1

Temat: AJP 240 Supermoto

Czy ktoś miał styczność z motocyklami AJP (konkretnie AJP PR3 240 Supermoto) ?
Bo odechciewa się szukać 13 letnich DRZ z bogatą przeszłością po 15 właścicielach. Znalezienie ładnej WR250x też graniczy z cudem.

Jak jest z jakością AJP?
Zachęca bardzo niska waga (108kg gotowy do jazdy!) oraz regulowane zawieszenie.
Silnik chyba też niewysilony więc nie powinien być awaryjny.

Proszę o jakieś opinie o AJP jak to jeździ.

MT-07

2

Odp: AJP 240 Supermoto

[url]http://forum.super-moto.pl/post309351.html#p309351[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: AJP 240 Supermoto

Jest jedna drzta od 1 i jedynego  wlasciciela. Stoi 4 lata w garazu. Z 2 kompletami kol, ale kolega liczy sobie wysoko :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

4

Odp: AJP 240 Supermoto

Napisałem wczoraj PW do Logana ale jeszcze nie odpisał w sprawie AJP 240.

hacker33 napisał/a:

[url]http://forum.super-moto.pl/post309351.html#p309351[/url]

MT-07

5

Odp: AJP 240 Supermoto

Fajnie że firma próbuje utrzymać się na rynku z własnymi konstrukcjami (rama) i markowym osprzętem. Szkoda tylko że używa w tym celu chińskich silników. Tak, chińskich. Wystarczyło popatrzeć na zdjęciach aby poczuć ten ich charakterystyczny smrodek. Nie wiem czy bym się cieszył z tej 240, lepsze wrażenie zrobiły na mnie modele 250. Tylko co to za ciekawy silnik? Chwila szukania i oto proszę: chiński silnik 177MM do quada:
[url]https://iv.pl/images/28349760442709395311.jpg[/url]
A najciekawsze jest to, że na swojej stronie umieścili piękne zdjęcie przedstawiające silnik z typowo jak na chińczyka zagiętą rurką od odmy puszczoną do atmosfery.
[url]https://www.ajpmotos.com/wp-content/uploads/2018/04/PR5_supermoto_250_18.jpg[/url]
Niech się przyzna, kto ma czarno-czerwoną Hondę 250 supermoto w Toruniu. Zrobiła na mnie wrażenie (pod względem wizualnym), choć podobnież koła ma dość wąskie (130 z tyłu). Co to za model? Wiadomo, Honda nie robi wrażenia pod względem technologia/wygląd tak jak włoszczyzna, ale to są sprzęty które wytrzymają 20 lat bez wizyty w serwisie.

6 Ostatnio edytowany przez Bachu (2018-06-26 20:52:56)

Odp: AJP 240 Supermoto

Jak chciałem sprzedać swoją DRZ, co miała nalatane niecałe 8kkm i jednego właściciela przedemną to kręcili nosem że coś nie tak że za ładna, a jak sa doje###e po 10 właścicielach to też źle xD   

A co do AJP, to na żywo wyglądało to dość solidnie, jednak za cenę nowego (17tyś) według mnie można kupić bardzo zadbany motocykl, który jakościowo będzie lepszy, czy to jakąś CRF250L czy nawet exc 250f, jesli koniecznie chcemy 250cc

Aktualnie : FZ01

Były :  XT125, CRM85, MX125, TE250, YZ450F, XTX660, DRZ400SM, SHIVER750 MT07

7

Odp: AJP 240 Supermoto

Mona kupić w spoko kasie zadbaną CRF250L czy KLX250. Największy problem w tym, że te motocykle po prostu nie jadą. Kuzyn miesiąc temu przesiadł się na 250L, drugi kuzyn ma WR250R i jest bez porównania lepsza.

