1

Temat: Hamulec w husce RR

Siema
Mam sprawe, przedni hamulec w husce mi sie grzeje po kilku okrązeniach. Płyn zmieniałem, klocki są nowe, pompa nie ma na to wpływu (sprawdzone)
tłoczki wyczyszczone i nic nie pomaga. Zauważyłem że w tylnym hamulcu w to wgłębienie w tłoczku mam jakiś dziwny materiał to jakiś polimer. Myśle ze jego zadaniem jest to żeby izolować tłoczek od gorącego klocka. Wiecie gdzie można coś takiego kupić? Ew z czego zrobić?
Z góry dzieki za pomoc :)

Husqy SMR-R 450

2

Odp: Hamulec w husce RR

Zapowietrzony

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

3

Odp: Hamulec w husce RR

Klamka jest bardzo twarda i łapie hamulec na samym początku co może wskazywać na to że nie jest zapowietrzony. Jak kiedys źle odpowietrzyłem to był bardziej "gumowaty" ten hamulec. We wszystkich poprzednich moto też odpowietrzałem i zawsze było dobrze. Odkąd pojawiło sie to wpadanie klamki odpowietrzałem juz przynajmniej z 4 razy i dalej nic. Jakieś jeszcze pomysły?

Husqy SMR-R 450

4

Odp: Hamulec w husce RR

A jak się objawia te grzanie hamulca?
W tylnych zaciskach faktycznie jest takie tworze sztuczne ale w przednich już rzadko. Raczej tylko w tych tanich krosówkch.

Sprawdzałeś czy klocki się cofają? Najczęściej grzanie hebla to nie cofanie się klocków, za grube klocki, krzywa tarcza. Może masz źle wyregulowaną klamkę i płyn nie wraca do zbiorniczka i blokuje powrót tłoczków? Może też masz za dużo płynu w zbiorniczku?
Jak weźmiesz moto na taboret, wciśniesz przedni hebel i puścisz, zakręcisz kołem to obraca się w miarę ok? Ile pełnych obrotów zrobi koło zanim stanie?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Hamulec w husce RR

Grzanie objawia sie tak że klamka poprostu wpada, przez jakies 10 min nie ma hamulca, później wraca do normalnego stanu. Płynu za dużo nie było napewno, na reszte pytań moge odpowiedzieć dopiero w weekend bo bede wtedy przy moto, dzieki za zainteresowanie

Husqy SMR-R 450

6

Odp: Hamulec w husce RR

Hi, u mnie (DRZ) po zmianie klocków na nowe + płyn ham + przeczyszczenie tłoczków ala manual Hackera (all OK, + przesmarowanie pastą tłoczków, sprawdzenie wysuwania, etc,.itd) też zauważyłem, że tarcza po lataniu jest dość mocno ciepła, wcześniej (przy starych klockach) nie była.
Tłoczki chowają się bez problemów, płyn uzupełniony poprawnie + odpowietrzenie -koło po obrocie na pusto zrobi jakieś 3-4 obroty (tak mi się wydaje) -nie ma jakichś oporów, natomiast przy toczeniu moto słychać delikatnie metaliczne szorowanie (lekkie i chyba normalne). Wszystko sprayowane odtłuszczaczem do zacisków ham, żeby było all OK.
Klamka u mnie twarda, podczas latanie "nie mięknie" -więc trochę inna sprawa.

Wniosek : tarcza + nowe klocki chodzą trochę inaczej -może to to i muszą się "dotrzeć"

@kusłońcu : może u Ciebie jest jakaś nieszczelność i gdzieś zasysa Tobie lewe powietrze do układu ?

Hardcore - it's more than music...