1

Temat: Korek oleju

Witam, mam pytanie może trochę dziwne ale wolę być pewien, chcę spuścić olej w te 610 no i wg manuala to ta śruba z przodu silnika, ale jest strasznie zjechana i nie idzie jej odkręcić, jest tam też z tyłu druga na mniejszego imbusa taka z kołnierzem jakby, wg manuala tam jest jakaś sprężyna i kulka, czytałem kiedyś przypadkiem, że ktoś ją odkręcał i miał poźniej problemy z biegami. Czy mogę tą śrubą spuszczać olej czy jak to z tym jest?

2

Odp: Korek oleju

Albo tak sobie myślę jako to wersja bez pompy oleju to zwyczajnie przechylnić i zlać olej przez otwór filtra tego siatkowego po prawej stronie moto.

3

Odp: Korek oleju

Możesz odkręcić ta druga tylko poskladaj jak było. Ktoś miał problem z biegania bo pewnie zapomniał założyć spowrotem podkładkę, albo dał zbyt cienka, wtedy sprezynka dociska za mocno kulkę i blokuje biegi.

4

Odp: Korek oleju

Ok, tak też pomyślałem, ale będę robił dla pewności jak poprzedni właściciel, czyli przez otwór na siateczki filtra, jest on na samym dole silnika i też powinno wszystko się zlać po lekkim przechyleniu, ale czytałem gdzieś że nie powinno się żałować w moto po półsymtetyku pełen syntetyk, ja już kupiłem pełen bo w sumie gęstość ta sama a tylko lepsza baza, w aucie z turbo wysilonym też zalewam pełen choć poprzedni właściciel lał pół i w sumie nic się złego nie dzieje.

5

Odp: Korek oleju

Jaro87 napisał/a:

Witam, mam pytanie może trochę dziwne ale wolę być pewien, chcę spuścić olej w te 610 no i wg manuala to ta śruba z przodu silnika, ale jest strasznie zjechana i nie idzie jej odkręcić...

Nie lepiej oddać komuś ogarniętemu do odkręcenia i wymienić śrubę zamiast tak "drutować"? Wtedy problem znika i możesz spuścić olej w całości a nie się użerać z jakimiś patentami.

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR -> nicość

6

Odp: Korek oleju

Te siateczki z lewej to są dodatkowe filtry. Powinieneś zlać olej odkręcając śrubę od spodu (jeżeli jest tak samo jak te 450)

Freeride 350

7 Ostatnio edytowany przez kakarotto (2017-05-03 14:35:50)

Odp: Korek oleju

A tą śrubę od spustu oleju kiedyś musisz odkręcić i wymienić na nową, tam jest magnes który zbiera opiłki, jak nie był czyszczony przez kilka wymian oleju to pewnie nazbierał się tam niezły syf.

JacekL napisał/a:

Te siateczki z lewej to są dodatkowe filtry. Powinieneś zlać olej odkręcając śrubę od spodu (jeżeli jest tak samo jak te 450)

w 610 są po prawej stronie i to są jedyne filtry:P

8

Odp: Korek oleju

Tak to są jedyne filtry wiem o tym, taka technologia, z tą śrubą to nawet jak z większego imbusa przerobiłłem na wcisk młotkiem pobijając to dalej śrubę obrobiło, to chyba jest przyklejone:)