EXC 525 in progress

8 Ostatnio edytowany przez nashman_supermoto (2018-06-27 00:23:42)

Odp: AJP 240 Supermoto

Czyli Panowie po tym co zostało powyżej stwierdzone, szukam Yamahy WR250X ? :) DRZ chyba technologicznie za stara i za ciężka. Dodatkowo wtrysk w WR to plus, oraz chyba lepsze zawieszenie. Ogólnie to najważniejsza zaleta (i przewaga nad DRZ) to poręczność WR250. Jak to piszą na anglojezycznych stronach nt. WR250X: "so light and nimble that even when you lose traction it's easy to gather up and get back under control".

MT-07

9 Ostatnio edytowany przez Bachu (2018-06-27 02:52:24)

Odp: AJP 240 Supermoto

Dziku tak tylko rzuciłem...wiem że WR250 czy EXC250F jadą lepiej,  ale to CRF250L jest "mocowo podobna" do tego AJP


Co do autora tematu...... mi na naprzykład lepiej się jeździ DRZ niż WR250X, którą miałem okazje pare razy się przelecieć, większa pojemność, fajniejszy dzwięk i takie tam pierdolety, a co do masy to przez lekką nadwagę jechało mi się tym "pewniej" niż wr'ką,   chciałem rzucić że jeszcze jest KLX300R ale jak DRZ technologicznie za stara to ten KLX jest z nią łeb w łeb.

z 250cc 4t od siebie mogę polecić jeszcze husqę te 250. Odpychało się to fajnie, co prawda miałem ją na brudasach, co do żywotności to zależy jak trafisz, ja zmieniałem tylko olej i filtry, a niektórym podobno jak coś klikło to koszta w tysiącach :P

Aktualnie : FZ01

Były :  XT125, CRM85, MX125, TE250, YZ450F, XTX660, DRZ400SM, SHIVER750 MT07

10

Odp: AJP 240 Supermoto

No dobra to DRZ nie skreślam. Faktycznie dźwięk będzie lepszy, ale co ważniejsze większy moment obrotowy i dostępny niżej.

KLX300 chyba nie występuje w fabrycznej wersji SM?

MT-07

11 Ostatnio edytowany przez barnabab (2018-06-27 09:38:12)

Odp: AJP 240 Supermoto

A ja powiem tak: jeśli chodzi o DRZ, WR250X to co kupisz to będziesz zadowolony. Ja miałem oba. WR trochę poręczniejsza, fajnie się prowadzi, ale DRZ nie odstaje za bardzo. Jest jakieś 7 kg cięższa ale jest mocniejsza. Dzięki większej mocy jakbym miał teraz wybrać to bym wziął DRZ tylko wersję E lub Y jak lubisz kopać ;)

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR -> nicość

12

Odp: AJP 240 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

KLX300 chyba nie występuje w fabrycznej wersji SM?

A to jakaś wada?

PBM

13

Odp: AJP 240 Supermoto

KLX 300 odpuść, tam się korbowodu nie wymienia, tylko cały wał. Nie wiem jak ori, ale nie ma zamienników cylindrów, ogólnie popatrz za dostępem do części. Może EXC 400 RFS?

EXC 525 in progress

14

Odp: AJP 240 Supermoto

DumDum napisał/a:
nashman_supermoto napisał/a:

KLX300 chyba nie występuje w fabrycznej wersji SM?

A to jakaś wada?

Przerabianie. Trzeba zawieszenie przerabiać bo za miękkie oraz za duże skoki no i hamulce.

MT-07

15

Odp: AJP 240 Supermoto

nashman_supermoto napisał/a:

Przerabianie. Trzeba zawieszenie przerabiać bo za miękkie oraz za duże skoki no i hamulce.

SM wywodzi się właśnie z przeróbek, to jest cała kwintesencja. Jak nie zamierzasz zajmować wysokich miejsc na zawodach, to wystarczy Ci fabryczne zawieszenie. Skoki są ok, trochę przestawiasz kompresję i na codzień w sam raz. Hamulec to też nie jest duzy problem, ani duży koszt. Najważniejsze są koła. Reszta to kwestia preferencji, celów i zasobności portfela

PBM