1

Temat: tuning

Witam wszystkich mam pytanie co można zrobić z seryjnym silnikiem za w miarę rozsądne pieniądze, np tłok czy wałki co lepsze, jakie i gdzie to szukać oraz zawieszenie przednie tez mam serie i co w tym można pogrzebać, i jaki wydech polecacie do RM-Z 450 myślałem nad AKRAPOVIĆ

2

Odp: tuning

Po wizycie w Pleven mam zupelnie inne podejscie do tuningu silnika. Gdybym mial wolna kase na tuning motoru, to wydalbym na nauke jazdy u jakiegos Bocka, czy innego Gozziniego.
Ale tez chetnie poslucham o alternatywach.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

3

Odp: tuning

Mi narzuciła się bardzo brutalnie jedna refleksja. Biorąc pod uwagę czasy z wyścigów i patrząc, że pierwszy "dzieciak" na KTM'ie 85cm3 zrobił czas ciut ponad 1.33 a najwolniejszy zawodnik szwedzki na crf 450 miał ponad 1.36 to wychodzi na to, że nie ma co dłubać w sprzętach, tylko trzeba nauczyć się na nich jeździć :/ Oczywiście w kwalifikacjach najsłabsi "dorośli" byli o sekundę z kawałkiem szybsi od najlepszego "młodego", ale tak czy inaczej sprzęt ma znikome znaczenie jeśli poświeca się wystarczająco dużo czasu na trening.
P.S. Nie polecam oglądania tego, na żywo, bo 6-cio letni koleś na czymś co wygląda jak połowa skutera i porusza się na kołach jak od wózka marketowego wsadza 30-metrowe slajdy przed większością zakrętów. To może wstrząsnąć psychiką i wywołać w niej nieodwracalne zmiany :)

4

Odp: tuning

Popieram kolegów. Najważniejszy jest "tuning" samego siebie. Technika i psychika to podstawa. A jak już koniecznie będziesz chciał tuningować motocykl to rób to w następującej kolejności : opony, zawieszenie, hamulec, a na końcu silnik.

Pozdrawiam,

Jaro

5

Odp: tuning

ale jak ktoś się dopiero uczy tego fachu to każdy dodatek pomaga


zawieszenie z przodu napewno chciał bym zrobić tylko niewiem zabardzo co


w tyle mam podobno sprężynę wymienioną

6

Odp: tuning

nie każdy dodatek pomaga. Nadmiar mocy w stosunku do umiejętności przeszkadza i utrudnia naukę. Co do zawieszenia, to jeśli masz zwykłą crossówkę, a chcesz przerobić je pod supermoto - powinieneś je przede wszystkim obniżyć i utwardzić. Ważne, żeby robić to równocześnie z tyłu i z przodu. Inaczej tylko pogorszysz jego pracę.

Pozdrawiam,

Jaro

7

Odp: tuning

w tyle mam wymieniona sprężynę a przód mam olej twardszy 10w

czy coś jeszcze robić z przodem

8

Odp: tuning

Przesadzone hamulce też nie są dobre. Przykład Crazy'ego który miał zestaw z pompą od sporta, która wcześniej zasilała dwa zaciski i jak zamontował do jednego to nie było dobrej dozowalności.

9

Odp: tuning

Ja mysle ze dobrym przykladem tuningu moze byc Przmek Tkacz, ktory niczym Beduin na wielbladzie podazal za Sebkiem Rosiakiem, na seryjnej YZ, z seryjnym silnikiem, seryjnym zawieszeniem, seryjnym crossowym hamulcem.

Uprzedzajac pytania: "Nie, nie dal mi jeszcze namiaru na swojego psychologa"

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

10

Odp: tuning

Tu nie chodzi o psychologa tylko o unikalną zdolność wyeliminowania instynktu samozachowawczego :)

11

Odp: tuning

zgadzam się z przedmówcami ale... np ja waże sporo i ścigając się z lżejszymi zawodnikami, mimo żę czuję że po wyprzedzeniu bym od nich odjechał na niektórych torach jest cięzko wyprzedzić, czasem się tuning przyda, tylko do momentu wyprzedzienia.
Dla mnie kolejność jest taka w wydawaniu kasy:
1.hamulec-polecam beringera
2.opony-dunlop i nic innego jak dla mnie...
Po tym zdobywasz mistrza polski, następnie
3.zawieszenie-znajomy współpracuje z PROMAX i za niewielkie pieniądze zrobią Ci profesionalne zawieszenie, jak chcesz pisz.
4.wyjazdy zagraniczne
5.tuning silnika-temat rzeka..Powiedz ile masz a będzie łątwiej...7000?czy 1000?

Ale jak przechodzisz do 4 pkt to opony to duuży wydatek, co wyścig bym kupił oponę by pomiędzy ćwiczyć na lekko używanej... Łatwo policzyć- Mistrzostwa Polski 10x1000zł


Co do szybkości belgijskiego "Materki" to bym polemizował, małolat na pewno zapie.... ale ja na skuterze w lublinie robię tak sam czas praktycznie jak na crf450, mniejszy motocykl ma mniejsza moc, ale... waga jaka musi zostać zatrzymana przed zakretem jest dużo niższa on praktycznie zatrzyma się w miejscu tuż przed zakrętem, poręczność tego motocykla jest dużo większa można nim rzucać w prawo i w lewo a sama moc wygląda tak wg mnie:
crf450sm 105kg+80kg-zawodnik+osprzęt więc 53kucyki/185kg=0,286KM/kg
mały cross-70kg+45-zawodnik+jego sprzęt też lżejszy kilka kg 30/115=0,261
Nie uwzględniłęm jeszcze róznic w wadze stroju... bo jeszcze bliżej by było...

C

KACZOR

12

Odp: tuning

Jaro napisał/a:

powinieneś je przede wszystkim obniżyć i utwardzić.

A co oznacza obniżyć? Na półkach?

crisson
SM450RR

13

Odp: tuning

Raczej na bebechach w srodku zawieszenia.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

14

Odp: tuning

kaczor napisał/a:

Po tym zdobywasz mistrza polski


Piękne :D

15

Odp: tuning

Co do zawieszenia - obniżyć trzeba na bebechach w środku. Firmy zajmujące się tematem będą wiedziały o co chodzi jak powiesz, że ma być do supermoto. Tylko zapytają Cię o Twoją wagę w pełnym rynsztunku i ustawią zawieszenie jak należy.

Co do opon, Dunlopy i Micheliny są rzeczywiście najlepsze. Ale Maxxis też są ok i podobno nowe Metzelery też trzymają poziom. Dla mnie Dunlopy dają trochę lepszy "feeling" niż Maxxis, ale jest spora różnica w cenie ( ok. 200 pln za komplet ). Co do trwałości/zużywalności nie ma różnicy.

Hamulec - też polecam Beringer, ale pełen zestaw ( tarcza, zacisk, pompa ) to wydatek sporo ponad 3 tys. pln. Motomastera można kupić taniej. Nie polecam stosowania pomp hamulcowych od sportów. Są przeznaczone do układów z dwoma tarczami i absolutnie nie pracują dobrze z jedną tarczą - są za twarde i nie dają odpowiedniej dozowalności. Z zaciskami i tarczami od sportów można pokombinować jak ktoś ma do tego dryg.

Silnik naprawdę zostaw sobie na koniec.

Co do Przemka Tkacza, to rzeczywiście miał seryjny silnik i zawieszenie. Miał przyzwoite opony i zmienioną tarczę hamulcową na dużą + dystans, seryjny zacisk i pompę od crossa.

i pokazał, że można !!!

Pozdrawiam,

Jaro