1

Temat: KTM 690 SM Supermoto

Heja, jadę w sobotę oglądać Dziobaka. [url]https://www.olx.pl/oferta/ktm-lc-ktm-lc4-690-sm-2007r-okazja-zamiana-nie-dt-xt-yz-yzf-wr-cr-smc-duke-CID5-IDk4YxM.html[/url]
Na co zwrócić uwagę? Jakie pytania zadać? Wymiany oleju, regulacja łańcuszka rozrządu? Moto ma nalatane 44000km.

2 Ostatnio edytowany przez M0ras-25 (2017-03-03 21:41:23)

Odp: KTM 690 SM Supermoto

Remont był jakiś?

Młodość, uczucia, spontan...
KTM SM 690 LC4 [2009]

3

Odp: KTM 690 SM Supermoto

A po co?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

4

Odp: KTM 690 SM Supermoto

Jako po co? Chce kupić. Tylko nie znam charakterystyki przeglądów tego motocykla i jego typowych bolączek.

5

Odp: KTM 690 SM Supermoto

Chodziło chyba Gierwiemu że po co remont w tym turystycznym rumaku:P

6

Odp: KTM 690 SM Supermoto

hahah, aż śmiechłem haha.

"Jadę oglądać w sobotę dziobaka"

" A po co?"

hahah. oczywiście nikogo nie wyśmiewam, tylko mam zryty humor i mnie to rozśmieszyło, że tak wyszło. Sorry :D

A co do motocykla to co w każdym posprawdzać. Silnik jest LC4, to jak był prawidłowo serwisowany ( regularnie wymieniany olej i kontrola zaworów) to powinien chodzić elegancko. Co prawda nie wiem jak w "nowszych" silnikach LC4, ale z reguły one lubią wywoływać trzęsienie ziemi i mieć gwoździe w silniku, więc jak nie miałeś z nimi styczności, to żebyś się nie zdziwił, bo to normalne.

KTM 690 SMC

7

Odp: KTM 690 SM Supermoto

Koniecznie nim pojeździj z 15 minut minimum w warunkach miastowych - tzn. częste stawanie i wrzucanie na luz.
Zaznacz, że chcesz, aby moto było nie rozgrzewane przed twoim przyjazdem.
Niestety, ale te roczniki lubią gasnąć na wolnych obrotach. I są 3 opcje:

- rekalibracja procedurami serwisowymi bez grzebania,
- rekalibracja z podłączonym kompem i grzebaniem,
- wymiana TPS (w najgorszym wypadku 2 sztuk).

Jeśli dwie pierwsze opcje nie pomogą to TPS tylko nowy i nie pamiętam czy sztuka czy dwie kosztują 2 000 pln.
Oczywiście życzę, aby po odpaleniu (przypominam, abyś ustalił, żeby moto było podstawione zimne), krótkiej rozgrzewce i symulacji jazdy po mieście nie gasł.

KTM SMR 690 2008 + Leo Vince + K&N + mapa Akrapa

8 Ostatnio edytowany przez M0ras-25 (2017-03-04 12:07:06)

Odp: KTM 690 SM Supermoto

Faktycznie z tym "po co" śmiesznie wyszło, też się trochę uśmiałem ;) Gierwi pewnie do mnie to napisał odnośnie tego remontu. Generalnie to Danielo daj znać jak oględziny, czy kupiłeś, też się przymierzam właśnie do tego modelu. Post TomkaRST przyznam, że z tym TPSem mnie ochlodzil, bez zaufanego mechanika nie mam chyba po co jechać.

Młodość, uczucia, spontan...
KTM SM 690 LC4 [2009]

9

Odp: KTM 690 SM Supermoto

Zadzwoń i spytaj się czy gaśnie, tylko zaznacz, że wiesz jak to prawdzić i moto będziesz chciał sprawdzić na zimno.
Jest przecież duża szansa, że nie gaśnie więc wszystko może być OK.

Napiszę Ci jeszcze dlaczego moto musi być zimny. Często "chwilowym" rozwiązaniem problemu z TPS jest zostawienie moto na 15 minut na wolnych - następuje wtedy automatyczna readaptacja kompa. Jest to znana i opisana w serwisówce procedura.  Niestety w wielu przypadkach procedura ta rozwiązuje problem do następnego ostudzenia moto. A wątpię, aby ktoś chciał codziennie zaczynać od 15 minutowego grzania moto zanim na niego wskoczy. Powodzenia.

Przy okazji mam pytanie do właścicieli SMC, którzy jeździli też na SM. Spotkałem się z opiniami, że SM fajniej po mieście się śmiga (śmiga nie terroryzuje)???

KTM SMR 690 2008 + Leo Vince + K&N + mapa Akrapa

10

Odp: KTM 690 SM Supermoto

Na sm fajnie się terroryzuje, śmiga się ujowo.
Do śmigania fajny jest naked.

11

Odp: KTM 690 SM Supermoto

Maćko ale mi chodzi konkretnie o katy SM690 vs SMC690 i między nimi porównanie. Znalazłem parę opinii właścicieli SMC, którzy mieli wcześniej SM i przyznają, że nietrrorystycznie po mieście lepiej jeździ się SM.

KTM SMR 690 2008 + Leo Vince + K&N + mapa Akrapa

12

Odp: KTM 690 SM Supermoto

Aha to nie wiem:P 690 nie lubie bo ciężkie jest i już wolę swojego mt-ka

13

Odp: KTM 690 SM Supermoto

??? ale MT-07 jest 20kg cięższy od SM690. Z pozycji mega początkującego, ale który jeździł tym i tym to 07 było mega (w porównaniu do XJoty). W końcu w tym moto odnalazłem "geny" roweru (mojej pasji), ale jak siadłem na SM690 to dopiero był "rower". Jak tym pojechałem na miacho, to tak mnie korciło, żeby na chodniki wjeżdżać i "kombinować" zupełnie jak na rowerze. Jedyne co mnie powstrzymywało to szacunek do mojego żółtodziobowego levelu (((:

KTM SMR 690 2008 + Leo Vince + K&N + mapa Akrapa

14

Odp: KTM 690 SM Supermoto

Przyznać się kto zgarnął piękną sztukę SM 690 z Gdn? Masakra jakaś, dlaczego tego modelu jest tak mało na rynku...

Młodość, uczucia, spontan...
KTM SM 690 LC4 [2009]

15 Ostatnio edytowany przez danielo (2017-03-05 23:18:39)

Odp: KTM 690 SM Supermoto

Tak jak mowiliscie. Obejrzałem ten model z kolegą który pracuje w serwisie Husqvarna. W motocyklu nie wiadomo kiedy był zmieniany rozrząd i czy coś było zaglądanie. Poci się z klamki sprzęgła.
Sprzęgło to koszt jakoś 300PLN rozrząd natomiast 600PLN.
Kolor trochę wyplowialy ale mechanicznie wydaje się spoko.
Na zimnym pali od strzała i nic nie gaśnie. Do tego koleś dorzuca oryginalne tłumiki zapakowane w folię. W 2012 roku był odblokowany we Francji w salonie KTM. Są na to papiery. W tamtym roku dostał nowe opony Michelin za 970PLN. Motorynka ma przejechane 44tys i stoi już u mnie w garażu. :)
M0ras-25 podobno ktoś dzwonił do sprzedającego z Torunia i chciał brać w ciemno. Prawda to?
Jak patrzyłem to kilka Dukow jeszcze jest i ze 3 dziobaki.