1

Temat: DR-Z 400 dziwna przypadłość

Witam,
Opiszę krótko problem, może ktoś coś podpowie.
Mianowicie zaczęła drz-eta wywalać płyn chłodniczy do zbiorniczka i nie zasysała z powrotem. Więc po sprawdzeniu układu, wymiany korka  doszłyśmy do wniosku iż poszła uszczelka pod głowicą. Silnik rozebrany (tłok i cylinder super stan :D, wymieniony rozrząd przy okazji), no ale po założeniu nowej uszczelki znowu to samo. Więc ja pier**** znowu silnik do rozebrania, tym razem splanowano powierzchnie styku i założono nową uszczelkie, splanowano tylko na niezbędne minimum, tyle co się stara uszczelka odbyła.
No i wczoraj znowu kurna to samo, ludzie pomagajcie bo ja nie wiem o co chodzi....
Termostat sprawdzono, pompkę sprawdzono, odpowietrzano i zmieniano płyn...
Ciekawe jest jedno że po odkręceniu korka (na chłodnicy) psikało ciśnieniem, więc sprawa była jasna, uszczelka, ale po wczorajszej jeździe wywaliło do zbiornika płyn, dzisiaj rano nie zassało z powrotem, ale też nie ma psiku (ciśnienia) pod korkiem.
Pomocy! :)

2

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

A węże po rozgrzaniu są twarde jak kamień? Czy twardsze ale bez przesady?

Zawsze może być jakieś mikropęknięcie w cylindrze/ głowicy i uszczelki można zmieniać do usranej śmierci

Pozdrawiam,
Piotrek

3

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

Ile Ci wywala tego płynu do zbiorniczka i ile Ci zasysa z powrotem?
Płyn nie zawsze się cofnie cały. Jak zalejesz chłodnicę po korek to po rozgrzaniu nadmiar pójdzie w zbiorniczek ale po ostygnięciu 100% nie wróci do zbiorniczka.
Jeszcze jest opcja, że masz nieszczelny wężyk co idzie do zbiorniczka i zamiast zaciągnąć płyn woli zaciągnąć powietrze.
I kolejna sprawa - odpowietrzenie układu. Ja zawsze odpowietrzam dwa razy. Zaraz po napełnieniu układu i drugi raz po pracy silnika.

Piszesz, że nie zassało i nie było psika - a ile było płynu w chłodnicy po odkręceniu korka?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

Jestem w robocie, po pracy rozgrzeje silnik i sprawdzę węże, co mi mówi czy są węże twarde czy nie?zużycie?
No po wczorajszej jeździe zbiorniczek zapełnił się do połowy. Przed jazdą było minimalnie na dnie, żeby własnie móc ocenić czy się podnosi czy nie. Wydaje mi się ze nie zassało nic z powrotem. Co do poziomu płynu teraz, to go nie wydać...
Jeszcze jedno, czy jest gdzieś w Małopolsce opcja sprawdzenia głowicy/cylindra pod względem mikropęknięć, jakiś rtg?

5

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

U mnie jak się nagrzeje / zagotuje to zbiorniczek jest full ale po ostygnięciu płyn wraca cały. Węże mają być gorące - jak nie są - to pewnie pompa / termostat / zatkana chłodnica(e). Jak ostygnie to odpowietrz nie korkiem a śrubą w lewej chłodnicy.

Freeride 350

6

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

Nie za bardzo czaje co by miała pęknięta głowica do nie cofania się płynu?
Jak dla mnie może zbyt panikujesz na początek.
Weź wpierw sprawdź zbiorniczek i wężyki.
Albo podmień wężyk na inny a zamiast zbiorniczka daj jakiś słoik z płynem i zobacz czy zaciągnie po ostygnięciu płyn ze słoiczka.

Szczelność głowicy.
Jeżeli wali ciśnienie z komory spalania w układ to silnik będzie się grzał, węże od chłodnicy będą twarde, a w płynie będą bąbelki. Możesz wsadzić wężyk od przelewu w słoik z płynem i jak wali w układ to będą ci lecieć bąbelki z wężyka w płyn.
Jak pęknięcie jest gdzieś indziej to będzie płyn leciał w olej - wtedy masz budyń zamiast oleju.
Jak uszczelka to możesz widzieć po świecy, że spalasz płyn.

Długo masz tą DRZ? Ile masz już nalatane?
Układ w DRZ odpowietrza się ciężko ponieważ masz dwie śrubki - jedną przy chłodnicy  a drugą przed głowicą i do nie jest ciężkie dojście. Może też którąś nie dokręciłeś, nie ma podkładki miedzianej czy coś?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

Nie jestem mechanikiem, to odrazu mówię :-)
DRZ mam od 2 lat, nalatane około 15k, to nie pierwszy motocykl. Nie chodzi o panikę, tylko gdzieś coś nawala i nie mogę do tego dojść.  Po prostu wszystko było ok i działało prawidłowo, cofało płyn itd.. Olej sprawdzałem i jest ok, nie ma tam płynu.
To że są dwie śrubki też wiem, sprawdzę ich stan :-)
Plan na dzisiaj jest ponowne sprawdzenie wężyków, też z mechanikiem spróbujemy ogarnąć sposób aby podpiąć kompresor (w miejsce korka) i zrobić ciśnienie,  to nam da odpowiedz czy trzyma ciśnienie czy nie. No i pewnie spróbuje sposób hackera z słoikiem, dobry pomysł, dla pewności.
Dzięki wszystkim i hacker za obszerną odpowiedz, dam znać jak dzisiaj poszło i wszelkie dalsze uwagi proszę pisać :)

8

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

Podobną historię miął kolega jak były odwrotnie podłączone przewody do zbiorniczka- dolot do zbiorniczka z wylotem ze zbiorniczka.

Pozdrawiam,
Piotrek

9

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

No nic, dalej robi ciśnienie w układzie, więc raczej gdzieś jest mikropęknięcie...chyba że jest jakaś inna przyczyna?pozd

10

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

Ale te węże sa twarde jak kamień?

Pozdrawiam,
Piotrek

11

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

no mocno twarde i wydają się być spuchnięte.

12

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

dobra teraz jedna sprawa,gotuje go ?  ubywa płynu??  grzeje sie?

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

13

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

No tak jak pisałem, płyn wywala do zbiorniczka i nie zaciąga z powrotem, po ostudzeniu silnika, płyn w zbiorniku zostaje na tym samym poziomie. Po odkręceniu korka na chłodnicy ewidentnie jest ciśnienie w układzie. Węże sprawdzone, uszczelka głowicy 2 razy wymieniana a powierzchnie minimalne splanowane, termostat sprawdzony, wentylator działa, pompka sprawdzona...nie wiem co innego może być niż jakieś pęknięcie w głowicy...

14

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

A w chłodnicy dokąd płyn sięga?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

15

Odp: DR-Z 400 dziwna przypadłość

No mając na uwadze fakt iż zbiorniczek jest zapełniony ponad połowę to w chłodnicy już nie widać płynu. :-)