1

Temat: Stuki w silniku Honda CRF450R

Cześć,
Zauważyłem w mojej crf stuki w silniku, które dochodzą najprawdopodobniej z prawej części silnika (po stronie sprzęgła).
Stuki są słyszalne po odpaleniu tylko i wyłącznie do momentu wciśnięcia sprzęgła. Czasami ustają po pierwszym wciśnięciu klamki, częściej po drugim wciśnięciu, a ze 100% skutecznością zanikają od razu po wbiciu biegu. Po wrzuceniu na luz dzwięku nie słychać. Jutro zabieram się za rozkładanie dekla i sprawdzenie co nie gra, ale pomyślałem, że ktoś z Was mógł mieć wcześniej podobną przypadłość lub wie co może w trawie piszczeć :)

https://instagram.com/jac__ek

2

Odp: Stuki w silniku Honda CRF450R

Obstawiam luz na koszu sprzeglowym, ale to musisz sprawdzić :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: Stuki w silniku Honda CRF450R

W ktm-ch np. grający kosz to norma była (w moim 525 po 140mth zaczął grać). Jak masz klucz do blokady kosza to moto na bok i rozbieraj, zmierz wsystko pod serwisówkę i bedzie wiadomo. Chyba ze np. ostatnio wymieniałeś olej na"inny" po czym zaczęły się hałasy w koszu.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

4

Odp: Stuki w silniku Honda CRF450R

Łożysko pod koszem sprzęgłowym. Musisz wymienić tulejkę razem z łożyskiem igiełkowym pod koszem sprzęgłowym i będzie nówka;)
Jest też szansa że wyrobiło się gniazdo/prowadnica w koszu pod łożysko igiełkowe ale raczej rzadka sprawa.

5

Odp: Stuki w silniku Honda CRF450R

Sprzęgło i łozyska, tak jak i zębatki nie wzbudzają żadnych podejrzeń. Zalany nowym olejem, dalej hałasuje:( Czy macie jeszcze jakieś pomysły?

https://instagram.com/jac__ek

6 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-03-17 22:21:50)

Odp: Stuki w silniku Honda CRF450R

Co oznacz " nie wzbudzają żadnych podejrzeń" :D ? Pomierzyłeś to? W CRF kosz się rusza dość mocno na minimalnie wyrobionym łożysku i prowadnicy i w sumie można to olać, działać będzie bez problemu ale będzie hałasować.
Btw. zobacz luz na wałku balansera, akurat od prawej strony jest łożysko kulkowe które lubi się wyrobić w gnieździe, często też wałek nabiera luzu z racji na wytarcie się w miejscu styku z łożyskami.
Jak będziesz mógł obrócić łożysko kulkowe w gnieździe jakimś śrubokrętem a sam wałek będzie miał luz to może być jedna z przyczyn stuków.
W crf to w sumie standard. Trzeba to w czas ogarnąć bo może wywalić wałek przodem:)

7

Odp: Stuki w silniku Honda CRF450R

Skorzystam z dyskusji bo jestem w trakcje remontu mojej ćwiary, Maćko na balanserze polecasz wymienić kulkowe ale tego wałeczkowego chyba nie ma sensu ruszać, one są nieśmiertelne?

8

Odp: Stuki w silniku Honda CRF450R

Polecam wymienić oba łożyska, dodatkowo jak wyjmiesz wałek to będziesz widział jak wygląda powierzchnia wałka po której łożysko igiełkowe się toczy, tam widać że to łożysko też się zużywa i zdecydowanie jest śmiertelne:) Jeśli na wałku będą duże odstępstwa od wartości serwisowych to sama wymiana łożysk nie pomoże i będzie trzeba wymienić też wałek. Na spokojnie sobie to obadaj bo to jedna z bardziej istotnych rzeczy w tych silnikach.

9

Odp: Stuki w silniku Honda CRF450R

Wątpie żeby wałek kucnął po 140 mth od nowości :P ale sprawdze

10

Odp: Stuki w silniku Honda CRF450R

Heh, ja tam w nic nie wątpię:) Trzeba sprawdzić innej drogi nie ma.