, to wolę go posłuchać.
Podłacze to tak jak było, bez zakłądania tych mini stożków xD

4

Odp: SMC 690 SAS i sonda lambda.

Dla potomnych - gwint sondy lambda to M12x1.25mm.

5

Odp: SMC 690 SAS i sonda lambda.

SFMario napisał/a:

Sonde zaslepiałes korkiem do miski olejowej M14x1,25?

Pierwsze podejście zrobiłem oryginalnym korkiem od KTMa, chyba z EXC, ale był wykonany z aluminium i pękł mu gwint po miesiącu. Za drugim razem kupiłem ze stali nierdzewnej z ebay i służy do tej pory.

SFMario napisał/a:

Do do odmy głowicy to rozmawiałem z moim kolegą który jest badzo dobrym i oarniętym mechanikiem motocyklowym i odradzał ten zabieg.

Czy wspominałeś mu, że jest drugie odpowietrzenie skrzyni korbowej, która jest tak czy tak połączona z głowicą? Na forum SMJ czytałem opinie ludzi, którzy tak przerabiali i nie było najmniejszych problemów. Był jeden, któremu dekle wybijało z silnika, ale on zaślepił też odpowietrzenie skrzyni korbowej :D

Dzisiaj przerobiłem całość, także jakby coś nie wypaliło to dam znać :) Szukam jeszcze zaślepek do airboxa bo na razie zostawiłem je z oryginalnymi wężykami zaślepionymi silikonem i koreczkami. Nie wiem też jak wyjąć ten trójnik bez rozkręcania przepustnicy, także na razie go zostawiłem. Czy jest jakiś patent aby go łatwo wyjąć?

kamilos.net

6

Odp: SMC 690 SAS i sonda lambda.

Tak wpominalem mu.
Wywaliłem wczoraj tylko elektromagnes SAS z wezami a odpowietrzenia podlacze do tego Oil catch tank i wężem do airboxu jak fabryka.
Nie wiem o jakim trojniku mówisz. Zapodaj fotke.

7

Odp: SMC 690 SAS i sonda lambda.

Chodzi mi o separator oleju z odpowietrzenia. Nr 30 na schemacie.
https://www.motoricambiservice.com/ebay/readyproebayimages/FILTRO-SFIATO-OLIO-KTM-690-DUKE-2012-2017-75030087000-OIL-SEPARATOR_218793.jpg

https://shop.duust.co/img/scenes/84012-scene-main.jpg

W SM 2008 siedzi on w ramie nad pokrywą zaworów. Wychodzi z ramy w stronę airboxa, ale patrząc po zdjęciu jaki jest długi raczej nie obejdzie się bez demontażu przepustnicy.

kamilos.net

8

Odp: SMC 690 SAS i sonda lambda.

Dobra w dziobaku rzeczywiście jest to w innym miejscu bo rama jest inna. U mnie jest to po prawej niejako z drugiej strony regulatora napiecia.
Ja swój zostawiam.