1 Ostatnio edytowany przez Niemiec (2017-07-20 21:51:54)

Temat: Czy pocenie się jest typowe?

Siema,

Ogladałem dzisiaj ten motocykl:
[url]https://www.olx.pl/oferta/ktm-lc4-640-supermoto-prestige-CID5-IDmuoDi.html#12fe76d44d[/url]

Niby wszystko fajnie ale są dwie rzeczy, które mnie zastanowiły i chciałbym sie poradzic bardziej doświadczonych.

1. Silnik lekko się poci po lewej stronie i od spodu, nie widać dokładnie gdzie. Właściciel mówi, że to normalne w tych silnikach i jak będę ogladał inne to będą miały tak samo. No niestety, żadnego w pobliżu nie mam do oglądani a nie udało mi się znaleźć nigdzie informacji, która by potwierdziała że poceniem się nie nalzy sie przejmować (w każdym nromalnym silniku jest to dla mnie coś czym raczej się zainteresuję).

2. Po zaciśnięciu przedniego hamulca i dobiciu zawieszenia z przodu słychać stuk. Jeden przy każdym ruszeniu zawieszeniem, nie trzeba nawet mocno dociskać. Cieżko zidentyfikować skąd on dochodzi, nie czuć żadnych dziwnych przeskoków ani nic takiego, takrcza hamulca wydaje się być sztywna (próbowałem ją poruszac i spoko). Jakies sugestie?

Z góry dzięki.

Ps. jeśli zdublowałem jakieś pytanie to wybaczcie, staram się szukać ale dopiero tu zawitałem i jeszcze nie ogarniam wszystkiego a wyszukiwarka póki co za wiele nie pomogła.

Lewa

2

Odp: Czy pocenie się jest typowe?

Hej
Ad.1 - Nie ma prawa się pocić, trzeba to zrobić - nawet jeśli to tylko KTM:)
Ad.2 - Jest to łożysko główki ramy,

Pozdro

3

Odp: Czy pocenie się jest typowe?

MAĆKO napisał/a:

Hej
Ad.1 - Nie ma prawa się pocić, trzeba to zrobić - nawet jeśli to tylko KTM:)
Ad.2 - Jest to łożysko główki ramy,

Pozdro

No i właśnie tego sie obawiałem. Dzięki, szukam dalej :)

4 Ostatnio edytowany przez Spidzior (2017-07-20 23:35:00)

Odp: Czy pocenie się jest typowe?

Mój też się delikatnie pocił - przypuszczam, że to źle dociągnięte śruby były, bo nie chciałem pourywać gwintów,  nie miałem klucza dynometrycznego, a wymieniłem uszczelki w niektórych miejscach  :D. Nie było to jakieś mocne pocenie. Jak się rozglądałem przed kupnem, to oglądałem jednego i też się delikatnie pocił pod spodem i z lewej strony.  Też miałem w swoim FCR 41 i leo x3, pięknie chodził i zapierdzielał :)

KTM 690 SMC

5

Odp: Czy pocenie się jest typowe?

Niemiec napisał/a:

No i właśnie tego sie obawiałem. Dzięki, szukam dalej :)

Serio? Rezygnujesz z moto przez takie gówna? Ja rozumiem jakby tam rama była spawana czy coś innego grubszego. Ale drobny wyciek w KTM'ie czy stukające łożysko główki to tak naprawdę nic i można ogarnąć to za grosze...

PBM

6

Odp: Czy pocenie się jest typowe?

up +

A do tego motocykl nie jest z 2016 czy tam 17 żebyś o takie coś przekreślał :) Na takim czymś to zbijasz cene i tyle.

KTM 690 SMC

7

Odp: Czy pocenie się jest typowe?

A ja bym uważał - może się pocić bo ktoś urwał gwinty śrub od dekli czy też karterów.
Może też ktoś porobił takie zadziory, że pomimo uszczelki i tak cieknie.

Podsumowując może być tylko uszczelka do wymiany a może być coś co jest nie do naprawienia.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Czy pocenie się jest typowe?

Zerwane gwinty też nie są straszne, wielokrotnie stosowałem sprężynki Helicoil do naprawy gwintu. Robocizna, jeżeli ktoś robi samemu, lub koszty w warsztacie jednak jakieś będą.

Ale wiadomo, nikt nie chce się zastanawiać czy to da się zrobić, czy nie, tymbardziej po wyłożeniu 12k.

Ogólnie, to jeżeli to jest wszystko co trapi ten motocykl, to sztuka moim zdaniem warta uwagi. Nie skreślałbym tego, ale nie biorę za to odpowiedzialności ;)

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

9

Odp: Czy pocenie się jest typowe?

Nie zawsze wstawisz helicoil w dekle czy też kartery. Masz ścianki po 1mm i zero możliwości rozwiercenia.
Często otwory są bardzo głębokie, gwinty na końcu i nie przelotowe.

Przed kupnem tego sprzętu pojedź na myjnie i umyj ten silnik najlepiej jak się da.
Wtedy się przejedź i zobacz gdzie cieknie.
Weź też klucz dynamometryczny i sprawdź czy wszystkie śruby są dobrze dokręcone. Powiedzmy, że siła dokręcania wynosi 6Nm. Ustawiasz tak klucz i lecisz wszystkie śruby jak któraś jest ukręcona to wiadomo - będzie się kręcić.

U mnie w Bergu silnik zaczął ciec bo karter był pęknięty. Pęknięcie nie do zauważenia. Musiałem kupić używane.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: Czy pocenie się jest typowe?

Serio ktoś po to pojechał za 12k? To wystawiam swojego za 18...

11

Odp: Czy pocenie się jest typowe?

Masz pw

KTM 625 SMC