1 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-02-24 02:00:28)

Temat: DID VT2 520 - ciekawostka

Cześć
Kupiłem sobie DIDa VT2 520 do mojej CRF. Od momentu założenia minęło może 4mth i skurczysyn jest lekko poprzeciągany. Teraz ja się pytam gdzie leży problem... Czy to ja za bardzo szarpie bo nie ukrywam trenowałem sobie różne wolne manewry związane ze zrywaniem przyczepności za pomocą strzału ze sprzęgła czy może CRF już tak ma i niszczy te napędy a może sam łańcuch jest o kant dupy rozbić?
Ma ktoś jakieś przemyślenia? Korci mnie żeby go wyrzucić bo gnoja słychać ale szkoda mi go i chyba go dojadę mimo że strzela na wolnych o wahacz.

2 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-02-24 02:23:05)

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

Lekko poprzeciągany:) Czyli struna naciąg i łańcuch kurw.wa bęc. Zrobiłem kiedys to samo w 525 (chu.j wie jak w zasadzie) i efekt kur.wa łańcuch bęc do śmietnika. A jak sam łańcuch bęc to reklamuj dziadostwo, chyba ze coś nie w osi lub zębatka któraś do du.py.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

3

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

Nie no struna nie jest i nigdy nie była. Sam z siebie w jednym miejscu (kręcąc kołem na podstawce ) ma 3,5cm a kawałek dalej 2,5cm ... Wszystko jest w osi, nie może nie być bo mam bardzo blisko zębatkę od wahacza i jak jest minimalnie krzywo to zębatka ociera. Chyba będę reklamował, jednak to za droga sprawa żeby olać i kupić drugi.

4 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-02-24 02:42:43)

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

Czyli nierównomiernie jest wyciągnięty na długości? Jesteś tego pewien, ściągnąłeś go moze do pomiarów, długości wg. serwisówki zmierzyłeś. Na zapinke ten łańcuch czy zakuwałeś? Wziąłeś pod uwagę przy tym kręceniu koła ze ogniwa jeszcze minimalnie "klinują" i łańcuch jeszcze nie "wisi" odpowiednio? Moze jest wszystko w porządku i wystarczy poprawić naciąg, psiknąć dobrze i ogień:)

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

5

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

Zębatki też wymieniłeś czy dałeś nowy łańcuch na stare zębatki?
Łańcuch kupiłeś na allegro?
Na kartonie miałeś naklejkę, że importerem jest Motor-land Warszawa?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

6

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

Wszystko wymieniłem, łańcuch z oficjalnego źródła.

7 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-02-24 11:53:33)

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

A jak mają sie te sprawy o których pisałem? Rozepnij go i na stole go zmierz. Z tego co wyczytałem to ten vx2 jest węższy dla uzyskania jak najmniejszych oporów toczenia, a moze źle te zębatki masz dobrane (ma to wogole jakies znaczenie czy obojętnie jakie zębatki pod tego vx2 podchodzą?).

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

8

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

a może miałeś nieco za mocno naciągniętego, kilka razy dobiłeś zawieszenie i wtedy się łańcuch wyciągnął ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

9

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

Nigdy nie był za mocno naciągnięty, mam fioła na tym punkcie i robie to zawsze tak jak trzeba. Do VT2 producent zaleca normalne zębatki, jakie inne byś chciał dać? Nie rozpinałem go jeszcze ale dzisiaj to zrobie i pomierzę przy okazji wysłania go do motorlandu. W crf450 książka zaleca luz 2,5-3,5cm w momencie jak moto wisi na podnośniku.  Ustawiłem jak był nowy na 3cm aktualnie w jednym miejscu jest 3cm w drugim 4cm, myślę że nie ma co mierzyć, bo było dobrze a jest źle;)

10

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

Ja tam nie ufam zalecanym zwisom i sposobom pomiaru. Kiedyś znalazłem schemat pomiaru w którym osie zębatek i oś wahacza mają być w linii prostej, bo wtedy odległość między zębatkami jest największa i napięcie łańcucha największe. Często tak jest że zębatka na silniku jest niżej od osi wahacza, zębatka jest daleko od osi wahacza (choppery), albo wahacz pod obrzydliwie wielkim kątem (chińskie pitbike 110/125 w których łańcuch się wrzyna w wahacz). Te elementy mają wpływ na zmianę zwisu łańcucha względem pozycji zawieszenia. Tylko dwa modele BMW i Husqvarny nie znają tego problemu. Zwykle do ustawienia wystarczą dwa grubasy którzy usiądą na motocykl i trzeci który sprawdzi naciąg. Jak chcesz zrobić samemu i dokładnie to odkręć amor i unieś wahacz aby zębatki i oś wahacza były w linii.

11

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

Do naciągnięcia łańcucha wystarczy jeden grubas który napnie pas transportowy do tylnego siedzenia:)

12 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-06-30 19:08:03)

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

Do naciągnięcia łańcucha wystarczy jeden grubas który napnie pas transportowy do tylnego siedzenia:)
*Opcjonalnie zamiast grubasa może być też jakaś laseczka - kto co woli.

13

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

"Kiedyś znalazłem schemat pomiaru w którym osie zębatek i oś wahacza mają być w linii prostej, bo wtedy odległość między zębatkami jest największa i napięcie łańcucha największe."

Też to kiedyś widziałem na jakiejś amerykańskiej stronie. Trzeba zdemontować amortyzator, ustawić wahacz w pozycji największego naciągu i po zamontowaniu amortyzatora otrzymujesz właściwy naciąg. Oczywiście dotyczy to normalnych motocykli gdzie zębatka jest w pobliżu osi wahacza i sprawdza się najlepiej w motorkach o dużym skoku zawieszenia, które mają jakieś tam prowadzenia łańcucha.
Wygląda, że jest to słuszna koncepcja.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

14

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

A ja Ci powiem że crfka poprostu pożera łańcuchy... kupiłem JT, odpowiednik dida Vx2, co wyjazd musiałem naciągać mimo regularnego smarowania... padł po 3kkm, popękane rolki itp.
Teraz kupiłem Vx2, jest lepiej ale też się wyciąga. Dużo zależy też od stylu jazdy na pewno, jeżdżę dość ostro i pewnie to jest powodem

15

Odp: DID VT2 520 - ciekawostka

A tam wyciąga, ja założyłem do swojej łańcuch który jeździł w moim poprzednim motocyklu (znaczy się używany) przejeździł w crf jeszcze 65 godzin i dalej nic nie trzeba naciągać:)