Temat: DRZ 400 przebieg : ile moto znosi bez remontu
ile drz'ty żyją ?? od remontu do remontu? i jaki mniej więcej przebieg w tym moto można uznać za duży?
Były : XT125, CRM85, MX125, TE250, YZ450F, XTX660, DRZ400SM, SHIVER750 MT07
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Suzuki » DRZ 400 przebieg : ile moto znosi bez remontu
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
ile drz'ty żyją ?? od remontu do remontu? i jaki mniej więcej przebieg w tym moto można uznać za duży?
Myślę, że w wersji SM/S o otworzeniu silnika trzeba myśleć przy około 30k km, chociaż wszystko zależy oczywiście od sposobu użytkowania.
Moja przy takim przebiegu była w dobrym stanie - cylinder, tłok i głowica bez problemu nadawały się do dalszego użytku. Do wymiany poszła korba (chociaż mogła jeszcze trochę polatać), zawory wydechowe, rozrząd i parę innych pierdół. Myślę, że warto piec otworzyć po takim przebiegu bo DRZ-ty tak pancerne jak niektórzy by sobie tego życzyli chyba jednak nie są.
Ja bym powiedział, że już od 20tys. pojawiają się pierwsze oznaki zużycia.
Jakie oznaki masz na myśli?
Jakie oznaki masz na myśli?
Pewnie wybuchy silnika;)
Branie oleju przez uszczelniacze jak i pierścienie.
Czasami korbowód już zaczyna pukać do drzwi.
Silnik nie wybuchnie ale już się zużywa.
Gdzieś na forum czytałem, że znana była derzeta z przebiegiem ponad 50 tyś. i nadal dobrze jeździła. Czy to prawda nie wiem ale zdaje mi się, że jedna drugiej nie równa - mam tu na myśli sposób użytkowania oraz serwisowania i w związku z tym to, że jedna przejedzie powiedzmy 30 tyś bez szwanku a inna drugie tyle.
Kolega o nicku SUPERMOTO. Teraz to już pewnie do 60tys dochodzi. Tylko on nie musi wymieniać oleju, bo tyle dolewa w sezonie ;)
Tak tylko, że przy 20tys. wymieniasz same pierścienie lub pierścienie z tłokiem.
A przy 50tys. wymieniasz już cały zestaw cylinder + tłok.
U mnie jakieś 12-13k km temu był robiony BigBore Cylinder Works, w zeszłym tygodniu wymieniałem uszczelkę głowicy, przy okazji mogłem zobaczyć korbę, cylinder i tłok, wszystko w stanie naprawdę super, luz zaworów w normie też, więc wydaje mi się że spokojnie jeszcze drugie tyle i więcej pojeździ
Właśnie niedawno mi pykło 60 000
Jak na razie robiłem po 30-tce:
- nakrętka z zębatką i zabezpieczeniem się zużyły i doprowadziły do wycieku oleju, opisałem to tu [url]http://forum.super-moto.pl/topic21852-zabezpieczajcie-nakretke-przedniej-zebatki.html[/url]
- Zrobił mi się dość spory luz na kiwaczce. Nie wiem dlaczego po terenach mało jeżdżę.
- Poluzowały mi się szprychy koła tylnego (musiałem dać do centrowania). Po jakimś czasie zauważyłem kilka pękniętych szprych, musiałem wymienić. To bardzo dziwne z tym kołem, bo naprawdę prawie nie jeżdżę w terenie. Wiem że jeżdżenie bokami na asfalcie daje duże obciążenia, no ale bez przesady ja się tak mocno nie składam.
- w tym roku czyli po 50-tce padło ładowanie a dokładnie uzwojenie altka. Dałem do przewinięcia, ładowanie wróciło ale nie przekraczało 13V. Pomogła dopiero wymiana regulatora (wymieniłem na Elektrosport)
Co do silnika, to poza kontrolą luzu łańcuszka i zaworowego jeszcze nic nie robiłem.
Olej mi bierze od nowości, może trochę się zwiększyło.
Z roku na rok jeżdżę coraz ostrzej, więc i motor dostaje w duuupę coraz więcej.
Już od kilku lat mam rozterki, typu robić, czy nie robić?
Tu zdania są podzielone:
1-Jeśli będę czekał aż coś się stanie to remont może być kosztowniejszy
2-Po co robić jak moto zaperdala, nic nie puka nie stuka
więc czy strzeżonego Pan BÓG strzeże
czy
lepsze jest wrogiem dobrego
Kolega o nicku SUPERMOTO. Teraz to już pewnie do 60tys dochodzi. Tylko on nie musi wymieniać oleju, bo tyle dolewa w sezonie ;)
he he fajnie by było, ale jeśli chodzi o to to mam żelazne zasady
Olej, świece i filtr co rok na koniec sezonu nowe !!!
Kontrola poziomu oleju co 100km tylko wg procedury 3/3 !!!!!
A co ile zmienia się olej w silniku w wersji E? Według serwisówki powinno się to robić co 60mth czyli około 3k km a słyszałem, że realnie co 1k -1,2k km się wymienia. Prawda to SUPERMOTO?
Sorry ale E to inna liga
Musi sie wypowiedzieć ktoś kto długo i bezawaryjnie lata na tym modelu
A co ile zmienia się olej w silniku w wersji E? Według serwisówki powinno się to robić co 60mth czyli około 3k km a słyszałem, że realnie co 1k -1,2k km się wymienia. Prawda to SUPERMOTO?
Zobaczysz po kolorze.
Jedni zmieniają raz do roku inni co 1500km.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Suzuki » DRZ 400 przebieg : ile moto znosi bez remontu
Wygenerowano w 0.041 sekund, wykonano 79 zapytań