1

Temat: 990 SMT jak to jest naprawde.?

Witam!!! Przymierzam sie do wymiany 690 sm na cos wiekszego. I nie ukrywam podoba mi sie mega 990 smt. Tylko jak to wyglada z punktu widzenia własciciela? Czy rzeczywiscie srednie spalanie oscyluje w granicy 10l/100km? I jak z awaryjnoscia silnika? Jakie usterki go nekaja i czy wgl. jest godny polecenia. Wszystkie info. bardzo mile widziane. Bardzo prosze o garść informacji :)

2

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

Duże koszty utrzymania, silnik dużo pali paliwa i oleju. Główne usterki to TPS, pompa paliwa, pompa wody.
Ogólnie polecam:D

3

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

koti001 napisał/a:

czy wgl. jest godny polecenia

TAK!!!

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

4

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

[url]http://forum.super-moto.pl/topic18108-ktm-990-950-sm-warto.html[/url]

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

5

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

990 adv ujeżdżam właśnie w Bieszczadach, spalanie na poziomie 7l w trasie, te 10 to nie wiem, może w ostrym terenie
W nowszych modelach, tych na wtrysku jest podobno inna pompa paliwa (albo źle zrozumiałem tekst pisany).
Pompę wody, wysprzęglik i olej do sprzęgła mam w kufrze :P

DRZ400SM, KTM 990 ADV

6

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

Mam 990 smt z 2009, 41tys km. Wywalony airbox, założony gąbkowy filtr powietrza. Wywalone 2gie przepustnice, rózne długości wlotów powietrza do cylindrów, wywalony SAS, wydech wings, przednia zębatka 16z. zmieniona mapa zapłonu.
Spalanie - miasto 8 litrów, trasa ok 120-150km/h - 8 litrów, tor 8 litrów,  jazda po okolicy 7,5 litra. Nie udało mi si więcej spalić niż 9l/100km i nigdy nie zszedłem ponizej 7 litrów. Ale to chyba wynika ze stylu jazdy.
Dodam, że mam 190 cm i 100kg, więc robię duży 'żagiel'.
Przez 4 lata usterki to przetarty przewód od czujnika stopki co powodowało przerywanie pracy silnika i po wycieczce do włoch padnięty regulator napięcia (przeładowywał). Wiecej defektów nie stwierdzono.
Ogólnie polecam.

7

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

Ja tam mam mieszane uczucia odnośnie otwartego airboxa. Góra zyskuje ale ewidentnie z dołem jest problem zwłaszcza po całkowitym zdemontowaniu górnego rzędu przepustnic. Ja szukałem w tym airboxie zimnego powietrza i cały czas  jednak podciśnienia.
Pomijam temat mapy paliwa bo żeby to działało na jakimś rotwailerze to musi być robiona ręcznie ew. jakieś PCV i dwie sondy szerokopasmowe ale nie mam zaufania już do tych urządzeń.

8

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

Polecam
[url]http://www.ktmsmt.com/[/url]
jest tam dużo o modyfikacjach, są mapy do róznych modyfikacji, akcesoria itp itp
Są opisy problemów i sposobu rozwiązania.
Aktualnie forum słabo przędzie bo ludzie pozmieniali motocykle na 1290SD,
Ale jest sporo info historycznych nadal aktualnych.

Tam tez możesz poczytac co dają takie modyfikacje. Celem nie była maks moc - tylko płynność pracy i wchodzenia na obroty z dołu (minimalizacja szarpania silnikiem). Czyli jazda w mieście. Dlatego też mam różne długości kanałów - jeden z SMT a drugi z SD (np. YAMAHA MT-09 ma fabrycznie na każdym z 3 cylidrów inna długość) i mapowanie inne na przedni i tylni cylinder. SD daje lepszą górę a SMT  lepszy dół. to plus odpowiednie dawkowanie paliwa daje w konsekwencji poprawę w prawie całym zakresie. Setki osób na świecie jeździ z takimi modyfikacjami, mapami z forum (wgrana przez tunnecu - nie trzeba PC, chociaż mapy na PC tez tam są) i są zadowoleni.

PS. Zdjąłbym airbox nawet dla samego dzwięku jaki słychać z gardzieli przy odkręceniu gazu :)

9 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-08-31 12:04:43)

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

Nie no spox ja o tym wszystkim wiem i wszystko sprawdzałem na hamowni.
Stąd moim zdaniem w większości przypadków wyrzucenie airboxa to efekt placebo który przekonuje głównie odgłosami z układu zasilania zwłaszcza po usunięciu górnych przepustnic. Płynność się oczywiście poprawi ale moment stracisz;) Kompromisem jest szukanie podciśnienia w układzie a nie odtykanie na pałę stożkiem albo i rotwailerem. Mapowanie inne na każdy cylinder to logika bo to Vka i ma cieplej na tylnym cylku. Jeśli chodzi o wymianę tych tutek w airboxie to te z RC8 są spoko i mają potencjał. Jeśli chodzi o poprawienie płynności to sposobem jest ingerencja w mapę i daje to 100% rezultat i spokojnie można później jechać 50 na 5biegu i to na superduke;)

10 Ostatnio edytowany przez gierwi (2017-08-31 14:23:46)

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

Trochę off, ale miałem 950 SM i też miałem lekki tuning peryferyjny:
Spec od Lc8 zaleca l otwarcie airboxa przez wywalenie gumowego lejka z przodu i otwarcie bocznych osłon inspekcyjnych na stałe, bo jego zdaniem wszystkie V-ki KTM fabrycznie mają za mało powietrza. Do tego był filtr powietrza DT-1 (cienki, gąbkowy na stelażu aluminiowym) i nowe dysze do gaźników. Wydechy WINGS.
Efekt był taki, że w srodkowym zakresie było 15 KM więcej, a na górze jakieś - 1,5 KM. Moment max. poszedł z 91 na 99 Nm. Zrobiło się inne moto, doskonale dostosowane do charakteru dużego SM.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-08-31 14:54:47)

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

Zdecydowanie to co piszesz ma sens;) Podciśnienie w układzie + zimne powietrze po otworzeniu bocznych pierdolików w airboxie to jest to co działa.
Gierwi hamowałeś tego SM'a? To są dane z momentu na kole? Bo patrząc po wykresach na necie to pomodzone 950 sm ma koło 88-90Nm na kole.

12

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

Na wykresie było napisane że jakaś norma DIN i mechanik mówił że to na wale.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

13

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

Hehe no na wale to się  zgodzę

14

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

Hehe no na wale to się  zgodzę

15 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-08-31 21:52:02)

Odp: 990 SMT jak to jest naprawde.?

Hm