1

Temat: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

Postanowiłem dokumentować na forum grubsze/może nawet ciekawe rzeczy związane z moim motocyklem. Zaczynam od remontu silnika. Na treningu w Toruniu silnik zrobił małe bym. W pokrywie sprzęgła zrobiła się dziura. Po odkręceniu dekla wyszło, że zębatka od wału jest szczerbata (ukruszony ząb) i to jest powodem zamieszania. Dzisiaj silnik wylądował na stole - wyjęty cylinder. W planie zrobienie wszystkiego - góra i dół. To co zobaczyłem niestety nie napawa na razie optymizmem. Na tłoku widać i czuć pod palcem pionowe nierówności tak jak na zdjęciu:
https://zapodaj.net/images/b887464c7041e.jpg
Jak się patrzy od przodu silnika to centralnie jest jedno podłużne uszkodzenie spowodowane uszkodzeniem na cylindrze, drugie bardziej z boku to w sumie nie wiem, może być nierówny cylinder.

Uszkodzenie cylindra widać na poniższym zdjęciu zdjęciu:

https://zapodaj.net/images/7e432914b0d7d.jpg
Widoczne uszkodzenie pomiędzy zaworem wydechowym. Ktoś wie czy ten cylinder jest do odratowania? Gdzie najlepiej jest go naprawić? Najlepiej gdzieś w wawie, czy wysyłać do brytoli?

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR -> nicość

2

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

najlepiej to kupić nowy. Nakładanie nicasilu nie ma dobrych opinii...

Pozdrawiam,
Piotrek

3

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

Do odratowania tuleją :P

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

4

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

Mally dobrze prawi, nie ma co rzeźbić w gównie.

https://www.bikepics.com/members/81

5

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

Ej Panowie - nie przesadzajcie. Przecież fabryczne cylindry też są szlifowane i nakładany jest na nie nicasil.

Dobrze wykonana regeneracja nie będzie różnić się niczym od nowego cylindra.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

6

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

levis napisał/a:

Ej Panowie - nie przesadzajcie. Przecież fabryczne cylindry też są szlifowane i nakładany jest na nie nicasil.

Dobrze wykonana regeneracja nie będzie różnić się niczym od nowego cylindra.

Dobrze wykonana regeneracja jest tu kluczem.

W podobnej kasie będzie nowy cylek- który to rok?

Pozdrawiam,
Piotrek

7

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

w Holandii jeden ziomek rozwiercał i nakładał nowy nicasil, za 300 EUR. Nie wiem czy do 2T też robią w tej samej cenie.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

8 Ostatnio edytowany przez barnabab (2017-06-02 09:52:10)

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

mallly200sx napisał/a:
levis napisał/a:

Ej Panowie - nie przesadzajcie. Przecież fabryczne cylindry też są szlifowane i nakładany jest na nie nicasil.

Dobrze wykonana regeneracja nie będzie różnić się niczym od nowego cylindra.

Dobrze wykonana regeneracja jest tu kluczem.

W podobnej kasie będzie nowy cylek- który to rok?

Rok 2002. Numer części to 12010-KZ3-L20 W [url]http://honda.sklep.pl[/url] wołają sobie 4 tysie za nowy cylinder! Mają tam poczucie humoru. Na razie w stanach znalazłem OEM za 1660 PLN tylko musiałbym sobie przesyłkę skombinować.

Według informacji, które mam od poprzedniego właściciela (on nie robił tylko jego poprzednik) mój jest po odnowie nicasilu. Z tego co widzę, to wszystko co powiedział poprzedni właściciel jest prawdą bo mam korbę i wał hot rods, tłok Proxa sel. A. Problem jest tylko taki że ten nicasil jest do dupy :)

Jest jeszcze opcja zakupu cylindra po regeneracji w LANGCOURT: [url]http://allegro.pl/honda-cr-250-cylinder-regenerowany-nicasil-i6800260034.html[/url]

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR -> nicość

9

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

samo nałożenie nicasilu nie jest najtrudniejsze. To przygotowanie powierzchni, jej utwardzenie, odpowiednia szorstkość itd. jest kluczem do tego, żeby nicasil się trzymał.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

10

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

Znajomy znajomego ściągał mi graty  z USA. w dobrej kasie i nie dopłacałem VAT/ cła.

Pozdrawiam,
Piotrek

11 Ostatnio edytowany przez delta (2017-06-02 11:52:30)

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

Bier ten ze stanów, też polecam zioma co Mally pisze.

"półśrodki prowadzą do ćwierć-rezultatów"

https://www.bikepics.com/members/81

12 Ostatnio edytowany przez barnabab (2017-06-10 10:46:46)

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

Silnik rozpołowiony. Większość łożysk chodzi dosyć słabo - prawdopodobnie przez opiłki które były w silniku. Dodatkowo łożyska wychodziły dosyć lekko za wyjątkiem łożysk na wale. Wszystkie łożyska i simmeringi idą do wymiany. Jedynie mam kłopot z małym łożyskiem igiełkowym od bębenka zmiany biegów.

Cylinder zamówiony nowy oryginał ze stanów - dzięki maly za namiary :)

Co mnie zastanawia to bardzo duża ilość opiłków metalu i brak widocznych miejsc części z których mogą one być. Może ktoś ma jakąś teorie? :) Skrzynia biegów wygląda dobrze.
http://i.imgur.com/esurqnX.jpg


1. Czy ktoś wie gdzie w Warszawie można oddać wał do wymiany korbowodu i centrowania / wyważenia?
2. Gdzie najlepiej kupić takie rzeczy jak tłok, korba? Na allegro tłok Wossnera jest przynajmniej 150 PLN tańszy na allegro niż na 24mx, tylko że sprzedawcy raczej małe firemki i jakoś mnie to nie przekonuje do siebie.

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR -> nicość

13 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2017-06-10 11:11:30)

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

np. Brosi.
Ja oddawałem do motorlandu na wymianę.
Opiłki alu? czy metalowe?
Może z korby.

Podeślij mi co chcesz kupić, poszukam :)

Pozdrawiam,
Piotrek

14

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

Opiłki aluminiowe. Z korby to na pewno nie, wszystko tam wygląda bardzo dobrze. Z resztą poza kilkoma rysami na koszu sprzęgłowym nie ma żadnych śladów zużycia, a opiłków jest na prawdę spora ilość.

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR -> nicość

15 Ostatnio edytowany przez achcik (2017-06-11 18:53:03)

Odp: Honda CR 250 R - historia egzemlarza

korba opada to 2t..... a syf jest w skrzyni biegów :D

Yamaha dt125x rok 2007
Yamaha wr450f rok 2007- SUPERMOTO