hacker33 napisał/a:Świeca będzie miała taki kolor na jakich obrotach jeździsz.
Jak przeciągniesz moto przez długą prostą na wysokich obrotach i wtedy zgasisz silnik wciskając sprzęgło to będzie świeca mówić jaki jest skład na wysokich. Jak będziesz pyrkał i jeszcze pozwolisz aby przed zgaszeniem silnik chodził na wolnych to będziesz miał świece dla wolnych obrotów.
Regulacja wymaga ciepliwości i dokładności.
Jak ty zmieniasz dysze z 142 od razu na 150 to troszkę poszalałeś.
Piszesz też strasznie chaotycznie i ciężko zrozumieć z tego co piszesz.
Sprawdzilem kolor po ostrej jezdzie.
Chodzi mi o to, dlaczego kolor swiecy jest jasniejszy niz na mniejszej dyszy a gdy chce wzbogacic na srubce od mieszanki to zaczyna przerywac, i dziwnie chodzic.
Iglica ząbek to podobno tak jak wartość "2" wiecej na dyszy głownej
a skoro wczesniej mialem dysze 142 i 2 zabki na paliwo to tak jakby 146. dalem 150 a swieca zamiast byc ciemniejsza od bogatej mieszanki jest jasniejsza
to mnie męczy i nie wiem jak wzbogacić mieszanke aby swieca byla ciemniejsza skoro dalem wieksza dysze a ona jest jasniejsza.
Może wkleje tez co napisalem na innym forum, moze lepiej mnie zrozumiesz
"A wiec mam problem z wyregulowaniem. Polega na tym, że aktualnie moto dobrze jeździ ale świeca jest za jasna i jak wyczytałem moze wypalic sie dziura w tłoku lub zatrzeć.
I tu zaczyna sie komplikacja bo wydaje sie ze powinno sie zwiekszyc paliwo ale.. od początku
Jak wiadomo bądź nie dysza głowna działa dopiero od połowy do końca manetki.
Odblokowałem dyfuzor, motocykl potrzebował więcej paliwa własnie od połowy. Więc dałem mu więcej na iglicy i było dobrze tylko że zwiekszyla sie takze dawka w dolnej partii obrotów i DO połowy gazu go przylewalo.
Musiałem więc zmniejszyc dawke DO połowy ale zwiekszyc/pozostawic paliwo z dyszy głownej ( 1/2 do konca manetki)
zakupiłem dysze 150, a iglice ustawiłem na środku. Jest dobrze moto zbiera sie w pelnym zakresie obrótow, ale świeca jest za jasna. Myslalem zeby wyregulowac śrubka od mieszanki ale gdy próbuje wkrecic wiecej niz teraz (jest wykrecona o 2 obroty) to motocykl zaczyna dziwnie chodzic, przerywac.
Tak wiec co zrobic? Moge obnizyc o jeden zabek iglice (przy obnizonym o 2 zaczyna przylewac w dolnej partii) i jakos wyregulowac i tak chcialem zrobic ale dostałem odpowiedz na innym forum, że:
"Dał za dużą dysze główną, dlatego powietrze musi mieć wykręcone na maxa. Jeśli wkręca to ma za mało powietrza, za dużo paliwa. Niech da mniejsza dysze główną i wkręci powietrze. Jest źle wyregulowany. Gdy świeca jest takiego koloru to ma za dużo powietrza. Może to prowadzić między innymi do wywalenia dziury w tłoku. 2t ma delikatnie zalewać. Idealny kolor świecy to kawa z odrobiną mleka. Tutaj wygląda jakby było 80% mleka"
I teraz nie wiem czy dać mniejsza dysze (może mniej paliwa na iglicy), czy moze wiecej paliwa na iglicy.
Mysle ze napisalem dosc zrozumiale, Bardzo prosze o pomoc. Jest to moj pierwszy 2 suw (wczesniej 2 motocykle 4t) i dopiero sie ucze."
Husqvarna SM 125