1 Ostatnio edytowany przez mateomix99 (2016-05-15 21:17:02)

Temat: Problem z wyregulowaniem 2t

Witam. Mam problem z regulacja 2t a mianowicie swieca jest za jasna lecz wydaje sie ze powinna byc czarna bo moto ma chyba za dużą dysze głowna ale od początku.


Po odblokowaniu potrzebował paliwa. Dodalem paliwa przez iglice, gdy jeszcze byl  na dyszy 142 i bylo ok od 1/2 gazu ale do 1/2 muł (zalewało przez iglice) wiec kupilem dysze 150 a iglice dalem na srodek i teraz jedzie dobrze do połowy gazu, troche mniej żwawy jest póżniej po połowie manetki niz przed zmiana dyszy.  Lecz swieca jest strasznie jasna, pytalem na forach i dali mi odp ze moze mi wypalic dziure w tłoku przez to. próbowałem sie bawic skladem mieszanki ale gdy wkręce wiecej niz 2obr. moto zaczyna nie równo pracować i dziwnie chodzić, zamulać.

I teraz nie wiem czy dostaje nadal za mało paliwa, czy moze do 1/2 gazu jest ok a od połowy do konca za duzo przez to ze dysza za duza. Prosze o rade bo nigdy nie spotkalem sie z takim czyms zeby motocykl mial za duza dysze a swieca byla za jasna...

Husqvarna SM 125

2

Odp: Problem z wyregulowaniem 2t

Świeca będzie miała taki kolor na jakich obrotach jeździsz.
Jak przeciągniesz moto przez długą prostą na wysokich obrotach i wtedy zgasisz silnik wciskając sprzęgło to będzie świeca mówić jaki jest skład na wysokich. Jak będziesz pyrkał i jeszcze pozwolisz aby przed zgaszeniem silnik chodził na wolnych to będziesz miał świece dla wolnych obrotów.

Regulacja wymaga ciepliwości i dokładności.
Jak ty zmieniasz dysze z 142 od razu na 150 to troszkę poszalałeś.

Piszesz też strasznie chaotycznie i ciężko zrozumieć z tego co piszesz.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3 Ostatnio edytowany przez mateomix99 (2016-05-15 22:17:47)

Odp: Problem z wyregulowaniem 2t

hacker33 napisał/a:

Świeca będzie miała taki kolor na jakich obrotach jeździsz.
Jak przeciągniesz moto przez długą prostą na wysokich obrotach i wtedy zgasisz silnik wciskając sprzęgło to będzie świeca mówić jaki jest skład na wysokich. Jak będziesz pyrkał i jeszcze pozwolisz aby przed zgaszeniem silnik chodził na wolnych to będziesz miał świece dla wolnych obrotów.

Regulacja wymaga ciepliwości i dokładności.
Jak ty zmieniasz dysze z 142 od razu na 150 to troszkę poszalałeś.

Piszesz też strasznie chaotycznie i ciężko zrozumieć z tego co piszesz.

Sprawdzilem kolor po ostrej jezdzie.

Chodzi mi o to, dlaczego kolor swiecy jest jasniejszy niz na mniejszej dyszy a gdy chce wzbogacic na srubce od mieszanki to zaczyna przerywac, i dziwnie chodzic.


Iglica ząbek to podobno tak jak wartość "2" wiecej na dyszy głownej
a skoro wczesniej mialem dysze 142 i 2 zabki na paliwo to tak jakby 146. dalem 150 a swieca zamiast byc ciemniejsza od bogatej mieszanki jest jasniejsza

to mnie męczy i nie wiem jak wzbogacić mieszanke aby swieca byla ciemniejsza skoro dalem wieksza dysze a ona jest jasniejsza.



Może wkleje tez co napisalem na innym forum, moze lepiej mnie zrozumiesz




"A wiec mam problem z wyregulowaniem. Polega na tym, że aktualnie moto dobrze jeździ ale świeca jest za jasna i jak wyczytałem moze wypalic sie dziura w tłoku lub zatrzeć.

I tu zaczyna sie komplikacja bo wydaje sie ze powinno sie zwiekszyc paliwo ale.. od początku

Jak wiadomo bądź nie dysza głowna działa dopiero od połowy do końca manetki.
Odblokowałem dyfuzor, motocykl potrzebował więcej paliwa własnie od połowy. Więc dałem mu więcej na iglicy i było dobrze tylko że zwiekszyla sie takze dawka w dolnej partii obrotów i DO połowy gazu go przylewalo.


Musiałem więc zmniejszyc dawke DO połowy ale zwiekszyc/pozostawic paliwo z dyszy głownej ( 1/2 do konca manetki)
zakupiłem dysze 150, a iglice ustawiłem na środku. Jest dobrze moto zbiera sie w pelnym zakresie obrótow, ale świeca jest za jasna. Myslalem zeby wyregulowac śrubka od mieszanki ale gdy próbuje wkrecic wiecej niz teraz (jest wykrecona o 2 obroty) to motocykl zaczyna dziwnie chodzic, przerywac.

Tak wiec co zrobic? Moge obnizyc o jeden zabek iglice (przy obnizonym o 2 zaczyna przylewac w dolnej partii) i jakos wyregulowac i tak chcialem zrobic ale dostałem odpowiedz na innym forum, że:

"Dał za dużą dysze główną, dlatego powietrze musi mieć wykręcone na maxa. Jeśli wkręca to ma za mało powietrza, za dużo paliwa. Niech da mniejsza dysze główną i wkręci powietrze. Jest źle wyregulowany. Gdy świeca jest takiego koloru to ma za dużo powietrza. Może to prowadzić między innymi do wywalenia dziury w tłoku. 2t ma delikatnie zalewać. Idealny kolor świecy to kawa z odrobiną mleka. Tutaj wygląda jakby było 80% mleka"

I teraz nie wiem czy dać mniejsza dysze (może mniej paliwa na iglicy), czy moze wiecej paliwa na iglicy.

Mysle ze napisalem dosc zrozumiale, Bardzo prosze o pomoc. Jest to moj pierwszy 2 suw (wczesniej 2 motocykle 4t) i dopiero sie ucze."

Husqvarna SM 125

4

Odp: Problem z wyregulowaniem 2t

Co to za motocykl?

5

Odp: Problem z wyregulowaniem 2t

Leszek Tg napisał/a:

Co to za motocykl?

Husqvarna sms 125 2t na gazniku dellorto vhst28

Husqvarna SM 125

6

Odp: Problem z wyregulowaniem 2t

Daj fotkę tej świecy.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7 Ostatnio edytowany przez mateomix99 (2016-05-16 20:19:14)

Odp: Problem z wyregulowaniem 2t

hacker33 napisał/a:

Daj fotkę tej świecy.


https://zapodaj.net/images/844f2c2f05c7f.jpg
https://zapodaj.net/images/5bd15aeee29ff.jpg
https://zapodaj.net/images/1791b998fd219.jpg


oczywiscie 3,4,5 od góry to zabezpieczenie





Zauwazylem pewna zaleznosc. Gdy mam iglice na srodku to do 1/4 manetki jedzie normalnie a gdy dam zabezpieczenie nizej to juz muli do 1/4. Więc musze zostawic iglice na srodku a zwiększyć dawke potem - czeli chyba kupić jeszcze wieksza dysza. Bo wtedy świeca nabierze koloru, mieszanka odpowiednio sie wzbogaci. Tak mi sie przynajmniej wydaje, bo jak mu dałem zabezpieczenie nizej na iglicy to jedzie lepiej niz przedtem, ale kolor nadal za jasny. Wiec wychodzi na to ze to za malo widoczna zmiana.

Mysle nad próbami z dyszami 155 i 160. Sadzisz ze ide w dobra strone?
Bo jakis typek mi napisal ze mam za duza dysze i przez to swieca jasna bo musze miec wykrecona srubke mieszanki, tylko ze mam tylko 2 obroty wykrecona, gdy przed odblokowaniem miałem mocniej wykrecona na powietrze - 2,75 a kolor ciemniejszy wiec chyba wychodzi na to ze caly czas dysza za mala?


A swieca powinna raczej wygladac tak jak na 3 zdjeciu, bo gdy za jasna wyczytalem moze wypalic dziure w tloku

Husqvarna SM 125

8

Odp: Problem z wyregulowaniem 2t

Śrubka mieszanki działa tylko z dyszą wolnych obrotów.
Co ma śrubka do dyszy głównej?
Skład mieszanki na wolnych obrotach nie wyregulujesz patrząc na świecę tylko trzeba badać obroty.
I od tego powinieneś zacząć.
Jak dla mnie te świece maja dobry kolor a ta ostatnie nawet już za ciemna jest - ma za bogato.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: Problem z wyregulowaniem 2t

hacker33 napisał/a:

Śrubka mieszanki działa tylko z dyszą wolnych obrotów.
Co ma śrubka do dyszy głównej?
Skład mieszanki na wolnych obrotach nie wyregulujesz patrząc na świecę tylko trzeba badać obroty.
I od tego powinieneś zacząć.
Jak dla mnie te świece maja dobry kolor a ta ostatnie nawet już za ciemna jest - ma za bogato.


Swiece nie jest dobrego koloru.. Na zagranicznym forum husqvarny dostalem odpowiedz ze takie ustawienie moze uszkodzic silnik. 2t powinno nawet lekko przylewac, a patrzac po serwisowce dobry kolor swiecy to w granicach tan powdery - rust brown

Mnie trapi tylko to, dlaczego na dyszy 150 swieca jest jasniejsza niz na 142, czy chcac zeby swieca nabrala koloru powinienem kupic wieksza dysze glowna (155, 160) czy mniejsza, tak jak wkleilem na samej gorze co mi facet napisal, ze przez za duza dysze musze miec duzo wykrecona srube mieszanki, ale nie wydaje mi sie ze jest duzo wykrecona. Chce koniecznie uzyskac ciemniejsza swiece bo po niej widac glownie jak ustawione jest moto.

Kolor swiecy sprawdzalem po przejechaniu kilku kilometrów, dając mu w gaz.
Wiem jak sie reguluje sklad mieszanki na wolnych. Nie o to mi chodzi tylko o mieszanke w górnej partii obrotów, od połowy przepustnicy, bo jak widac po swiecy jest zbyt uboga.

Husqvarna SM 125

10

Odp: Problem z wyregulowaniem 2t

2T powinno lekko przylewać - no to kup już sobie sporo świec.

Skoro potrafisz regulować gaźnik to wiesz, że dysza główna i śruba mieszanki się nie łączą. Jedno z drugim nie jest na tyle powiązane.
Skoro uważasz, że jest zbyt ubogo na wysokich obrotach to ładuj większą dyszę. Większa dysza -> więcej paliwa -> będzie bardziej czarno.

Ogólnie to reguluj jedno ustawienie a później drugie.
Jak bawisz się iglicą to nie baw się dyszami głównymi.

Napisz może na czym polegało te odblokowanie silnika które zrobiłeś?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11

Odp: Problem z wyregulowaniem 2t

Odblokowałem dyfuzor, była zwęzka, dwa katalizatory i zawirowacz spalin. Bez tego moto nie wpadało w rezonans.

Husqvarna SM 125